czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Używany Renault Kadjar? Tak! Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26-27/2021

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-07-06
w Przeglad Prasy
Czas czytania 5 minut
198 11
2
179
UDOSTĘPNIEŃ
596
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022

Renault Koleos vs Škoda Kodiaq i Kia Sorento – jaki wynik starcia? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 19/2022

Peugeot 4007 – SUV warty zainteresowania. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2022

Tym razem okładka tygodnika AUTO ŚWIAT może zainteresować miłośnika francuskiej motoryzacji. Niewielkie zdjęcie Renault Kadjara, nieco większe nowego Peugeota 308 SW i całkiem spore odświeżonej Dacii Duster sprawiają, że aż chce się sięgnąć do kieszeni i poszukać 5 zł. Tyle bowiem wystarczy, by kupić to pismo w jego podwójnym wydaniu, a jeszcze grosik reszty wróci! Pytanie tylko, czy naprawdę warto.

 

AUTO ŚWIAT nr 26-27 (1302) z 28.VI.2021
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 5,9 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C3 Aircross, C4, C4 Cactus, C4 Spacetourer, C5, 3 Crossback, 208, 2008, 301, 308, 806, Duster, Espace, Kadjar, Duster, Crossland, Mokka

 

Redaktor Okurowski pisze o odświeżonej Dacii Duster na stronach 8-9. Wspomina też o dostępnym na rynku rosyjskim Renault Dusterze. Autor opisuje zmiany, jakie zawitały do najpopularniejszego SUV-a na polskim rynku nowych aut. Nie są wielkie, ale widoczne – zaktualizowano przede wszystkim wyposażenie i materiały wykończeniowe, w mniejszym stopniu wygląd. Dacia Duster stała się jeszcze bardziej atrakcyjna. Do salonów samochód trafi we wrześniu.

SUV-y niewątpliwie namieszały na rynku, ale są wciąż ludzie, którzy nie chcą jeździć takimi samochodami. Peugeot właśnie przygotował dla nich najnowszą odmianę swojego kompaktowego kombi. Auto wyraźnie zmieniło wygląd w porównaniu z dotychczasową wersją, jest przestronne, funkcjonalne i może być dostępne jako hybryda plug-in. Taką właśnie odmianę opisano na stronach 10-11. AUTO ŚWIAT narzeka na ergonomię oraz na miękkie zawieszenie powodujące bujanie nadwozia. Skrytykowano też układ kierowniczy. Do gustu nie przypadła też wersja ze 130-konnym silnikiem benzynowym.

Nowy Opel Mokka może się podobać. Na stronach 30-31 opublikowano test tego samochodu napędzanego 130-konnym silnikiem 1.2 Turbo. Auto powstaje na tej samej modułowej płycie podłogowej Grupy PSA, na której budowane są m.in. DS 3 Crossback oraz Peugeot 2008. Testowana wersja GS Line jest bardzo atrakcyjna stylistycznie. Redaktor Kamiński pochwalił projekt i wykonanie deski rozdzielczej. Spodobał mu się również zespół napędowy – silnik i współpracujący z nim ośmiobiegowy automat. Skrytykował tylko średnie spalanie wynoszące 7,9 l/100 km. Układ jezdny o sportowym zacięciu przypadł Autorowi do gustu, podobnie jak skuteczne hamulce. Jedynie cena opisywanej wersji została uznana za zbyt wysoką – to ponad 109.000 zł, a z opcjami nawet 116.650 zł. Ostateczna nota, to 4+.

Citroëna C4 II generacji można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 52.

W czasie pandemii wzrosło zainteresowanie samochodami używanymi. AUTO ŚWIAT na stronach 60-65 próbuje podpowiedzieć, co warto kupić dysponując kwotą rzędu 10-20 tys. zł. Wśród propozycji pojawiła się II generacja Citroëna C5, najlepiej z silnikiem 2.0 HDi.

Na naszych łamach w Waszych komentarzach pojawia się sporo krytycznych uwag pod adresem silnika 1.2 PureTech. Nie możemy się pozbyć wrażenia, że część z nich jest stymulowana przez konkurencję. Owszem, nie negujemy problemów, jakie mogą się pojawić, ale nawet motogazetki przyznają, że to są dobre silniki, a potencjalne kłopoty pojawiały się w pierwszych ich generacjach. To samo przekazuje artykuł zamieszczony przez AUTO ŚWIAT w aktualnym wydaniu na stronach 66-68. Co więcej – wystawia ostateczną notę w wysokości 4+, a to naprawdę nieźle. Pod lupę wzięto 110-konny silnik, który pokonał 100.000 km. Idealny stan cylindrów, dynamika i oszczędność, a jedyny problem z silnikiem, to usterka cewek. Gorzej test zniosła skrzynia biegów.

W materiale wspomniano szereg modeli PSA, do których trafiały i trafiają silniki PureTech. To m.in. Citroëny C3, C3 Aircross, C4, C4 Cactus, C4 Spacetourer, Peugeoty 208, 301, 308 oraz Ople Mokka B i Crossland.

Z niemieckiego „Auto Bilda” pochodzi materiał zamieszczony w dziale Auta Używane na stronach 70-73, w którym porównano ze sobą trzy SUV-y: Kię Sportage, Nissana Qashqaia i Renault Kadjara, wszystkie napędzane silnikami wysokoprężnymi o mocy rzędu 130 KM. Co więcej – wszystkie te auta mają napędzane cztery koła. Najlepiej wypadła Kia – uzyskała notę 4+. Kadjar i Qashqai otrzymały po czwórce. Renault doceniono za spory bagażnik i możliwość złożenia kanapy także od strony bagażnika, dobrze wykonane wnętrze, wyposażenie, oszczędny napęd, oraz dobre prowadzenie na równych drogach. Po stronie wad pojawiły się średnia dynamika, kiepska gwarancja, przeciętna praca układu kierowniczego oraz pojawiające się drobne usterki systemu multimedialnego. Za to Kadjar generalnie jest najnowszym modelem w tym porównaniu, więc i z reguły najdroższym.

Na stronie 78. w dziale Z naszego archiwum znajdziecie wzmiankę o Renault Espace i Peugeocie 806, które 25 lat temu stanęły w szranki z VW Sharanem i Chryslerem Voyagerem. Wygrał Sharan przed 806-tką, potem Chrysler, a Espace przegrał to starcie.

W dziale Market (strona 80.) wystawiono wielką laurkę dla używanych samochodów koncernu VAG. Nie ma tam żadnej wzmianki o sponsoringu, ale i żadnych informacji o innych markach. Ciekawe, co na to wrażliwcy wrzucający czasem jakieś uwagi na naszych łamach…

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.7 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 20082083 Crossback301308806Auto ŚwiatC3C3 AircrossC4C4 CactusC4 SpaceTourerC5CitroenCrosslandDaciaDS AutomobilesDusterEspaceKadjarMokkaOpelPeugeotRenaultużywane
Udostepnij72Tweet45Udostepnij13
Poprzedni

Nowy Citroën C5 Aircross jako mobilne biuro dyrektora sportowego AG2R Citroën

Następny

Nowy Renault Kadjar już w 2022 roku. Rewolucja stylu

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Renault Kadjar

Nowy Renault Kadjar już w 2022 roku. Rewolucja stylu

Dacia Sandero Stepway

Nowa Dacia Sandero liderem sprzedaży wśród hiszpańskich klientów prywatnych

Szał szybkości. O tym, by ktokolwiek pozwolił jeździć po drogach 100 km/h, mowy być nie może!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Damian - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Chip - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • Cycu - Koniec popularnego modelu. Renault Grand Scenic znika z oferty marki w Wielkiej Brytanii
  • Piotr - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • adam - Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dikej - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Norbert - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.