Jubileuszowym modelem był Logan sedan napędzany 75-konnym silnikiem 1.2. Auto polakierowano na kolor czerwony. Z jego użytkowania cieszył się będzie klient w rodzimej Rumunii, ale warto podkreślić, że 90% produkcji pitesteńskich zakładów trafia na eksport. To sukces nie tylko dla Dacii i Grupy Renault, ale również dla rumuńskiej gospodarki. A w Polsce mnóstwo ludzi się z tego śmieje… Polacy, jak zwykle, nie rozumieją wielu rzeczy.
W ciągu ośmiu lat od zmian w zakładach Dacii znacząco rozwinęła się gama tych samochodów. Rozpoczęło się dość nieśmiało od średnio urodziwego Logana w trójbryłowej wersji nadwoziowej, która jednak świetnie skalkulowaną ceną oraz komfortowym zawieszeniem i prostotą konstrukcji zawojowała spory kawałek świata. Niedługo potem (jesienią 2006 roku) zadebiutował Logan MCV – obszerne kombi, które można było w dodatku mieć w wersji siedmioosobowej, naprawdę przestronnej, co udowodniliśmy podczas pierwszej z naszych intensywnych wypraw. Do gamy Logana dołączyło niebawem zgrabne Sandero – pierwszy hatchback w gamie marki, którym też udaliśmy się w dłuższą trasę, tym razem odwiedzając Słowację, Węgry, Rumunię, Bułgarię i Serbię. Pięciodrzwiowe auto spisało się znakomicie wioząc naszą ekipę wraz z bagażami po drogach naprawdę dziwnych kategorii momentami… ;-)
Gamę Dacii niebawem wzbogaciły dwie użytkowe wersje Logana – Pick-Up i Van, które idealnie trafiają w potrzeby wielu małych i średnich firm świetnie wpasowując się w rynkową lukę – takich aut na wielu rynkach praktycznie nie było.
Moda na crossovery sprawiła, że pojawiło się też Sandero Stepway – lekko podwyższona odmiana hatchbacka Dacii z pakietem stylistycznym klasycznym dla tego typu samochodów.
Gama Dacii oparta o platformę X90 składa się więc z pięciu różnych modeli dostępnych w trzynastu różnych wersjach wyposażenia, nie licząc dwóch wersji limitowanych w przypadku Sandero.
Historia:
2004 – uruchomienie produkcji Logana (czerwiec)
2006 – prezentacja Logana MCV na paryskich targach motoryzacyjnych (październik)
2007 – uruchomienie produkcji Logana Van (styczeń)
prezentacja Logana Pick-Up na salonie w Bukareszcie (październik)
2008 – prezentacja Sandero na wystawie branżowej w Genewie (marzec)
lifting Logana (lipiec) i Logana MCV (październik)
2009 – wprowadzenie Sandero Stepway (czerwiec)
Zakłady Dacii w Mioveni mają zdolność produkcyjną 1389 samochodów na dobę.
KG
zdjęcie: Dacia
Najnowsze komentarze