Dzięki danym z Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR możemy podsumować sprzedaż samochodów na polskim rynku w pierwszych 10 dniach marca. Skupimy się oczywiście na markach należących do francuskich koncernów a więc: Renault, Citroën, Peugeot, Dacia, Opel i DS Automobiles.
W pierwszej dekadzie marca sprzedano na polskim rynku 13.998 nowych samochodów osobowych, czyli o 15,7% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Z marek najbardziej interesujących nasz dziennik, a więc należących do Grupy Renault i dawnej Grupy PSA (obecnie Stellantis) najlepiej sprzedawała się Dacia, która zajmuje 9 miejsce w ogólnym rankingu sprzedaży. W ciągu pierwszych 10 dni marca zarejestrowano w Polsce 542 sztuki pojazdów osobowych z Rumunii, co daje bardzo obiecujący na dalszą część miesiąca 26% wzrost. Zwiększenie sprzedaży może mieć związek z wprowadzeniem do salonów nowego modelu Sandero, który jako technologiczny bliźniak Renault Clio budzi duże zainteresowanie i przyciąga konkurencyjną ceną.
Francuską marką cieszącą się największym zainteresowaniem w naszym kraju na początku marca był Peugeot, który dzięki sprzedaży 323 sztuk aut osobowych zanotował 10,6% wzrost w porównaniu z pierwszymi 10 dniami marca 2020 roku. Siostrzana marka Citroën zarejestrowała 202 egzemplarze, czyli o -36,28% mniej niż w ubiegłym roku i uplasowała się w rankingu pozycję wyżej niż Opel (188 sztuk) i oczko niżej niż Renault z wynikiem 208 sztuk (-40,74%). Polscy klienci zarejestrowali też 8 pojazdów DS Automobiles.
Sprzedaż samochodów dostawczych o masie do 3,5 tony wyniosła w pierwszej dekadzie marca 2.308 egzemplarzy. Rezultat jest aż o 40,6% wyższy niż przed rokiem. W czołówce uplasowały się dwie marki francuskie: Renault i Peugeot ze sprzedażą odpowiednio 261 i 248 sztuk. Renault, choć ze wzrostem 46,6% ustępuje miejsce lidera Fiatowi, który zarejestrował 335 egzemplarzy (+76,3%). Sprzedaż użytkowych Citroenów wyniosła 141 sztuk (+22,61%) co dało producentowi spod znaku szewronów pozycję dziewiątą. Dacia zarejestrowała 50 pojazdów dostawczych, czyli o 92,3% więcej niż w roku 2020.
Sprzedaż samochodów osobowych w pierwszych 10 dniach marca 2021
- Toyota – 2.492 szt.
- Skoda – 2.113 szt.
- Volkswagen – 1.141 szt.
- Kia – 914 szt.
- Mercedes – 747 szt.
- BMW – 746 szt.
- Hyundai – 715 szt.
- Audi – 660 szt.
- Dacia – 542 szt.
- Volvo – 528 szt.
- Ford – 465 szt.
- Suzuki – 394 szt.
- Peugeot – 323 szt.
- SEAT – 284 szt.
- Renault – 208 szt.
- Citroen – 202 szt.
- Opel – 188 szt.
- Lexus – 187 szt.
- Nissan – 166 szt.
- Mazda – 152 szt.
Sprzedaż samochodów dostawczych w pierwszych 10 dniach marca 2021:
- Fiat – 335 szt.
- Renault – 261 szt.
- Ford – 254 szt.
- Peugeot – 248 szt.
- Iveco – 232 szt.
- Toyota – 198 szt.
- Mercedes – 193 szt.
- Volkswagen – 159 szt.
- Citroen – 141 szt.
- Opel – 99 szt.
Najnowsze komentarze