Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Dacia Sandero Stepway Extreme 1.0 CVT z automatem – rekordzistka Europy

Grzegorz Traczewski autor Grzegorz Traczewski
2025-03-18
w Testy, Dacia - testy i opinie
Czas czytania 4 minut
3.3k
A A
15
Dacia Sandero Stepway

Dacia Sandero Stepway 1.0 CVT to samochód, który spodoba się tym, którzy dużo jeżdżą po mieście. Automat jest wygodny i płynny.

Dlaczego rekordzistka? Otóż Dacia Sandero, w różnych wersjach, stała się najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie w 2024 roku. Według nas, kluczowym atutem jest rewelacyjny stosunek ceny do jakości oraz bogate wyposażenie, które ten samochód oferuje.

Peugeot 408 – reklama

Nadwozie wersji Stepway zostało lekko podwyższone, przez co auto zyskuje nieco bardziej terenowy wygląd. Charakterystyczne relingi dachowe oraz dodatkowe osłony przodu, boków i tyłu dodają mu zdecydowanego charakteru crossovera. Z zewnątrz Sandero wygląda atrakcyjnie, choć bez ekstrawagancji – jak na lidera sprzedaży przystało.

Dacia Sandero Stepway 1.0 CVT silnik 90 km benzyna
Dacia Sandero Stepway 1.0 CVT – silnik benzynowy o mocy 90 KM dobre współgra z automatem

Wnętrze samochodu to mieszanka klasycznej prostoty z nowoczesnymi akcentami. Wygodne, ergonomicznie wyprofilowane przednie fotele sprawiają, że jazda nawet na dłuższych dystansach jest przyjemna. Deska rozdzielcza z konsolą środkową skierowaną ku kierowcy jest dobrze przemyślana i intuicyjna. Klasyczne zegary z cyfrowymi dodatkami oraz ekran dotykowy systemu multimedialnego znanego z innych modeli Grupy Renault spełniają swoją rolę znakomicie. Praktyczne rozwiązania, jak zatrzaski do mocowania różnych dodatków (np. uchwytu na smartfon, przenośnej lampki czy haczyków na zakupy), zwiększają komfort użytkowania.

Skonfiguruj swoją Dacię Sandero Stepway teraz

Kompletne wyposażenie testowanego egzemplarza obejmuje oczywiste dziś udogodnienia, jak elektrycznie sterowane szyby i lusterka. Pozycja za kierownicą zasługuje na pochwałę, podobnie jak dobra widoczność, co docenią szczególnie kierowcy podczas miejskich manewrów.

Bagażnik o pojemności 328 litrów to solidny wynik w tej klasie aut. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa wzrasta do imponujących 1455 litrów. Minusem są nieco niedopracowane detale wykończenia lakierowanych powierzchni, zwłaszcza na klapie bagażnika i w komorze silnika. Jednakże, mając na uwadze cenę samochodu, można to usprawiedliwić. Na plus zapisujemy dwupoziomową podłogę bagażnika.

Warto przeczytać!

dacia bigster 01 Testy

Nowa Dacia Bigster zdobywa „Wielką Austriacką Nagrodę Motoryzacyjną ARBÖ 2025”

2025-11-17
Dacia Sandero Stepway

Dacia Sandero liderem segmentu LPG w Niemczech – październik 2025

2025-11-16

TOP 10 marek samochodowych z największą ilością ofert na Otomoto

2025-11-16

Dacia Bigster to nowy Volkswagen? Popularny SUV zmienia rynek

2025-11-16
Dacia Sandero Stepway 1.0 CVT - wnętrze
Dacia Sandero Stepway 1.0 CVT – klasyczna dźwignia skrzyni biegów spodoba się tradycjonalistom

Pod maską testowanej Dacii pracuje litrowy silnik benzynowy o mocy 90 KM współpracujący z bezstopniową skrzynią CVT. Jednostka ta nie zapewnia sportowych emocji, ale jest wystarczająca do codziennej jazdy w mieście oraz po drogach krajowych. Gorzej sprawdza się na autostradach, gdzie po przekroczeniu prędkości 120 km/h wzrasta hałas, a silnik zaczyna wyraźniej ujawniać swoje ograniczenia.

Zobacz testy samochodów Dacia

Skrzynia CVT działa poprawnie, a ciekawym dodatkiem jest tryb pracy oznaczony literą „L”, który pozwala silnikowi na pracę w wyższym zakresie obrotów bez zwiększania zużycia paliwa. Realne spalanie, jak pokazał nasz test, wynosi około 6,5 litra na 100 km w trasie. W mieście lub przy dynamicznej jeździe zużycie wzrasta nawet do 8,5 litra.

Dacia Sandero Stepway - bagażnik
Dacia Sandero Stepway – bagażnik

Nowa Sandero Stepway jest wyposażona zgodnie z najnowszymi normami unijnymi. Jednym się to podoba, innym mniej, ale na pewno nie można zarzucić jej braku dbałości o bezpieczeństwo i nowoczesność.

Podsumowując, Dacia Sandero Stepway Extreme 1.0 CVT to idealny przykład samochodu stworzonego dla masowego klienta, który poszukuje niedrogiego, dobrze wyposażonego i praktycznego auta do codziennej jazdy. Rekordowe wyniki sprzedaży potwierdzają, że producent doskonale trafił w oczekiwania Europejczyków.

Zdjęcia do tego testu wykonaliśmy na warszawskich Bielanach przy ulicy Dewajtis, w sąsiedztwie Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego – w przyjemnych „okolicznościach przyrody”.


google news Testy
google preferowane Testy

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

dacia sandero stepway cvt automat 4 scaled Testydacia sandero stepway cvt automat 5 scaled Testydacia sandero stepway cvt automat 2 scaled Testydacia sandero stepway cvt automat 3 scaled TestyDacia Sandero Stepway
4 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciaSandero
Udostepnij1168Tweet730Udostepnij204
Grzegorz Traczewski

Grzegorz Traczewski

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
15 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Testy

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3613 udostępnienia
    Udostepnij 1445 Tweet 903
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3692 udostępnienia
    Udostepnij 1477 Tweet 923
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2547 udostępnienia
    Udostepnij 1019 Tweet 637
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5348 udostępnienia
    Udostepnij 2139 Tweet 1337

Testy samochodów

renault megane hybrid 1 scaled Testy
Testy

Test: Hybrydowy Renault Megane 1.6 160 KM – pierwsza jazda. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-09-17
renault clio 2023 facelifting hybrid 145 32 scaled Testy
Testy

Test: Renault Clio E-Tech Full Hybrid 145 KM. Piekielnie oszczędna hybryda, jazda o kropelce

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-03
dacia sandero 8 Testy
Testy

Test: Dacia Sandero 1.6 MPI – test długodystansowy. 4500 kilometrów. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Jędrzej Chmielewski
2021-03-08
citroen c5 aircross 1 6 eat8 puretech 109 Testy
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C5 Aircross 1.6 PureTech EAT8 180 KM – miejski test ultrakomfortowego SUVa. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-04-29
IMG 0924 Testy
Testy

Test: Citroën C3 1.2 PureTech EAT6 110 KM do miasta i w dalszą trasę. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-10-18

Najnowsze komentarze

  • zbyszek - Spowiedź sprzedawcy marki Fiat: Dałem z siebie wszystko… i nie sprzedałem absolutnie nic
  • Jan - Citroën C5 Aircross, Peugeot 3008 i DS 7 Crossback: wycofanie 2.0 HDi było poważnym błędem Stellantis
  • dCi - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Hmmm - Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!
  • Anonimowo - Śpi w swoim Fiacie 500 w każdy weekend. I mówi, że to najlepsza decyzja w życiu
  • Anonimowo - Spowiedź sprzedawcy marki Fiat: Dałem z siebie wszystko… i nie sprzedałem absolutnie nic
  • RRR - Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu

Zobacz też

Komunikat cenowy Polskiej Izby Paliw Płynnych z 24. stycznia 2018 r.

Renault Soundtruck. Jak przekształcono Mastera w profesjonalne studio nagrań?

Kilkaset Peugeotów 205 coraz bliżej Polski. Europ.raid jest w Macedonii

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
15
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz