B-Parts, europejski lider w dystrybucji online oryginalnych używanych części samochodowych, potwierdził swoją pozycję lidera i pozycjonowanie jako atrakcyjnej alternatywy dla nowych części dla profesjonalistów i klientów prywatnych. Platforma internetowa ustanowiła rekordowe liczby w 2022 roku i ustanowiła ambicje wzrostu na 2023 rok.
Różne czynniki, takie jak starzejący się park samochodowy, inflacja, konsumenci bardziej otwarci na produkty przyjazne dla środowiska oraz ostatnie ogłoszenia dotyczące zarządzania pojazdami wycofanymi z eksploatacji we Francji (dekret nr 2022-1495 z 24 listopada 2022 r.), które wkrótce zostaną rozszerzone na Europę (od 2024 r.), prowadzą do wzrostu części pochodzących z gospodarki cyrkularnej, w szczególności używanych części samochodowych, dobrze pozycjonowanych w celu zaspokojenia tego nowego zapotrzebowania rynku.
Z rosnącą liczbą klientów w 155 krajach i ponad 2 milionami unikalnych użytkowników miesięcznie na stronie internetowej (www.b-parts.com), B-Parts odnotował wzrost swojej działalności o 108%, z wolumenem sprzedaży podwojonym w ciągu ostatniego roku.
„W tym roku wygenerowaliśmy 92% wzrost zamówień i podwoiliśmy liczbę sprzedanych części używanych” – powiedzieli Manuel Araújo Monteiro i Luis Sousa Vieira, prezesi B-Parts.
Obejmując 7 rodzin produktów, a mianowicie części elektryczne, elektroniczne, silnikowe, przekładniowe, oświetleniowe, wewnętrzne i karoseryjne, sukces B-Parts opiera się na bliskim partnerstwie z certyfikowanymi demontażystami ELV (End of Life Vehicles) oraz na agregacji zapasów z różnych rynków.
„Aby sprostać rosnącym potrzebom rynku, codziennie wzbogacamy nasz katalog o najszerszy zasób dostępnych części. Dlatego pracujemy nad rozwojem naszych partnerstw, aby poszerzyć i zdywersyfikować naszych dostawców” – wyjaśnili Manuel Araújo Monteiro i Luis Sousa Vieira.
W ostatnich tygodniach Belgia stała się ósmym krajem europejskim, który dołączył do portfolio dostawców B-Parts, dołączając do Portugalii, Hiszpanii, Niemiec, Holandii, Litwy, Włoch i Francji, co spowodowało wzrost zaopatrzenia o 32% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Dzięki ponad 130 europejskim dostawcom, dostępny zapas części osiągnął ponad 5 milionów części w 2022 roku, co stanowi 20% wzrost w porównaniu z 2021 rokiem.
„Zmniejszenie wpływu obiegu części między krajami jest również jednym z naszych wyzwań. Rozszerzanie i dywersyfikacja dostawców pomaga zoptymalizować czas dostawy w ciągu pięciu dni i zmniejsza ślad środowiskowy transportu poprzez zbliżenie produktu do klienta” – powiedzieli Manuel Araújo Monteiro i Luis Sousa Vieira.
Aby wspierać swój rozwój i zaspokoić zapotrzebowanie klientów, B-Parts jest dostawcą kompletnych usług: zespołu sprzedaży, obsługi klienta, zaopatrzenia i logistyki. Oprócz strony internetowej dostępnej w dziewięciu językach (niemiecki, angielski, duński, hiszpański, francuski, włoski, norweski, portugalski i holenderski), B-Parts oferuje 24-miesięczną gwarancję od stycznia 2023 roku dla kont Reuse-Service Box (poprzez katalogi posprzedażowe Stellantis).
„Nasze możliwości rynkowe są ogromne, a nasz model ekonomiczny sprawdził się, więc w 2023 roku wdrożymy go w innych krajach europejskich i pozaeuropejskich, a także na innych kontynentach. Naszymi głównymi wyzwaniami będzie dostosowanie się do nowych dostawców, infrastruktury logistycznej i różnych walut” – podsumowali Manuel Araújo Monteiro i Luis Sousa Vieira.
B-Parts, jako jedyny dostawca e-commerce używanych części dla sieci Stellantis, bezpośrednio przyczynia się do rozwoju działalności Stellantis Circular Economy, która opiera się na strategii 4R (Reman, Repair, Reuse and Recycle). Główne cele to przedłużenie żywotności produktu i zmniejszenie ilości odpadów, aby ograniczyć wpływ na środowisko w zakresie śladu węglowego.
Circular Economy jest jedną z siedmiu akretywnych jednostek biznesowych nakreślonych w planie strategicznym Stellantis March 1, 2022, Dare Forward 2030 i odgrywa kluczową rolę w strategii Spółki carbon net-zero.
Oferta B-Parts jest zintegrowana z pełną ofertą części i akcesoriów SUSTAINera, która obejmuje produkty pochodzące z działalności Stellantis Circular Economy, pokazując, że prowadzenie biznesu w sposób zrównoważony i zyskowny jest możliwe.
Najnowsze komentarze