Czy Dacia Jogger sprawdzi się jako kamper? Tak, jeśli zamówimy wersję z pakietem Sleep Pack wyposażoną w zestaw do spania oraz namiot. Spędziliśmy z samochodem wakacyjny weekend w górach i bardzo spodobał nam się prosty i przystępny pomysł Dacii na kampera.
Polska ma wiele ciekawych miejsc, w których można spędzić letni weekend. Pod uwagę braliśmy kilka opcji, ale ostateczny wybór padł na okolice Czorsztyna. Piękne widoki murowane, nie brakuje kempingów i w dodatku okolica dysponuje świetnymi trasami rowerowymi, ponieważ lubimy czasem wysiąść z samochodu i trochę popedałować ;) Dzień przed wyjazdem pożyczyliśmy bagażnik na dwa rowery i testowa Dacia Jogger Sleep Pack zyskała dodatkowe obciążenie na dachu. O szczegółach dotyczących jazdy i spalania jeszcze powiemy kilka słów w osobnym materiale, dziś skupimy się na możliwościach mieszkalnych.
Dacia Jogger przekonuje dużym bagażnikiem
Czego potrzeba, by odpocząć od pracy i miejskiego zgiełku? Ciszy i spokoju dlatego na kempingu zlokalizowanym niedaleko jeziora Czorsztyńskiego szukaliśmy pustego, ustronnego miejsca. Zanim znaleźliśmy odpowiedni skrawek trawnika, podeszła do nas para i powitała słowami: „macie takie samo auto, jak my! Chodźcie do nas zrobimy Joggerową imprezkę”. Trudno było oprzeć się takiej propozycji, dlatego podążyliśmy za wskazówkami. Maciek i Ola jeżdżą Joggerem od listopada 2022 roku. Zdecydowali się na najwyższą wersję Extreme, czyli taką jak „nasza”, ale jeszcze przed face liftingiem polegającym na uatrakcyjnieniu strony wizualnej modelu. Dacia Jogger przyciągnęła do siebie reklamą w mediach społecznościowych, a dostępność od ręki i przestrzeń bagażowa, dodatkowo przemawiały za zakupem.
Zobacz także: Dacia Jogger 1.0 LPG 100 KM na autostradzie i drogach szybkiego ruchu w górzystym terenie. Czy daje radę?Zdaniem właściciela Jogger to najlepszy samochód z dużym bagażnikiem, jaki można obecnie kupić na polskim rynku. „Wszystko czego mi trzeba to LPG, tempomat i zmieścić do bagażnika dwa rowery. Jogger spełnia powyższe wymagania a cena nie ma sobie równych. Sprawdzałem w salonach konkurencji, ale Dacia okazała się najlepsza pod względem funkcjonalności i ceny” – powiedział. Maciek własnoręcznie zbudował i zamontował w bagażniku łóżko, aby samochód mógł służyć jako miejsce do odpoczynku podczas podróży po świecie. Na koncie para ma już kilka wypraw i kolejne w planach. W tym roku odwiedzą jeszcze Włochy.
Mini zlot Joggerów
Jeśli ktoś patrzył na nas z zewnątrz, mógłby pomyśleć, że pewnie się znamy, albo podejrzewać, że to jakaś zmowa. Dwa prawie identyczne Joggery z dwoma rowerami na dachu każdy, stanęły obok siebie na polu kempingowym, ale spotkanie było zupełnie przypadkowe. Mało tego, dopełnił je…. trzeci Jogger, który po chwili zaparkował w odległości kilkunastu metrów od nas.
Dacia Jogger numer trzy była autem zastępczym. Zajęła tymczasowe miejsce samochodu, który przed wakacjami uległ wypadkowi. Po przejechaniu trasy do Chorwacji i z powrotem Dacia pozytywnie zaskoczyła. Rodzina, której służył samochód zwróciła uwagę głównie funkcjonalność, tanie tankowanie LPG oraz niewielki apetyt na paliwo. Kierowcy obu Joggerów zgodnie przyznali, że samochód potrzebuje ok. 7,5-8 l/100 km pod warunkiem, że nie przekraczamy wartości 130 km/h na liczniku.
Jeżeli wciąż uważacie, że w ciągu dwóch dni spotkaliśmy za mało Joggerów, to dodam jeszcze, że na drugi dzień na kempingu dostrzegliśmy kolejny egzemplarz, ale zaparkowany już nieco na uboczu. Wygląda na to, że auto cieszy się dużą popularnością wśród sympatyków van life. A może to Dacia generuje jakieś tajemnicze przyciąganie?
Pakiet Sleep – jak to działa?
Pod tylną klapą wersji Sleep Pack znajduje się skrzynka o pojemności 220 litrów. Mimo dodatkowego ekwipunku, w samochodzie pozostało jeszcze trochę miejsce na torby, śpiwory i sprzęt kempingowy. Klapa skrzyni trzyma wszystko w zamknięciu, ale po odchyleniu może pełnić rolę stolika, do konsumpcji posiłków na świeżym powietrzu. Bo w plenerze wszystko zdaje się smakować lepiej
Urządzenie miejsca do spania jest intuicyjne i proste. Pierwszy krok to złożenie oparć siedzeń drugiego rzędu i lekkie pochylenie oparć przednich. Na tak przygotowaną przestrzeń wyciągnęliśmy połączone zawiasami elementy skrzyni. Rama łóżka była gotowa w zaledwie kilka minut. Konstrukcja jest rozsuwana także na boki, aby jak najlepiej wykorzystać powierzchnię w kabinie. Zestaw sprawia solidne i przyjemne dla oka wrażenie. Wizualny aspekt dopełnia nowe logo Dacii. Materac powiększymy podłużnymi poduszkami mocowanymi za pomocą rzepów, aby wypełnić luki po stronie drzwi. Łóżko ma wymiary 190 x 130 cm i pomieści dwie dorosłe osoby.
Spędziliśmy w samochodzie dwie noce i…się wyspaliśmy. Materac dostarcza komfortu, nie zapada się, nie jest ani zbyt miękki, ani zbyt twardy i dobrze utrzymuje pozycję w czasie snu. Jedyne na co narzekaliśmy to chłód, ale to już nie jest wina konstrukcji Dacii, ale niedostatecznego przygotowania pasażerów do niskich temperatur panujących po zmroku. W wydłużeniu snu pomagały rolety przyciemniające wnętrze, które chroniły przed pierwszymi promieniami słońca oraz wzrokiem osób trzecich. Pomiędzy podsufitką a materacem jest 60 cm dlatego szanse na komfortową pozycje siedzącą po rozłożeniu łóżka są znikome.. Miejsca do spania jest w sam raz, ale wchodzenie i wychodzenie to mała gimnastyka. Konieczne jest wykonanie kilku ruchów robaczkowych. Przy wsiadaniu, pomagają elementy wnętrza, których możemy się przytrzymać.
Dacia Jogger z namiotem
Dwuosobowe łóżko to nie wszystko, co oferuje Dacia w ramach akcesoriów dodatkowych. Powierzchnia mieszkalna Joggera może być znacznie większa, jeśli zamówimy namiot. Testowy model również go posiadał. Po wyjęciu wszystkich elementów ze skrzyni, na trawie leżał komplet rurek, sznurków, tasiemek, śledzi oraz dwa zwinięte kawałki materiału. Jak złożyć z tego namiot? Dla nowicjuszy, takich jak my, może to być nie lada wyzwanie, ale pomocną dłoń wyciągnął sąsiad z Joggera, który wydawał się być ekspertem od ekwipunku kempingowego.
Połączone gumkami czarne rurki utworzyły stelaż, który wkłada się w „tunele” wszyte w tropiku, a następnie naciąga całą konstrukcję. W środku podwieszamy namiot za pomocą gumek i plastikowych zaczepów. Kiedy już wiemy co gdzie i do czego przyłączyć, postawienie namiotu nie wydaje się trudne, a tym bardziej jego składanie. Zapakowanie wszystkiego z powrotem do bagażnika trwało kilkanaście minut. Warto dobrze zorganizować przestrzeń i zastanowić się, gdzie zaparkujemy naszą Dacię Jogger Sleep Pack, ponieważ namiot montowany na klapie jest ogromny! Na tle innych konstrukcji tego typu na kempingu wyglądał niczym willa. Zajmuje prawie tyle samo miejsca co samochód!
Zobacz test: Dacia Duster 1.3 TCe 150 KM z automatem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie
Łącznie z wnętrzem samochodu mamy do dyspozycji dwa osobne pomieszczenia do spania oddzielone przedsionkiem z rozsuwanymi wyjściami po obu stronach. Schronienie znajdzie tutaj łącznie do 5 osób. Polityka cenowa na kempingu była przychylna takim rozwiązaniom. Zapłaciliśmy tylko za samochód i dwie osoby. Dwudniowy pobyt kosztował 130 zł.
Ile kosztuje zestaw Sleep Pack?
Bez względu na to, czy uznacie Dacię Jogger z pakietem Sleep za kamper czy nie, jest to znakomity sposób na zwiększenie możliwości samochodu, zwłaszcza dla miłośników podróży. Pakiet składa się ze skrzyni o masie ok. 50 kg, którą przekształcimy w łóżko. Łącznie z materacem ekwipunek kosztuje 9654 zł. Rolety na wszystkie szyby to dodatkowy wydatek 825 zł a jeśli podróżujemy w większym gronie warto powiększyć zestaw o namiot, którego cena wynosi 1600 zł. Łącznie daje nam to 12.079 zł za cały zestaw.
Jeśli weźmiemy pod uwagę, że w tej cenie otrzymujemy własny kamper sygnowany logo Dacii, który w razie potrzeby będzie służył jako zwykłe auto osobowe, możemy uznać wydatek za opłacalny. Weekend spędzony w samochodzie przekonał nas, że jest to bardzo dobra opcja dla miłośników przygody, którzy cenią wolność, niezależność i tani sposób podróżowania.
Najnowsze komentarze