Kończy się powoli okres wakacyjnej przerwy w produkcji samochodów we francuskich fabrykach. Nie oznacza to jednak, że okres kanikuły był całkowicie bezproduktywny. Służby techniczne wykorzystały urlopowy przestój w produkcji na dokonanie niezbędnych napraw, konserwacji, czy modyfikacji na poszczególnych liniach produkcyjnych. Łącznie przeprowadzonych będzie ok. 220 procesów serwisowych.
Ciekawe rozwiązanie pojawiło się właśnie w fabryce PSA Peugeot Citroën w Sochaux. Jeżeli w toku rzeczywistej pracy zakładu okaże się, że to dobry pomysł, innowacja zostanie wdrożona w innych zakładach koncernu w Europie.
Na czym polega pomysł? Chodzi o automatyzację dostarczania elementów na linię montażową. W nowym rozwiązaniu części dowożone będą wprost na stanowiska przez automatyczne, ciche wózki elektryczne, których trajektorię wyznacza pasek magnetyczny przyklejony do podłogi. Wózek taki porusza się wzdłuż paska dowożąc potrzebne elementy bezpośrednio do pracownika, który ich w danej chwili potrzebuje. Pracownicy nie muszą więc przechodzić od taśmy do podręcznego składowiska potrzebnych elementów – wózek sam im je dostarcza na stanowisko pracy. Efektem jest oszczędność czasu, brak konieczności chodzenia (co poprawia bezpieczeństwo pracy) i wynikające z tego mniejsze zmęczenie fizyczne.
Wagoniki wyposażono w akumulatory o żywotności 42 godzin pracy. Zaprojektowała je hiszpańska firma, a testy laboratoryjne wypadły bardzo dobrze, dlatego w PSA zdecydowano o ich pilotażowym wdrożeniu.
Inna testowana zmiana, to zastosowanie oświetlenia LED. Rozwiązanie zaprojektowane i wyprodukowane we Francji pozwoli zaoszczędzić na wybranych etapach produkcji co najmniej 60% energii, jaką do tej pory zużywało tradycyjne oświetlenie.
Produkcja we francuskich fabrykach Grupy PSA zostanie wznowiona po wakacyjnej przerwie we wtorek, 27. sierpnia.
Citroen
KG
Najnowsze komentarze