Dacia Sandero Stepway 1.0 CVT to samochód, który spodoba się tym, którzy dużo jeżdżą po mieście. Automat jest wygodny i płynny.
Dlaczego rekordzistka? Otóż Dacia Sandero, w różnych wersjach, stała się najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie w 2024 roku. Według nas, kluczowym atutem jest rewelacyjny stosunek ceny do jakości oraz bogate wyposażenie, które ten samochód oferuje.
Nadwozie wersji Stepway zostało lekko podwyższone, przez co auto zyskuje nieco bardziej terenowy wygląd. Charakterystyczne relingi dachowe oraz dodatkowe osłony przodu, boków i tyłu dodają mu zdecydowanego charakteru crossovera. Z zewnątrz Sandero wygląda atrakcyjnie, choć bez ekstrawagancji – jak na lidera sprzedaży przystało.

Wnętrze samochodu to mieszanka klasycznej prostoty z nowoczesnymi akcentami. Wygodne, ergonomicznie wyprofilowane przednie fotele sprawiają, że jazda nawet na dłuższych dystansach jest przyjemna. Deska rozdzielcza z konsolą środkową skierowaną ku kierowcy jest dobrze przemyślana i intuicyjna. Klasyczne zegary z cyfrowymi dodatkami oraz ekran dotykowy systemu multimedialnego znanego z innych modeli Grupy Renault spełniają swoją rolę znakomicie. Praktyczne rozwiązania, jak zatrzaski do mocowania różnych dodatków (np. uchwytu na smartfon, przenośnej lampki czy haczyków na zakupy), zwiększają komfort użytkowania.
Skonfiguruj swoją Dacię Sandero Stepway teraz
Kompletne wyposażenie testowanego egzemplarza obejmuje oczywiste dziś udogodnienia, jak elektrycznie sterowane szyby i lusterka. Pozycja za kierownicą zasługuje na pochwałę, podobnie jak dobra widoczność, co docenią szczególnie kierowcy podczas miejskich manewrów.
Bagażnik o pojemności 328 litrów to solidny wynik w tej klasie aut. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa wzrasta do imponujących 1455 litrów. Minusem są nieco niedopracowane detale wykończenia lakierowanych powierzchni, zwłaszcza na klapie bagażnika i w komorze silnika. Jednakże, mając na uwadze cenę samochodu, można to usprawiedliwić. Na plus zapisujemy dwupoziomową podłogę bagażnika.

Pod maską testowanej Dacii pracuje litrowy silnik benzynowy o mocy 90 KM współpracujący z bezstopniową skrzynią CVT. Jednostka ta nie zapewnia sportowych emocji, ale jest wystarczająca do codziennej jazdy w mieście oraz po drogach krajowych. Gorzej sprawdza się na autostradach, gdzie po przekroczeniu prędkości 120 km/h wzrasta hałas, a silnik zaczyna wyraźniej ujawniać swoje ograniczenia.
Skrzynia CVT działa poprawnie, a ciekawym dodatkiem jest tryb pracy oznaczony literą „L”, który pozwala silnikowi na pracę w wyższym zakresie obrotów bez zwiększania zużycia paliwa. Realne spalanie, jak pokazał nasz test, wynosi około 6,5 litra na 100 km w trasie. W mieście lub przy dynamicznej jeździe zużycie wzrasta nawet do 8,5 litra.

Nowa Sandero Stepway jest wyposażona zgodnie z najnowszymi normami unijnymi. Jednym się to podoba, innym mniej, ale na pewno nie można zarzucić jej braku dbałości o bezpieczeństwo i nowoczesność.
Podsumowując, Dacia Sandero Stepway Extreme 1.0 CVT to idealny przykład samochodu stworzonego dla masowego klienta, który poszukuje niedrogiego, dobrze wyposażonego i praktycznego auta do codziennej jazdy. Rekordowe wyniki sprzedaży potwierdzają, że producent doskonale trafił w oczekiwania Europejczyków.
Zdjęcia do tego testu wykonaliśmy na warszawskich Bielanach przy ulicy Dewajtis, w sąsiedztwie Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego – w przyjemnych „okolicznościach przyrody”.
Najnowsze komentarze