Rynek samochodowy w czerwcu 2024 r. we Francji lekko spadł. Samochody osobowe odnotowały 181.712 rejestracji, co oznacza spadek o -4,79%, lekkie pojazdy dostawcze mają wzrost +15,82%.
Pierwsze półrocze we Francji 2024 r. kończy się ogólnie pozytywnym akcentem na poziomie +2,82% w porównaniu z 2023 r. Daleko tu jednak do wzrostu z pierwszej połowy ubiegłego roku na poziomie 15,26%, a rynek po raz kolejny zmierza w kierunku rocznego „post-covidowego” wolumenu poniżej 1.900.000 nowych rejestracji.
Zobacz: aktualności ze świata motoryzacji. Codziennie
Od początku roku rynek napędzają wyłącznie hybrydowe i elektryczne układy napędowe, których wzrost wyniósł odpowiednio 25% i 15%. Jednak w czerwcu 2024 r. pojazdy elektryczne spadają na poziomie -11%.
Istotne fakty rynkowe w czerwcu 2024 roku:
- Na szczycie czerwca po raz kolejny znalazł się Renault ze wzrostem brutto o 1,28% na rynku spadkowym,
- Drugie miejsce zajął Peugeot spadek o 15,15%,
- Trzecia pozycja Volkswagen – wzrost o 17,93%,
- Czwarte miejsce Dacia – spadek o 16,44%,
- Piąta pozycja Citroën – spadek o 1,35%,
- Szóste miejsce Toyota – spadek o 4,09%,
Pierwsze miejsce wśród samochodów elektrycznych zajmuje Renault Megane E, za nim plasują się Tesla Model Y i Model 3.
Po raz kolejny w czerwcu sprzedaż hybrydy plug-in gwałtownie spadła o 23%, co zapewne związane jest z planowanymi zmianami w obliczeniu emisji CO2 dla takiego rozwiązania.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów
Rynek wtórny we Francji w czerwcu 2024 r. spadł o ponad 2% w ujęciu brutto, ale od początku roku wzrósł o 3%.
Jak wygląda podział zakupów między firmy a klientów indywidualnych? Od początku roku profesjonaliści z branży motoryzacyjnej stanowili 44% transakcji rynkowych i stale rosną, w porównaniu z 56% w przypadku osób fizycznych.
źródło: AAA Data Francja
Najnowsze komentarze