Siedem razy z rzędu stawali na najwyższym podium w Rally España i jest szansa, że uczynią to po raz ósmy, na zakończenie regularnych startów. Po drugim etapie hiszpańskiej rundy bowiem na czele klasyfikacji generalnej znowu znajdują się Sebastien Loeb i Daniel Elena – dziewięciokrotni Mistrzowie Świata, rajdowy duet-legenda, związany przez praktycznie całą karierę z Citroënem.
Na sobotę przewidzianych było sześć asfaltowych odcinków specjalnych, trzy różne, każdy przejeżdżany dwukrotnie. Ich łączna długość wynosiła 161,3 km, a w programie znalazła się najdłuższa próba tego rajdu, niemal 46-kilometrowy El Priorat.
Dla nas najważniejsza informacja dzisiejszego dnia, to ta, że obie fabryczne załogi Citroëna ukończyły drugi etap Rajdu Hiszpanii na prowizorycznym podium – Loeb przyprowadził DS3 WRC z jedynką na miejscu pierwszym, a Hirvonen tego z dwójką osiągnął metę na trzecim miejscu w generalce. A jak do tego doszło już Wam przedstawiamy.
OS7 – La Mussara 1 (20,48 km)
Na pierwszej dzisiejszej próbie Sebastien Loeb przegrał z Latvalą o nieco ponad 7 sekund. Francuz stwierdził, że spodziewał się nieco innych warunków i niewłaściwie ustawił samochód, ale jak się szybko okazało, zaprocentowało to nieco później. W każdym bądź razie Loeb nie podejmował zbędnego ryzyka nie chcąc stracić pozycji wicelidera. Jak to ma w zwyczaju zaczekał, aż nadarzy się okazja do ataku – pod względem taktycznym Seb również jest mistrzem.
Trzeci czas, gorszy od wyniku Loeba 0 1,2 sekundy, zanotował Mikko Hirvonen, czwarty w generalce, niemal 24 sekundy za Latvalą w łącznych wynikach i zdecydowanie nieusatysfakcjonowany z takiego obrotu spraw.
Problemy z hamulcami dotknęły Thieryy’ego Neuville’a, który powrócił w systemie Rally2. Beg finiszował z ósmym czasem (+22,6), ale z uwagi na wczorajsze straty zajmował po tej próbie dopiero 37. pozycję w łącznych wynikach.
Hans Weijs Jr dotarł na metę z czternastym czasem, 44,9 sekundy za Latvalą, ale w generalce zajmował znakomitą, szóstą pozycję, wyprzedził bowiem Craiga Breena. Holender pewnie uzyskałby nawet jeszcze lepszy czas, gdyby się nie zatrzymał na moment pod koniec odcinka.
OS8 – El Priorat 1 (45,97 km)
Do zmiany lidera doszło na drugiej dzisiejszej próbie, najdłuższym w rajdzie El Priorat 1. Dotychczas prowadzący w rajdzie Mads Østberg stracił tam przeszło 66 sekund do najszybszego na odcinku Loeba, który wykorzystał okazję i wbił się na znane sobie bardzo dobrze pierwsze miejsce ;-)
Mikko Hirvonen był trzeci. Jak sam mówił na mecie, nie miał zaufania do siebie w kwestii hamowania i za wcześnie zwalniał przed zakrętami, co zaowocowało łączną stratą do zespołowego kolegi o równych 12 sekund.
Thierry Neuville finiszował z szóstym czasem (+39,1) awansując w generalce na 30. pozycję.
Hans Weijs wbił się do ósemki (+1:05,2) umacniając się tym samym na szóstym miejscu w łącznej klasyfikacji rajdu.
OS9 – Riba-roja d’Ebre 1 (14,20 km)
Kończącą przedpołudniową pętlę stosunkowo krótką próbę wygrał Sebastien Loeb, osiągając metę z czasem o 2,6 sekundy lepszym od wyniku Latvali. Kolejne miejsca zajęli Østberg i Hirvonen.
Thierry Neuville finiszował z siódmym czasem (+16,2) przesuwając się przy okazji o cztery oczka w górę w generalce. Belg narzekał, że na trasie było dużo błota, które pozostało jeszcze z wczoraj (ten odcinek wytyczono na części jednej z wczorajszych prób). Podobnego zdania był Holender – Hans Weijs, tym razem jedenasty w wynikach z półminutową stratą do Loeba, co należy uznać za dobry wynik tego młodzieńca.
OS10 – La Mussara 2 (20,48 km)
Po serwisowej przerwie, najwyraźniej poirytowany spóźnionym wyjazdem z serwisu, zaszalał Dani Sordo, łączony z Citroënem na przyszły rok. Hiszpan miał wcześniej problemy z silnikiem w Mini i okazało się, że to uszkodzony wtryskiwacz. Usterkę dało się usunąć, ale trwało to długo, więc Sordo otrzymał karę czasową. Chciał ją najwyraźniej zniwelować i w efekcie wygrał drugi przejazd przez La Mussarę.
Drugi czas (+4,4) wywalczył Sebastien Loeb, o 1,3 szybszy od Otta Tänaka.
Neuville jechał początkowo dość ostrożnie, ale i tak wbił się do czołowej piątki (+7,9) i awansował na 21. miejsce w łącznej klasyfikacji.
Mikko Hirvonen oddał Daniemu Sordo 9,5 sekundy kończąc odcinek na siódmym miejscu. Co jednak ważne, Fin zbliżył się na tylko 5,5 sekundy do Madsa Østberga i zamierzał strącić Norwega z trzeciego miejsca w generalce.
Hans Weijs zamknął czołową dziesiątkę i coraz bardziej się okopywał na szóstym miejscu w łącznej klasyfikacji.
OS11 – El Priorat 2 (45,97 km)
Powtórny przejazd przez El Priorat zapisał na swoje konto Dani Sordo, tym razem szybszy od Sebastiena Loeba o 4,2 sekundy. Francuz pod koniec próby nieco zwolnił, bo poczuł, że za bardzo zużywają się opony, a musiały mu jeszcze trochę dziś posłużyć.
Mikko Hirvonen finiszował z siódmym czasem, ale pokonał o 17,6 sekundy Madsa Østberga i awansował na najniższy stopień prowizorycznego podium. O sekundę szybszy od Fina okazał się Thierry Neuville (szósty czas, +12,7), który awansował dzięki temu na 17. miejsce w łącznej klasyfikacji.
Hans Weijs tym razem był dziewiąty (+34,2) i pokonał takich starych wyjadaczy, jak Atkinson, czy Nowikow. Jeśli jutro nie stanie się nic nieprzewidzianego, to Holender ma szansę odnieść życiowy sukces!
OS12 – Riba-roja d’Ebre 2 (14,20 km)
Kończący sobotni etap odcinek wygrał Ott Tänak, szybszy od Sebastiena Loeba o 0,4 sekundy. Dani Sordo musiał się zadowolić trzecim czasem, ale trzeba przyznać, że woli walki Hiszpanowi nie zabrakło.
Thierry Neuville finiszował z piątym czasem (+3,7), 0,4 sekundy za Latvalą i 0,3 sekundy przed Hirvonenem, który oddalił się od Madsa Østberga, ósmego na tej próbie, o kolejne 5,2 sekundy.
Hans Weijs stracił do Tänaka 17,3 sekundy i zajął 11. miejsce coraz bardziej umacniając się na szóstej pozycji w generalnej klasyfikacji rajdu. Holender stwierdził, że przejechał tę próbę na luzie, bo to był trudny odcinek i nie chciał stracić swojej pozycji. Słusznie!
Jutro kolejnych sześć odcinków, więc przed nami jeszcze sporo emocji, a tymczasem zostawiamy Was z czołówką klasyfikacji generalnej:
1. Sebastien Loeb, Citroën DS3 WRC, 3:16:14,1
2. Jari-Matti Latvala, Ford Fiesta WRC, +0:00:27,0
3. Mikko Hirvonen, Citroën DS3 WRC, +0:01:14,1
4. Ott Tänak, Ford Fiesta WRC, +0:01:28,8
5. Mads Østberg, Ford Fiesta WRC, +0:01:31,4
6. Hans Weijs, Citroën DS3 WRC, +0:09:02,9
7. Craig Breen, Ford Fiesta S2000, +0:12:26,2
8. Jewgienij Nowikow, Ford Fiesta WRC, +0:13:25,1
9. Jarkko Nikara, Mini WRC, +0:13:39,1
10. P-G Andersson, Proton Satria Neo S2000, +0:15:45,5
…
16. Thierry Neuville, Citroën DS3 WRC, +0:25:42,2
KG; zdjęcia: Citroën Racing
Najnowsze komentarze