Centrum Stylu Grupy PSA Peugeot Citroën oraz Ogród Botaniczny w São Paulo były areną piątego już dorocznego spotkania właścicieli Citroënów Aircross w Brazylii. Zlot odbył się w ostatnią sobotę września.
Spotkanie rozpoczęło się w Latin America Tech Center PSA, które przygotowuje samochody francuskiego koncernu pod kątem upodobań i wymagań klientów z Ameryki Łacińskiej. To tutaj projektuje się elementy samochodów oferowanych na rynkach Ameryki Południowej, to tutaj dostosowuje się ich konstrukcję do tutejszych dróg. Latin America Tech Center zatrudnia szereg specjalistów dziedziny badań, rozwoju i stylu i część z nich była do dyspozycji osób, które wzięły udział w zlocie. Fani Citroëna Aircross mogli porozmawiać z inżynierami i zobaczyć z grubsza, na czym polega ich praca.
Po śniadaniu zorganizowanym Latin America Tech Center uczestnicy udali się kawalkadą aut do ogrodu botanicznego, gdzie zorganizowano piknik. Tu również można było przekąsić małe co nieco. Dodatkowo uczestnicy otrzymali pamiątkowe plecaki z gadżetami.
W listopadzie 2010 roku z okazji wprowadzenia na rynek Citroëna Aircross zorganizowano Ekspedycję Aircross. Grupa młodych odkrywców ciekawych świata przez miesiąc podróżowała po Brazylii. Efektem był program typu realisty show nadawany w trzynastu odcinkach przez kanał Multishow. Program prezentował piękno i różnorodność Brazylii. Pokonano ponad 8.000 km przez mało zbadane regiony kraju, które są przy tym idealne do uprawiania sportów ekstremalnych takich jak wspinaczka, zjazdy na linach, jazda na rowerze, trekking czy paralotniarstwo.
Takie zamiłowanie do podróży, to część dziedzictwa Citroëna. Wszak założyciel marki, André Citroën, uwielbiał podejmować różne wyzwania. Tylko w dwudziestoleciu międzywojennym zorganizował trzy duże wyprawy – przez Saharę, Czarny Wyścig w Afryce i Żółty Wyścig w Azji.
Oczywiście nikt nie wypuściłby się dziś seryjnym samochodem w takie ostępy bez przygotowania. Ale Citroën Aircross daje namiastkę przygody, tyle, że czasy się zmieniły. Auto oferowane jest w Brazylii w dwóch wersjach wyposażeniowych – Tendance i Exclusive. Do napędu służy 122-konny silnik 1.6 16v Flex przystosowany do spalania zarówno benzyny, jak i etanolu. To nieduży samochód (odpowiednik naszego europejskiego Citroëna C3 Picasso), ale przestronny, jak na swój segment, i dobrze wyposażony. Aircross dostępny jest z pakietem stylistycznym nadającym mu cechy crossovera, czy nawet SUV-a. Wygląda bardzo „rasowo” i atrakcyjnie. Aż szkoda, że nie jest dostępny w Europie.
KG; zdjęcia: Citroën Brasil
Najnowsze komentarze