dacia spring Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje nowa Dacia Spring? Sprawdzamy ceny taniego, miejskiego elektryka – maj 2025

autor Gabi Rusek
2025-05-19
uwe hochgeschurtz Wiadomości
Wiadomości

Były szef Stellantis na Europę krytykuje Unię Europejską: ceny prądu są za wysokie!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
605 peugeot Wiadomości
Wiadomości

Peugeot 605 2.0 Turbo – francuska elegancja, efektywność i niespodziewany potencjał

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
renault prarire Wiadomości
Wiadomości

Renault Prairie – pierwszy SUV Europy. Spalanie mogło szokować!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
dacia jogger extreme +
Wiadomości

7-osobowa Dacia Jogger Extreme+ z LPG. Ile kosztuje model na wypasie prosto z salonu?

autor Gabi Rusek
2025-05-16
renault kangoo Wiadomości
Wiadomości

Ile przejedzie używane elektryczne Renault Kangoo?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15
citroen renault volkswagen Wiadomości
Wiadomości

Niemcy byli w szoku. Renault 19 16V prawie pokonał Volkswagena Golfa GTI w teście

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Captur esprit Alpine mild hybrid TCe 160 automat. Ile pali, jakie ma zalety i wady?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2025-01-05
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 14 minut
3.3k
A A
4
renault captur esprit alpine 160 km edc 10 Wiadomości

Nowy Renault Captur w wersji esprit Alpine z silnikiem mild hybrid o mocy 160 KM to bardzo solidna i lubiana pozycja w segmencie crossoverów, która ma swoje wady i zalety. Oferuje sporo miejsca, wygodne i komfortowe wnętrze, nowoczesne systemy oraz świetny wygląd. Galeria zdjęć znajduje się na końcu testu razem z podsumowaniem plusów i minusów. Czy warto kupić takie auto?

Samochód, który trafił do naszej redakcji, miał topową specyfikację wyposażenia. Producenci starają się przekazywać dziennikarzom maksymalne wersje, bo z jednej strony pozwala to przetestować jak działają wszystkie te gadżety, z drugiej wpływa to na pozytywny wizerunek produktu. Renault Captur nie ma się pod tym względem co wstydzić. Na pokładzie było wszystko, włącznie z podgrzewaniem przedniej szyby, siedzeń i kierownicy (pakiet Zimowy winter premium – dopłata 2.300 zł).

Jednym zdaniem – czy warto kupić Renault Captur?

Świetny wygląd, solidna budowa, przestronne wnętrze – Captur wyróżnia się pozytywnie w klasie miejskiej i bez problemu pojedzie na dalszą wycieczkę. Jest to dopracowana konstrukcja, która sprawdzi się w wielu zastosowaniach. Dużym plusem jest przesuwana tylna kanapa. Na uwagę zasługuje też płynna praca automatu EDC oraz łatwość obsługi wszystkiego. Captur to samochód, który zdecydowanie polecamy. Dodam jeszcze, że w redakcji od nowości mamy Renault Captur II 1.0 TCE 90 KM – auto nie sprawia żadnych problemów, znakomicie radząc sobie w roli samochodu do miasta i na trasy. Wkrótce raport z trzech lat eksplotacji.

renault captur esprit alpine 160 km edc 3 scaled Wiadomości
Renault Captur w wersji esprit Alpine – elegancka zwarta sylwetka z dobrymi proporcjami

Wygląd zewnętrzny – świetne proporcje nadwozia

Renault Captur to jeden z najpopularniejszych crossoverów na europejskim rynku, a jego najnowsza odsłona z silnikiem Mild Hybrid TCe 160 przyciąga uwagę nie tylko nowoczesną technologią, ale także odświeżonym designem. Sylwetka Captura pozostaje zwarta i dynamiczna, co nadaje mu sportowego charakteru. Charakterystyczna linia nadwozia, z mocno zaakcentowanymi przetłoczeniami oraz podwyższonym prześwitem, sprawia, że samochód dobrze prezentuje się na drodze.

renault captur esprit alpine 160 km edc 7 scaled Wiadomości
Po faceliftingu Captur zyskał zupełnie nowy przód z nową sygnaturą świetlną

Przód pojazdu wyróżnia się nowymi reflektorami w technologii LED, które nadają mu agresywnego wyglądu, a masywny zderzak z osłonami podkreśla terenowy charakter. Tylna część Captura również przeszła delikatny lifting – nowe lampy LED łączą się wizualnie z linią nadwozia, a dolna osłona zderzaka dodaje autu elegancji i jednocześnie chroni przed drobnymi uszkodzeniami.

renault captur esprit alpine 160 km edc 9 scaled Wiadomości
Renault Captur także z tyłu wygląda elegancko

Nadwozie Captura ma znakomite proporcje a całość wygląda po prostu dobrze.

Wnętrze: przestrzeń i jakość wykończenia

Po otwarciu drzwi od razu rzuca się w oczy poprawiona jakość materiałów wykończeniowych. Miękkie tworzywa na desce rozdzielczej oraz solidne spasowanie elementów sprawiają, że wnętrze prezentuje się znacznie bardziej luksusowo niż w poprzednich wersjach. Renault zadbało o ergonomię – wszystkie przyciski są rozmieszczone intuicyjnie, a duży ekran dotykowy systemu multimedialnego jest skierowany w stronę kierowcy, co ułatwia obsługę .

renault captur esprit alpine 160 km edc 12 scaled Wiadomości
Solidnie zmontowane wnętrze Captura jest wygodne i przestronne

Kabina oferuje przestronność, która zadowoli zarówno kierowcę, jak i pasażerów. Szczególnie na pochwałę zasługuje ilość miejsca na nogi i nad głową w drugim rzędzie siedzeń. Dzięki przesuwanej tylnej kanapie można dostosować przestrzeń dla pasażerów lub zwiększyć pojemność bagażnika w zależności od potrzeb.

renault captur esprit alpine 160 km edc 15 scaled Wiadomości
Duży ekran pośrodku zapewnia łatwe sterowanie wszystkimi funkcjami

Dopłata do systemu Harman Kardon to 3000 zł.

Szyberdach

Renault Captur może być wyposażony w duży otwierany szklany szyberdach – nie tylko rozświetla on przednią część kabiny ale też pozwala na jej szybkie przewietrzenie w razie potrzeby. Otwierany dach kosztuje 4000 zł.

renault captur esprit alpine 160 km edc 5 scaled Wiadomości
Renault Captur może być wyposażony w opcjonalny szyberdach

Pojemny i funkcjonalny bagażnik

Pojemność bagażnika Captura wynosi od 422 do 536 litrów, w zależności od pozycji przesuwanej tylnej kanapy. To wynik, który stawia go w czołówce segmentu kompaktowych crossoverów. Praktyczne rozwiązania, takie jak dwupoziomowa podłoga bagażnika oraz liczne schowki, sprawiają, że przewożenie bagażu staje się wygodne i bezproblemowe. Dodatkowo, niski próg załadunkowy ułatwia pakowanie cięższych przedmiotów.

renault captur esprit alpine 160 km edc 14 scaled Wiadomości
Wielkim plusem tego crossovera jest bagażnik z podwójną podłogą. Kanapa przesuwa się, co umożliwia zwiększenie przestrzeni bagażowej

System multimedialny i jakość audio

Renault Captur został wyposażony w nowoczesny system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej do 9,3 cala. Interfejs działa płynnie, a obsługa jest intuicyjna dzięki logicznie rozmieszczonym ikonom. System oferuje integrację z Android Auto i Apple CarPlay, co pozwala podłączyć swoje ulubione aplikacje, chociaż te fabryczne też działają dobrze.

Komfort siedzeń i jazdy

Fotele Captura są wygodne i dobrze wyprofilowane, co zapewnia komfort nawet podczas dłuższych podróży. Materiały obiciowe są przyjemne w dotyku i sprawiają wrażenie trwałych. Przednie siedzenia mają szeroki zakres regulacji, co pozwala na znalezienie odpowiedniej pozycji za kierownicą.

renault captur esprit alpine 160 km edc 13 scaled Wiadomości
Dużo miejsca na nogi z tyłu – to jedno z najlepszych aut w tej klasie

Pod względem komfortu jazdy Renault Captur wypada bardzo dobrze. Zawieszenie jest zestrojone w taki sposób, aby skutecznie tlumiło nierówności, jednocześnie zapewniając pewne prowadzenie w zakrętach. Układ kierowniczy daje odpowiednią ilość informacji zwrotnych, co podnosi pewność prowadzenia, zwłaszcza na krętych drogach.

Jak szybko nagrzewa się Renault Captur zimą?

Jedną z większych zalet tego samochodu zimą będzie szybkie nagrzewanie się silnika. Odbieraliśmy go z parku prasowego wcześnie rano, po całej zimnej nocy. Przejechaliśmy kilometr i w kabinie było już przyjemnie ciepło. Wrażeniu ciepła pomagają na pewno opcjonalne siedzenia i podgrzewana kierownica. Na najwyższym trybie siedzenia prawie że aż parzą!

Wady i zalety Renault Captur

Zalety:

  1. Atrakcyjny, odświeżony design nadwozia.
  2. Przestronne i funkcjonalne wnętrze, solidna jakość montażu.
  3. Niskie zużycie paliwa w cyklu mieszanym (około 6,1 l/100 km).
  4. Nowoczesny system multimedialny z integracją Android Auto i Apple CarPlay.
  5. Komfortowe zawieszenie dobrze tlumiące nierówności.

Wady:

  1. Wyższa cena zakupu wersji z silnikiem 160 KM.
  2. Ograniczona widoczność do tyłu z powodu szerokich słupków C.
  3. Brak opcji manualnej skrzyni biegów dla tej wersji silnikowej.
  4. Spore zużycie paliwa na krótkich odcinkach.

Wyposażenie standardowe Renault Captur esprit Alpine 160 KM mild hybrid TCE

WYGLĄD
  • szyby tylna i boczne przyciemniane
  • klamki drzwi w kolorze nadwozia
  • elementy wyglądu zewnętrznego esprit Alpine
  • elementy wyglądu wewnętrznego esprit Alpine
  • felgi aluminiowe 19″
  • wzór felgi aluminiowej 19″ elixir
MULTIMEDIA
  • antena w kształcie płetwy rekina
  • ładowarka indukcyjna do smartfona
  • mapa Europy wersja standardowa
  • system multi-sense
  • cyfrowy wyświetlacz wskaźników i zegarów 10,25″
  • komunikaty w języku polskim
  • aktualizacja oprogramowania over the air
KOMFORT I WNĘTRZE
  • wyjmowana podłoga bagażnika
  • filtr kabinowy węglowy
  • lusterka boczne elektrycznie składane i sterowane, podgrzewane, z czujnikiem temperatury zewnętrznej
  • karta Renault Hands Free
  • kanapa tylna przesuwna, dzielona w układzie 1/3 – 2/3
  • kierownica pokryta miękką skórą ekologiczną
  • konsola pływająca
  • szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym
  • szyby tylne regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym
  • centralny zamek
  • zagłówki na tylnej kanapie
  • tapicerka materiałowa z niebieskimi przeszyciami i francuską flagą
WIDOCZNOŚĆ I OŚWIETLENIE
  • oświetlenie tablicy rejestracyjnej
  • światła do jazdy dziennej LED
  • lusterko bezramkowe
  • tylne światła LED
  • oświetlenie sufitowe LED, lusterka w osłonie przeciwsłonecznznej z oświetleniem + uchwyt na bilet pa
PROWADZENIE POJAZDU
  • system wspomagania ruszania pod górę
  • czujniki parkowania przód/tył/bok
  • zestaw do naprawy uszkodzonej opony
  • funkcja sailing stop
  • kamera cofania
  • automatyczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold
  • możliwość dezaktywowania systemów ADAS
  • funkcja inteligentnej zmiany prędkości (ISA)
  • czujnik deszczu
  • system kontroli zmęczenia kierowcy (DDAW)
OGRZEWANIE I WENTYLACJA
  • kierownica podgrzewana
  • klimatyzacja automatyczna jednostrefowa
BEZPIECZEŃSTWO
  • ABS
  • aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów
  • system wspomagania nagłego hamowania
  • poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
  • poduszki powietrzne z możliwością odłączenia
  • kurtyny powietrzne
  • sygnał niezapiętych pasów
  • inteligentny aktywny regulator prędkości (i-ACC)
  • system kontroli bezpiecznej odległości
  • mocowania fotelików ISOFIX
  • system awaryjnego utrzymywania pasa ruchu (ELKA)
  • fabryczne ograniczenie prędkości do 180 km/h
  • przygotowanie do instalacji alkomatu
  • funkcja połączenia alarmowego e-Call

Ile kosztuje Renault Captur ?

Renault Captur zaczyna się w konfiguratorze marki od 86.600 zł. Tyle zapłacimy za wersję evolution z silnikiem TCE 90 KM. Wersja esprit Alpine to wydatek co najmniej 124.600 zł za wersję z napędem mild Hybrid EDC 160 KM (czyli taką jak testujemy). E-Tech Full Hybrid 145 KM w wydaniu esprit Alpine to z kolei 131.800 zł.

Renault Captur – dane techniczne

  • długość – 4239 mm
  • szerokość – 1797 mm
  • rozstaw osi – 2639 mm
  • prześwit – 169 mm
  • pojemność bagażnika – 422 (328 w wersji Full Hybrid) l – z możliwością zwiększenia (przesuwana kanapa tylna)
  • pojemność zbiornika paliwa w wersji mild hybrid – 48l
  • pojemność akumulatora mild hybrid – 0,13 kWh
  • przyspieszenie – 8,5s do setki
  • maksymalna masa całkowita zespołu pojazdów  – 3030 kg
  • maksymalna masa przyczepy bez hamulca – 685 kg
  • maksymalna ładowność – 425 kg
  • minimalna masa pojazdu gotowego do jazdy (bez opcji) – 1298 kg
  • maksymalna masa całkowita pojazdu – 1830 kg
  • maksymalna masa przyczepy z hamulcem – 1200 kg
  • średnica zawracania – 11,1 m
  • deklarowane zużycie paliwa przed producenta – 5,9 l/100 km

 

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

renault captur esprit alpine 160 km edc 20 Wiadomościrenault captur esprit alpine 160 km edc 8 Wiadomościrenault captur esprit alpine 160 km edc 9 Wiadomościrenault captur esprit alpine 160 km edc 7 Wiadomościrenault captur esprit alpine 160 km edc 6 Wiadomościrenault captur esprit alpine 160 km edc 5 Wiadomościrenault captur esprit alpine 160 km edc 4 Wiadomościrenault captur esprit alpine 160 km edc 2 Wiadomościrenault captur esprit alpine 160 km edc 3 Wiadomościrenault captur esprit alpine 160 km edc 10 Wiadomościrenault captur esprit alpine 160 km edc 11 Wiadomościrenault captur esprit alpine 160 km edc 12 Wiadomościrenault captur esprit alpine 160 km edc 21 Wiadomościrenault captur esprit alpine 160 km edc 19 Wiadomościrenault captur esprit alpine 160 km edc 18 Wiadomościrenault captur esprit alpine 160 km edc 17 Wiadomościrenault captur esprit alpine 160 km edc 16 Wiadomościrenault captur esprit alpine 160 km edc 15 Wiadomościrenault captur esprit alpine 160 km edc 14 Wiadomościrenault captur esprit alpine 160 km edc 13 Wiadomościrenault captur esprit alpine 160 km edc 1 Wiadomości
4.8 8 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19
Nissan Juke 1.6 Hybrid 143

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

2025-05-19

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

2025-05-19

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

2025-05-19
Tagi: RenaultCaptur
Udostepnij1148Tweet718Udostepnij201
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    2084 udostępnienia
    Udostepnij 834 Tweet 521
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1487 udostępnienia
    Udostepnij 595 Tweet 372
  • Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3293 udostępnienia
    Udostepnij 1317 Tweet 823
  • Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

    4528 udostępnienia
    Udostepnij 1811 Tweet 1132

Testy samochodów

nowy peugeot 508 107 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 508 2.0 HDi 163 KM. Piękno i jakość – trudno znaleźć lepiej wyglądający samochód w tej klasie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-04-16
nowy peugeot 3008 23 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 3008 2.0 HDi 150 KM. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Tomasz Nowicki
2016-12-08
IMG 3947 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen Berlingo XL 1.5 BlueHDi 130 – przewiezie wszystko. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-02-23
05. Renault Kadjar TCe 160 EDC Intens SUV godny uwagi Wiadomości
Testy

Test: Renault Kadjar 1.3 TCe 160 KM EDC Intens – SUV godny uwagi z automatem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-06-30
ładowanie, akumulator, samochód elektryczny
Testy

Test: Dacia Spring – jak tani elektryk jeździ zimą w mieście i gdzie go ładować?

autor Małgorzata Kozikowska
2024-11-27

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

Zobacz też

Duster, Sandero i Logan w czołówce sprzedaży na Ukrainie w grudniu 2019

Dacia twierdzi, że LPG ma przed sobą wielką przyszłość i będzie oferowane jeszcze długo

Jest 5174 powodów, dla których warto kupić Peugeot!

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz