citroen zegrze 2025 9 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Citroën C5 Aircross w już w Polsce! Pierwsza prezentacja za nami, opinie i wrażenia

autor Grzegorz Traczewski
2025-05-13
1.2 PureTech Łańcuch
Wiadomości

Dlaczego Stellantis odrzuca wnioski o rekompensatę w sprawie silników 1.0 i 1.2 PureTech?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15
ds n4 11 Wiadomości
Wiadomości

Nowy luksusowy DS N°4 zaprezentowany! Nowy rozdział francuskiej elegancji i zaawansowanej technologii

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-14
samochód, serwis, części
Wiadomości

Dlaczego niektóre części w samochodzie wymieniamy parami?

autor Maciej Mokwiński
2025-05-15
peugeot ocean trophy Wiadomości
Wiadomości

Peugeot Ocean Trophy 2025: załogi ruszyły do rywalizacji!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
uzywane Wiadomości
Wiadomości

Używany samochód od pierwszego właściciela za 4000 zł. Czy to możliwe?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
renault 4 002 Wiadomości
Wiadomości

Tesla pokonana. Renault wyrasta na nowego lidera elektromobilności we Francji

autor Tomasz Nowicki
2025-05-13

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Test: Citroen C1 1.0 68 KM – mały stylowy samochód do miasta

Jędrzej Chmielewski autor Jędrzej Chmielewski
2014-02-26
w Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania 7 minut
1.2k
A A
2
citroen c1 4 Wiadomości

citroen-c1-5

Niecałe trzy i pół metra radości. Tak właśnie prezentuje się Citroen C1. Otrzymaliśmy go kilka dni temu, w bardzo wesołym, wiosennym kolorze. Można go określić jako mieszankę czerwieni, pomarańczy i różu. W sam raz dla rozweselenia szarego otoczenia. Ten mały Citroen budzi po prostu radosne skojarzenia i emocje.Na każdym kroku.

Pod maską silnik o pojemności jednego litra i mocy 68 KM. Jednostka napędowa jest trzycylindrowa i jej kultura pracy pozostawia nieco do życzenia, jeśli porównujemy ją z silnikiem który ma cztery cylindry. Ale wystarczy zajrzeć do salonu konkurencji rodem z Niemiec i obejrzeć tam podobny wyrób, by przekonać się, że pod maską Citroena silnik zachowuje się – jak na swoje trzy cylindry – całkiem kulturalnie.

citroen-c1-4Zostawmy na chwilę napęd i przejdźmy do przyjemności z jazdy. Ten samochód daje jej naprawdę sporo. Mimo niewielkich wymiarów (3,4 metra długości, rozstaw osi 2,34 metra, rozstaw kół 1,4 metra) w środku jest dość wygodnie. Uwagę zwraca nietypowy obrotomierz, przyczepiony jakby z boku, nieco nad prędkościomierzem. Kolorowe wstawki, malowane na ten sam kolor co nadwozie, ożywiają wnętrze. Na drzwiach duże powierzchnie nieosłonięte plastikiem powodują, że jest jasno i kolorowo. Ożywiający wnętrze czerwono-pomarańczo-róż kusi by traktować to auto jak sportowe.

Warto przeczytać!

PureTech 130

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19
Xavier Chardon CEO Citroen

Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon

2025-05-19

La Croisière Verte: elektryczna podróż przez Afrykę w duchu marki Citroën

2025-05-18

Citroën C6 – samochód, którego nie sposób nie kochać, bo nigdy już taki nie powstanie

2025-05-18

Dzięki 68 koniom mechanicznym Citroen C1 zachowuje się bardzo dynamicznie na drodze. Łatwo przyspiesza, to zapewne także zasługa niewielkiej wagi nadwozia. Jest zwinny i sprytny, łatwo nim manewrować. Układ kierowniczy jest precyzyjny i zapewnia dużą kontrolę nad zachowaniem auta. Prędkość akceptowalna do jazdy i rozmowy dla C1 to około 110 km/h. W środku jest całkiem cicho, silnik daje o sobie znać dopiero wtedy, gdy mocno przyciśniemy pedał gazu. Jeżdżąc spokojnie mamy prawie idealną ciszę.

citroen-c1-3Nadwozie w wersji czterodrzwiowej jest bardzo funkcjonalne. Tylne drzwi otwierają się szeroko, zachodzą też aż na sam tył auta, dzięki czemu nie wyróżniają się z bryły samochodu i w pierwszej chwili można pomyśleć, że mamy samochód dwudrzwiowy. Specjalnie podkreślam te liczby, ponieważ auto nie ma typowej klapy bagażnika. Jest nią tylna szyba. Daje ona dostęp do bagażniczka o pojemności zapewniającej schowanie kilku toreb z zakupami. Wyładowanej po brzegi dużej walizki tu raczej nie upchniecie. Bagaż podręczny czy torbę na laptopa już prędzej.

[youtube gzu0A7FSDPI]

Zobacz nasz wideotest Citroen C1

Na słowa uznania zasługują przednie fotele. Są bardzo wygodne. Co prawda ich zintegrowane zagłówki nie przypadły mi do gustu, ale jak na tak wąskie wnętrze to można powiedzieć, że projektanci dobrze odrobili lekcje. Trzymanie boczne jest poprawne, siedzi się wysoko i całkiem wygodnie. Nieco gorzej jest oczywiście z tyłu – co prawda rosły pasażer się bez problemu mieści (testowałem to osobiście, przy wzroście 188 cm wsiadałem i wysiadałem bez problemu a jazda po mieście nie nastręczała problemów) ale sama kanapa jest średnio wygodna. Tu czuć oszczędności.

citroen-c1-2Na wyposażeniu C1 mieliśmy firmowe radio z bluetooth. Najsłabszą stroną tego zestawu są niewątpliwie głośniki. Mimo, że są oddzielne głośniki wysokotonowe i niskotonowe, dźwięk z nich jest płaski i pozbawiony dynamiki. Miłośnicy audio powinny w pierwszej kolejności wytłumić boczki drzwi i wstawić coś ze zwrotnicą. Wtedy być może to jakoś zagra. Za to funkcjonalność radia i jego czułość oceniam bardzo wysoko. Zestaw bez problemu paruje się z nowoczesnymi smartfonami a sterowanie z panelu radia jest bardzo wygodne. Można nie tylko słuchać muzyki z telefonu ale i sprawnie zarządzać rozmowami.

Citroen C1 to auto, które spala bardzo mało benzyny. Jeździłem nim cały tydzień po Warszawie oraz okolicach i udało mi się zużyć zaledwie połowę zbiornika. Ile wynosiło to spalanie nie miałem szansy sprawdzić, auto pozbawione jest takich udogodnień jak komputer pokładowy. Należy nalać do pełna i cieszyć się kolejnymi kilometrami przejechanymi dynamicznie i oszczędnie. Druga

citroen-c1-6Do minusów C1 zaliczyłbym przede wszystkim zawieszenie a w zasadzie jego zachowanie na dziurawych drogach. Niektórym się ono spodoba, bo jest twarde. Ja jednak wolę miękko, tutaj ideałem jest dla mnie zawsze zawieszenie hydropneumatyczne. Dlatego takie utwardzone zawieszenia jak w C1 mnie nie przekonują. Parę słów uwagi należy się również kluczykowi do C1. Jest on mały i to akurat dobre, bo nie wypycha kieszeni jak te wielkie kluczyki do innych aut, ale przyciski na nim są bardzo małe i wklęsłe ikony oznaczające otwarcie i zamknięcie samochodu niewiele się różnią. Inny minus to brak oświetlenia wnętrza gdy otwiera się tylne drzwi.

Citroen C1 doczeka się wkrótce swojego następcy i będzie go zapewne można w najbliższych tygodniach kupić w bardzo atrakcyjnej cenie. Samochód jest godny uwagi, może nie jako podstawowe auto rodzinne, ale jako idealny samochód do miasta, drugi w rodzinie. C1 bardzo łatwo się parkuje, można nim przewieźć 4 dorosłe osoby, jest tani w utrzymaniu i świetnie wygląda – szczególnie w tych radosnych kolorach. Jazda nim, dzięki mocnemu jak na takie nadwozie silnikowi, sprawia wiele radości. Bardzo przyjemnie się prowadzi.

Mój tydzień z Citroenem C1 minął bardzo szybko. Samochód przejechał w tym czasie blisko 400 kilometrów, dostarczając wielu pozytywnych emocji oraz ułatwiając mi życie w mieście.

Dziękujemy firmie Citroen Polska za udostępnienie samochodu do testów.

Citroen C1 1.0i 68 KM VITAMIN. Rocznik 2013.

ELEMENTY WYPOSAŻENIA TESTOWANEJ WERSJI:

citroen-c1-9ABS + BAS + EBD, ESP, immobiliser, instalacja radiowa z anteną, koło zapasowe pełnowymiarowe, korek wlewu paliwa zamykany na klucz, licznik kilometrów dzienny ,lusterka boczne regulowane ręcznie z wewnątrz kabiny, ławka tylna składana 50/50, wyposażona w mocowania Isofix, ogrzewanie tylnej szyby, osłony przeciwsłoneczne, oświetlenie sufitowe kabiny, pasy bezpieczeństwa przednie z napinaczami pirotechnicznymi i ogranicznikami napięcia, pasy bezpieczeństwa tylne bezwładnościowe, poduszka powietrzna kierowcy i pasażera, poduszki powietrzne boczne , poduszki powietrzne kurtynowe, regulacja kolumny kierownicy w pionie

Cena (luty 2014): 39100 zł

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

citroen c1 5 Wiadomościcitroen c1 16 Wiadomościcitroen c1 17 Wiadomościcitroen c1 18 Wiadomościcitroen c1 19 Wiadomościcitroen c1 20 Wiadomościcitroen c1 21 Wiadomościcitroen c1 22 Wiadomościcitroen c1 23 Wiadomościcitroen c1 24 Wiadomościcitroen c1 15 Wiadomościcitroen c1 14 Wiadomościcitroen c1 4 Wiadomościcitroen c1 3 Wiadomościcitroen c1 2 Wiadomościcitroen c1 6 Wiadomościcitroen c1 9 Wiadomościcitroen c1 10 Wiadomościcitroen c1 11 Wiadomościcitroen c1 12 Wiadomościcitroen c1 13 Wiadomościcitroen c1 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: CitroenC1
Udostepnij426Tweet266Udostepnij75
Jędrzej Chmielewski

Jędrzej Chmielewski

Pasjonat motoryzacji francuskiej, autor książek, artykułów i prezentacji na temat samochodów. Fotograf, autor wielu sesji zdjęciowych, które znajdziecie na www.francuskie.pl. Podróżnik, pomysłodawca i uczestnik wielu dalekich i nietypowych wyjazdów samochodem. Kreatywny optymista o wielu obliczach.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    2084 udostępnienia
    Udostepnij 834 Tweet 521
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1487 udostępnienia
    Udostepnij 595 Tweet 372
  • Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3293 udostępnienia
    Udostepnij 1317 Tweet 823
  • Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

    4528 udostępnienia
    Udostepnij 1811 Tweet 1132

Testy samochodów

0547 17 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Logan MCV 75 KM 1.5 dCi 2007 – oszczędny samochód siedmioosobowy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-08-12
Renault Kadjar Life
Testy

Test: Nowy Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM w podstawowej wersji – czy warto? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-03-27
11. Renault Megane IV R.S. 280 Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane IV R.S. 280 KM. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-06-29
IMG 1196 Wiadomości
Testy

Test: Renault Captur dCi 110 KM – najpiękniejszy samochód w swojej klasie? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-11-30
citroen c4 picasso 2006
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Picasso 1.6 HDi 110 KM 2006 – rodzinny samochód. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-11-09

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

Zobacz też

Testy Polaków w Formule Renault

Związki zawodowe w Stellantis żądają podwyżek. „Wyniki finansowe są bardzo dobre, chcemy więcej zarabiać”

Nowy salon ekspozycyjny Citroëna

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz