OS15 – Gallura – 8,24 km
Citroëny nie brylowały na mecie pierwszego niedzielnego odcinka specjalnego. Krótką Gallurę najszybciej przejechał Jari-Matti Latvala, a tuż za nim dość niespodziewanie finiszował Per-Gunnar Andersson (+2,9), Odcinkowe podium uzupełnił Mikko Hirvonen (+6,1).
Sebastien Ogier walczył o drugi stopień podium, ale wyprzedzony przez Hirvonena o 0,8 sekundy niestety oddalał się od szansy na zaliczenie dubletu dla Citroëna.
Sebastien Loeb z kolei, szósty na próbie (+9,7) narzekał na warunki na odcinku, ale cieszył się, że straty były relatywnie niewielkie. Przewaga nad Hirvonenem wynosiła po tej próbie jeszcze nieco ponad 20 sekund.
Petter Solberg narzekał z kolei na amortyzatory – w serwisie założył nie takie, jakie były optymalnym wyborem i dlatego ukończył odcinek z piątym czasem (+9,2), co mogło go kosztować utratę szans na podium.
OS16 – Monte Olia – 24,50 km
Latvala sięgnął po kolejne OS-owe zwycięstwo na drugim niedzielnym odcinku, ale Sebastien Loeb był mocno zdeterminowany, by wygrać cały rajd i ustąpił Finowi tylko o 0,7 sekundy. Co ważniejsze – pokonał Mikko Hirvonena (czwarty czas, +5,0), czym zapewnił sobie łącznie 24,5-sekundową przewagę nad wiceliderem.
Odcinkowe podium uzupełnił Petter Solberg (+2,3), który mocno ryzykował, zwłaszcza w stosunku do jadącego niezbyt agresywnie Sebastiena Ogiera (piąty czas, +5,4). Francuz uznał, że woli trzecie miejsce za Hirvonenem, niż jakikolwiek brak punktów. Rozsądnie.
OS17 – Terranova – 24,60 km
Przedostatnią próbę zapisał na swoje konto Petter Solberg, który nie tylko dzięki dobremu czasowi awansował na prowizoryczne podium. Pomógł mu w tym pech Sebastiena Ogiera, który na potężnym głazie złamał tylne zawieszenie Citroëna DS3 WRC. Na szczęście koło się trzymało, więc Francuz dotarł do mety. Wprawdzie ze stratą 75,5 sekundy do zwycięskiego Solberga, ale kierowcę Citroëna kosztowało to utratę tylko jednego miejsca w generalce.
Sebastien Loeb finiszował z piątym czasem, wyprzedzony – oprócz Solberga – przez Anderssona, Latvalę i Hirvonena. Przewaga Loeba nad tym ostatnim w łącznych wynikach przed końcowym Power Stage’em wynosiła jeszcze 14 sekund. Powinno się udać ;-)
OS18 – Gallura (PowerStage) – 8,24 km
Końcowa próba przyniosła ostateczne rozstrzygnięcia, które w zasadzie nie zmieniły się specjalnie, przynajmniej w czołówce. Sebastien Loeb zwyciężył, jak to było do przewidzenia, a dodatkowo zyskał punkcik za trzeci czas na Power Stage’u. Lepsi od Francuza byli fabryczni kierowcy Forda – Mikko Hirvonen okazał się najszybszym kierowcą na kończącym rajd odcinku Gallura 2. 1,4 sekundy wolniej pokonał tę stosunkowo krótką próbę Jari-Matti Latvala. Loeb stracił do Hirvonena 2,8 sekundy. Kolejne miejsca zajeli Sebastien Ogier (+3,1) i Petter Solberg (+6,8), który mógł się cieszyć z najniższego miejsca na podium Rajdu Sardynii.
I na koniec pierwsza dziesiątka klasyfikacji generalnej, jeszcze nieofcjalna, kończącej się już imprezy:
1. Sebastien Loeb, Citroën DS3 WRC, 3:45:40,9
2. Mikko Hirvonen, Ford Fiesta WRC, +0:00:11,2
3. Petter Solberg, Citroën DS3 WRC, +0:00:23,8
4. Sebastien Ogier, Citroën DS3 WRC, +0:01:31,5
5. Mads Østberg, Ford Fiesta WRC, +0:02:42,6
6. Dani Sordo, Mini WRC, +0:03:27,6
7. Ott Tanak, Ford Fiesta S2000, +0:07:10,9
8. Juho Hänninen, Škoda Fabia S2000, +0:07:37,6
9. Matthew Wilson, Ford Fiesta WRC, +0:08:00,4
10. Martin Prokop, Ford Fiesta S2000, +0:11:28,2
KG
zdjęcia: Citroën Racing i oficjalna strona Pettera Solberga
Najnowsze komentarze