Nowy Renault Captur w wersji esprit Alpine z silnikiem mild hybrid o mocy 160 KM to bardzo solidna i lubiana pozycja w segmencie crossoverów, która ma swoje wady i zalety. Oferuje sporo miejsca, wygodne i komfortowe wnętrze, nowoczesne systemy oraz świetny wygląd. Galeria zdjęć znajduje się na końcu testu razem z podsumowaniem plusów i minusów. Czy warto kupić takie auto?
Samochód, który trafił do naszej redakcji, miał topową specyfikację wyposażenia. Producenci starają się przekazywać dziennikarzom maksymalne wersje, bo z jednej strony pozwala to przetestować jak działają wszystkie te gadżety, z drugiej wpływa to na pozytywny wizerunek produktu. Renault Captur nie ma się pod tym względem co wstydzić. Na pokładzie było wszystko, włącznie z podgrzewaniem przedniej szyby, siedzeń i kierownicy (pakiet Zimowy winter premium – dopłata 2.300 zł).
Jednym zdaniem – czy warto kupić Renault Captur?
Świetny wygląd, solidna budowa, przestronne wnętrze – Captur wyróżnia się pozytywnie w klasie miejskiej i bez problemu pojedzie na dalszą wycieczkę. Jest to dopracowana konstrukcja, która sprawdzi się w wielu zastosowaniach. Dużym plusem jest przesuwana tylna kanapa. Na uwagę zasługuje też płynna praca automatu EDC oraz łatwość obsługi wszystkiego. Captur to samochód, który zdecydowanie polecamy. Dodam jeszcze, że w redakcji od nowości mamy Renault Captur II 1.0 TCE 90 KM – auto nie sprawia żadnych problemów, znakomicie radząc sobie w roli samochodu do miasta i na trasy. Wkrótce raport z trzech lat eksplotacji.

Wygląd zewnętrzny – świetne proporcje nadwozia
Renault Captur to jeden z najpopularniejszych crossoverów na europejskim rynku, a jego najnowsza odsłona z silnikiem Mild Hybrid TCe 160 przyciąga uwagę nie tylko nowoczesną technologią, ale także odświeżonym designem. Sylwetka Captura pozostaje zwarta i dynamiczna, co nadaje mu sportowego charakteru. Charakterystyczna linia nadwozia, z mocno zaakcentowanymi przetłoczeniami oraz podwyższonym prześwitem, sprawia, że samochód dobrze prezentuje się na drodze.

Przód pojazdu wyróżnia się nowymi reflektorami w technologii LED, które nadają mu agresywnego wyglądu, a masywny zderzak z osłonami podkreśla terenowy charakter. Tylna część Captura również przeszła delikatny lifting – nowe lampy LED łączą się wizualnie z linią nadwozia, a dolna osłona zderzaka dodaje autu elegancji i jednocześnie chroni przed drobnymi uszkodzeniami.

Nadwozie Captura ma znakomite proporcje a całość wygląda po prostu dobrze.
Wnętrze: przestrzeń i jakość wykończenia
Po otwarciu drzwi od razu rzuca się w oczy poprawiona jakość materiałów wykończeniowych. Miękkie tworzywa na desce rozdzielczej oraz solidne spasowanie elementów sprawiają, że wnętrze prezentuje się znacznie bardziej luksusowo niż w poprzednich wersjach. Renault zadbało o ergonomię – wszystkie przyciski są rozmieszczone intuicyjnie, a duży ekran dotykowy systemu multimedialnego jest skierowany w stronę kierowcy, co ułatwia obsługę .

Kabina oferuje przestronność, która zadowoli zarówno kierowcę, jak i pasażerów. Szczególnie na pochwałę zasługuje ilość miejsca na nogi i nad głową w drugim rzędzie siedzeń. Dzięki przesuwanej tylnej kanapie można dostosować przestrzeń dla pasażerów lub zwiększyć pojemność bagażnika w zależności od potrzeb.

Dopłata do systemu Harman Kardon to 3000 zł.
Szyberdach
Renault Captur może być wyposażony w duży otwierany szklany szyberdach – nie tylko rozświetla on przednią część kabiny ale też pozwala na jej szybkie przewietrzenie w razie potrzeby. Otwierany dach kosztuje 4000 zł.

Pojemny i funkcjonalny bagażnik
Pojemność bagażnika Captura wynosi od 422 do 536 litrów, w zależności od pozycji przesuwanej tylnej kanapy. To wynik, który stawia go w czołówce segmentu kompaktowych crossoverów. Praktyczne rozwiązania, takie jak dwupoziomowa podłoga bagażnika oraz liczne schowki, sprawiają, że przewożenie bagażu staje się wygodne i bezproblemowe. Dodatkowo, niski próg załadunkowy ułatwia pakowanie cięższych przedmiotów.

System multimedialny i jakość audio
Renault Captur został wyposażony w nowoczesny system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej do 9,3 cala. Interfejs działa płynnie, a obsługa jest intuicyjna dzięki logicznie rozmieszczonym ikonom. System oferuje integrację z Android Auto i Apple CarPlay, co pozwala podłączyć swoje ulubione aplikacje, chociaż te fabryczne też działają dobrze.
Komfort siedzeń i jazdy
Fotele Captura są wygodne i dobrze wyprofilowane, co zapewnia komfort nawet podczas dłuższych podróży. Materiały obiciowe są przyjemne w dotyku i sprawiają wrażenie trwałych. Przednie siedzenia mają szeroki zakres regulacji, co pozwala na znalezienie odpowiedniej pozycji za kierownicą.

Pod względem komfortu jazdy Renault Captur wypada bardzo dobrze. Zawieszenie jest zestrojone w taki sposób, aby skutecznie tlumiło nierówności, jednocześnie zapewniając pewne prowadzenie w zakrętach. Układ kierowniczy daje odpowiednią ilość informacji zwrotnych, co podnosi pewność prowadzenia, zwłaszcza na krętych drogach.
Jak szybko nagrzewa się Renault Captur zimą?
Jedną z większych zalet tego samochodu zimą będzie szybkie nagrzewanie się silnika. Odbieraliśmy go z parku prasowego wcześnie rano, po całej zimnej nocy. Przejechaliśmy kilometr i w kabinie było już przyjemnie ciepło. Wrażeniu ciepła pomagają na pewno opcjonalne siedzenia i podgrzewana kierownica. Na najwyższym trybie siedzenia prawie że aż parzą!
Wady i zalety Renault Captur
Zalety:
- Atrakcyjny, odświeżony design nadwozia.
- Przestronne i funkcjonalne wnętrze, solidna jakość montażu.
- Niskie zużycie paliwa w cyklu mieszanym (około 6,1 l/100 km).
- Nowoczesny system multimedialny z integracją Android Auto i Apple CarPlay.
- Komfortowe zawieszenie dobrze tlumiące nierówności.
Wady:
- Wyższa cena zakupu wersji z silnikiem 160 KM.
- Ograniczona widoczność do tyłu z powodu szerokich słupków C.
- Brak opcji manualnej skrzyni biegów dla tej wersji silnikowej.
- Spore zużycie paliwa na krótkich odcinkach.
Wyposażenie standardowe Renault Captur esprit Alpine 160 KM mild hybrid TCE
-
szyby tylna i boczne przyciemniane
-
klamki drzwi w kolorze nadwozia
-
elementy wyglądu zewnętrznego esprit Alpine
-
elementy wyglądu wewnętrznego esprit Alpine
-
felgi aluminiowe 19″
-
wzór felgi aluminiowej 19″ elixir
-
antena w kształcie płetwy rekina
-
ładowarka indukcyjna do smartfona
-
mapa Europy wersja standardowa
-
system multi-sense
-
cyfrowy wyświetlacz wskaźników i zegarów 10,25″
-
komunikaty w języku polskim
-
aktualizacja oprogramowania over the air
-
wyjmowana podłoga bagażnika
-
filtr kabinowy węglowy
-
lusterka boczne elektrycznie składane i sterowane, podgrzewane, z czujnikiem temperatury zewnętrznej
-
karta Renault Hands Free
-
kanapa tylna przesuwna, dzielona w układzie 1/3 – 2/3
-
kierownica pokryta miękką skórą ekologiczną
-
konsola pływająca
-
szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym
-
szyby tylne regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym
-
centralny zamek
-
zagłówki na tylnej kanapie
-
tapicerka materiałowa z niebieskimi przeszyciami i francuską flagą
-
oświetlenie tablicy rejestracyjnej
-
światła do jazdy dziennej LED
-
lusterko bezramkowe
-
tylne światła LED
-
oświetlenie sufitowe LED, lusterka w osłonie przeciwsłonecznznej z oświetleniem + uchwyt na bilet pa
-
system wspomagania ruszania pod górę
-
czujniki parkowania przód/tył/bok
-
zestaw do naprawy uszkodzonej opony
-
funkcja sailing stop
-
kamera cofania
-
automatyczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold
-
możliwość dezaktywowania systemów ADAS
-
funkcja inteligentnej zmiany prędkości (ISA)
-
czujnik deszczu
-
system kontroli zmęczenia kierowcy (DDAW)
- kierownica podgrzewana
-
klimatyzacja automatyczna jednostrefowa
-
ABS
-
aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów
-
system wspomagania nagłego hamowania
-
poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
-
poduszki powietrzne z możliwością odłączenia
-
kurtyny powietrzne
-
sygnał niezapiętych pasów
-
inteligentny aktywny regulator prędkości (i-ACC)
-
system kontroli bezpiecznej odległości
-
mocowania fotelików ISOFIX
-
system awaryjnego utrzymywania pasa ruchu (ELKA)
-
fabryczne ograniczenie prędkości do 180 km/h
-
przygotowanie do instalacji alkomatu
-
funkcja połączenia alarmowego e-Call
Ile kosztuje Renault Captur ?
Renault Captur zaczyna się w konfiguratorze marki od 86.600 zł. Tyle zapłacimy za wersję evolution z silnikiem TCE 90 KM. Wersja esprit Alpine to wydatek co najmniej 124.600 zł za wersję z napędem mild Hybrid EDC 160 KM (czyli taką jak testujemy). E-Tech Full Hybrid 145 KM w wydaniu esprit Alpine to z kolei 131.800 zł.
Renault Captur – dane techniczne
- długość – 4239 mm
- szerokość – 1797 mm
- rozstaw osi – 2639 mm
- prześwit – 169 mm
- pojemność bagażnika – 422 (328 w wersji Full Hybrid) l – z możliwością zwiększenia (przesuwana kanapa tylna)
- pojemność zbiornika paliwa w wersji mild hybrid – 48l
- pojemność akumulatora mild hybrid – 0,13 kWh
- przyspieszenie – 8,5s do setki
- maksymalna masa całkowita zespołu pojazdów – 3030 kg
- maksymalna masa przyczepy bez hamulca – 685 kg
- maksymalna ładowność – 425 kg
- minimalna masa pojazdu gotowego do jazdy (bez opcji) – 1298 kg
- maksymalna masa całkowita pojazdu – 1830 kg
- maksymalna masa przyczepy z hamulcem – 1200 kg
- średnica zawracania – 11,1 m
- deklarowane zużycie paliwa przed producenta – 5,9 l/100 km
Najnowsze komentarze