Citroën XM to komfortowa i elegancka limuzyna, kwintesencja designu przełomu lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. Samochód był produkowany od 1989 do 2000 roku i cieszy się dużym powodzeniem wśród miłośników marki. Trudno się temu dziwić, ma niepowtarzalny kształt i wyjątkowo wygodne oraz komfortowe wnętrze.
Na rynku wtórnym tych Citroënów nie zostało już wiele a te, które są oferowane, mają często bardzo duże przebiegi. Tak też było w przypadku samochodu, po który kilka dni temu pojechaliśmy aż do Holandii. Samochód z roku czerwca 1998 był wystawiony w ogłoszeniu za 2499 euro. To jedna z najwyższych wersji wyposażeniowych tego rocznika, z benzynowym silnikiem V6 oraz automatyczną skrzynią biegów. Alcantara, podgrzewane przednie i tylne siedzenia, drewniane wykończenia – wszystko co najlepsze oferował wtedy XM. Niska cena zakupu, którą jeszcze udało się obniżyć, oznacza, że w aucie będzie sporo do zrobienia.
Czego więc dokładnie może spodziewać się nabywca takiego samochodu? Lista czynności jest dość długa, jednak samochód ma 22 lata i trudno spodziewać się przy zakupie za tak niską cenę stanu idealnego.
- Skorodowana tylna belka, wymagająca demontażu, sprawdzenia, piaskowania,
- Regeneracja tylnego korektora wysokości,
- Naprawa rozrusznika, który się zawiesza,
- Wymiana elementów ozdobnych na listwach wokół samochodu,
- Naprawa mechanizmu prawej przedniej szyby,
- Uszkodzenie mechanizmu podłokietnika,
- Uszkodzony mechanizm fotela kierowcy,
- Naprawa radiomagnetofonu,
- Wymiana oleju,
- Czyszczenie układu hydropneumatycznego i wymiana płynu LHM,
- Wymiana przewodów wysokiego ciśnienia,
- Wymiana płynu chłodniczego,
- Wymiana tarcz i klocków hamulcowych,
- Zakup nowych opon,
- Poprawki lakiernicze (otarty zderzak i drzwi),
- Odświeżenie lakieru (polerowanie),
- Wymiana na używane lub naprawa niektórych drobnych elementów wnętrza,
Łączny koszt tych wszystkich napraw i wymian przekroczy z całą pewnością 15 tysięcy złotych. Czy warto? Dla miłośnika marki i modelu nie jest to kwota szokująca a dzięki niskiej cenie zakupu można w to auto zainwestować. Przebieg, wynoszący 331 tysięcy kilometrów, dla tej jednostki napędowej nie jest specjalnie zauważalny, weryfikacji będą na pewno za to podlegać elementy zawieszenia – m.in. kielichy i kolumny. Warto też będzie sprawdzić miejsca narażone na uszkodzenia i rdzę.
Ogólny stan kupionego samochodu jest dobry i przy pewnym zaangażowaniu można mieć bardzo ładne i komfortowe auto, który bez problemu posłuży do codziennych podróży lub weekendowych wypadów. Citroën XM oferuje bardzo wysoki komfort jazdy a przyjemność posiadania wyjątkowego pojazdu rekompensuje finansowe wyrzeczenia, poniesione na zakup i doprowadzenie go do pełnej sprawności.
Oryginalne ogłoszenie z XM można znaleźć tutaj.Materiał powstał przy współpracy ze stowarzyszeniem Amicale Citroën Pologne.
Najnowsze komentarze