Z uwagi na to, że druga pętla jest dość mocno przesunięta w czasie w stosunku do zmagań przedpołudniowych, postanowiliśmy nie czekać z relacją i dzisiejsze zmagania rozbić na dwa teksty, z których pierwszy właśnie czytacie.
OS1 – Pesells 1 – 25,74 km
Sebastien zapowiadał przed rajdem, że ma tylko jedną taktykę – cisnąć od początku do końca, by pierwszego dnia, wypełnionego szutrami, nie stracić czasu w związku z nieuniknionym czyszczeniem drogi. Okazało się, że Loeb miał szczęście – pierwsza pozycja na trasie wprawdzie nieco go spowalniała z uwagi na luźny szuter, ale wzbijany przez mistrzowskiego Citroëna kurz opadał powoli i następne załogi wcale nie miały dobrze – momentami widoczność była naprawdę mocno ograniczona!
W efekcie Loeb zakończył OS1 zwycięstwem i to ze sporą przewagą – prawie 7,5 sekundy nad Latvalą i blisko 15,5 sekundy nad trzecim w wynikach Hirvonenem!
Sebastien Ogier był czwarty (+18,0), zaś zaliczający pierwszy rajd za kierownicą DS3 WRC Jewgienij Nowikow zamknął pierwszą dziesiątkę.
Kimi Räikkönen stracił ponad 80 sekund, co zaowocowało dopiero 21. czasem. Pięć oczek dalej sklasyfikowano Petera Van Merksteijna.
O prawdziwym pechu mógł jednak mówić tylko Petter Solberg. Norweg wypadł z drogi, urwał koło Citroëna DS3 i zakończył jazdę na dziś :-(
OS2 – Terra Alta 1 – 35,94 km
Citroën dalej pokazywał, kto jest najlepszy w rajdach. Drugą próbę, rozpostartą na morderczym dystansie niemal 36 km, z czego mniej więcej 1/6 stanowił asfalt, wygrał Sebastien Ogier, szybszy o 1,2 sekundy od swojego utytułowanego imiennika z zespołu. Młody Francuz pokonał w łącznej klasyfikacji Mikko Hirvonena (tym razem piąty na mecie odcinka, +21,1) i wbił się do czołowej trójki w generalce.
Trzeci czas próby wywalczył Jari-Matti Latvala (+2,7), który wprawdzie szans na mistrzowski tytuł nie ma, ale w ostatnich kilku rajdach jedzie nie tylko szybko, ale i rozważnie, nie popełniając większych błędów.
W czwórce finiszował Dani Sordo niesiony dopingiem kibiców, z których zdecydowana większość, to jego rodacy. Hiszpan pewnie jutro i pojutrze pokaże prawdziwą klasę, ale dziś po dwóch próbach tracił ponad 52 sekundy do Loeba.
Jewgienij Nowikow w DS3 WRC wbił się do czołowej dziewiątki (+43,3) i takąż pozycję zajmował w generalce.
Kimi Räikkönen tym razem finiszował z siedemnastym czasem (+1:09,9), dwa oczka i 13,6 sekundy przed Van Merksteijnem.
OS3 – Les Garrigues 1 – 18,50 km
Ogier wygrał trzecią próbę dnia, co sprawiło, że Citroën dziś był niepokonany na odcinkach Rajdu Hiszpanii. Czołową trójkę uzupełnili Latvala (+1,3) i Loeb (+4,9), ale to ten trzeci utrzymał prowadzenie w klasyfikacji łącznej rajdu.
Ze stawki odpadł jednak kolejny Citroën – Kimi Räikkönen miał problemy z silnikiem w DS3 WRC i zatrzymał się na kończącym pętlę OS-ie.
Peter Van Merksteijn finiszował z piętnastym czasem (+53,2) zajmując w generalce pozycję o dwa oczka gorszą.
Nowikow, uczący się Citroëna DS3 WRC na szutrze, wbił się do czołowej dziesiątki (+41,9) kończąc pętle na dziewiątym miejscy łącznej klasyfikacji.
Tak więc po trzech odcinkach Loeb ma 5,3 sekundy przewagi nad Latvalą i 11,9 sekundy nad Ogierem. Strata Hirvonena sięgnęła już 36,5 sekundy, zaś piąty w stawce Sordo traci do lidera blisko minutę.
Wieczorem napiszemy o tym, co działo się będzie na popołudniowej pętli.
KG
zdjęcia: Citroën Racing Citroen
Najnowsze komentarze