niedziela, 29 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Renault - testy i opinie

Nowy Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM po roku eksploatacji: 20.000 kilometrów za nami. Długodystansowy test

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-03-24
w Renault - testy i opinie, Testy
Czas czytania 4 minut
1.6k 117
17
1.6k
UDOSTĘPNIEŃ
4.8k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie

Test: DS 4 E-Tense 225 (PHEV) – luksusowy samochód kompaktowy, kwintesencja francuskości. Audi, BMW i Mercedes mają się czego obawiać.

Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM: spalanie, miejsce na tylnych siedzeniach, bagażnik

Fabrycznie nowy Renault Kadjar w wersji Life zawitał do naszej redakcji rok temu. Od tego czasu przejechał z nami 20 tysięcy kilometrów. Dzisiaj czas na krótkie podsumowanie co się w tym czasie wydarzyło i jak sprawował się samochód.

Zacznijmy od specyfikacji. Kadjar w wersji Life posiada silnik 1.3 TCe o mocy 140 KM a na wyposażeniu m.in. klimatyzację manualną, elektryczne szyby i lusterka, halogeny, doświetlanie zakrętów, światła do jazdy dziennej LED, 16″ felgi i centralny zamek z pilotem. W momencie, gdy go odbieraliśmy, taki samochód kosztował w salonie 78.900 zł za najtańszą wersję – i taką dokładnie dostaliśmy. W zestawie było koło zapasowe, ale dywaniki musieliśmy zamówić.

Później samochód w tej specyfikacji wycofano z oferty (czyżby był za tani?!), zastępując go wersją Life+, która kosztowała już ponad 80 tyś. zł. a dzisiaj najtańsza wersja ZEN (m.in. 17″ felgi, karta Hand Free, czujniki parkowania) kosztuje 89.800 zł.

Można więc powiedzieć, że trafił do nas „golas”, któremu jednak z punktu widzenia kierowcy niewiele brakowało.

Serwis w ciągu tego roku. W serwisie byliśmy dwa razy. Przy przebiegu 15.000 km samochód miał zmieniony olej (koszt ok 700 zł.) a przy okazji wymieniono śruby w fotelu kierowcy, który skrzypiał pod ciężarem. Wymiana śrub załatwiła sprawę. Drugi raz samochód odwiedził serwis z okazji przeglądu po roku eksploatacji. Taki przegląd, bez wymiany oleju i filtra (zmieniamy co 15.000 km) kosztuje ok 330 zł. Łączny koszt w pierwszym roku z punktu widzenia serwisu wyniósł więc nieco ponad tysiąc zł.

Dodatkowe wydatki. Kadjar Life został wyposażony przez redakcję w opony Michelin Crossclimate+, które kosztowały ok. 1600 zł. Są wyraźnie cichsze i bardziej miękkie niż fabryczne Bridgestone’y i była to zmiana zdecydowanie na lepsze. Auto dostało również radio z nawigacją Sinosmart oraz komplet głośników Focal. W ostatnim czasie przyciemniliśmy też tylne szyby. Łączny koszt tych wszystkich zmian to 3.300 zł (wliczając w to robociznę). Samochód zyskał też naszą kultową naklejkę, którą widzicie powyżej. Ostatnie sztuki dostępne są na naszej aukcji w popularnym serwisie aukcyjnym. W planach mamy jeszcze subwoofer.

Wrażenie z jazdy. Nowy Renault Kadjar z silnikiem 1.3 TCe jest bardzo dynamicznym samochodem, silnik daje sobie radę w każdej sytuacji. To bardzo dobra jednostka i w takim nadwoziu w połączeniu z manualną 6-biegową skrzynią sprawuje się po prostu dobrze. Zawieszenie jest komfortowe, we wnętrzu panuje cisza, trudno się do czegoś przyczepić.

Spalanie. Samochód spala średnio 7,7 litra na 100 km. To wynik z komputera samochodowego.

Więcej na temat tego samochodu?

  • Nowy Renault Kadjar w podstawowej wersji. Czy warto?
  • Renault Kadjar 1.3 TCe Life po 8000 kilometrów
  • Ile pali Kadjar 1.3 TCe 140 KM?
  • Nowy Renault Kadjar 1.3 TCe – pierwsze wrażenia ,wyposażenie i dane techniczne
  • Radio z Androidem do samochodu – czy warto kupić?
  • Jak poprawić dźwięk w samochodzie? Wymiana fabrycznych głośników

Przed nami jeszcze 80.000 km z Kadjarem. Jak będzie sprawował się na kolejnych trasach? O tym już niebawem.

 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Originally posted 2020-05-04 15:57:07.

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: KadjarRenault
Udostepnij769Tweet359Udostepnij101
Poprzedni

Dużo o autach koncernu PSA. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 12/2021

Następny

Nowe Renault Kangoo w wersji elektrycznej. Zasięg 265 km

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny
Renault Kangoo Van E-Tech Electric

Nowe Renault Kangoo w wersji elektrycznej. Zasięg 265 km

Renault Kangoo Van

Nowe Renault Kangoo Van debiutuje na rynku. Znamy cenę

Citroen Xantia Break Buffalo 4x4

Citroën Xantia Break Buffalo 4x4: luksusowe kombi, które wjedzie w teren

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
17 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Michał - Peugeot 508 I kontra Peugeot 605: który okaże się lepszy?
  • Wojtek - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Yaro - Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • ernest - DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Anonimowo - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Duster1 - Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Roman - Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022
  • Anonimowo - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Grześ - Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Chip - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Kolejne problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncern w Meksyku
  • Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu
  • BWT Alpine F1 Team przed Grand Prix Monako
  • Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
17
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.