Jak wyglądała sprzedaż samochodów w pierwszym kwartale 2024 roku w Europie? Nowe dane JATO Dynamics pokazują spadki sprzedaży u producentów aut elektrycznych. Spada też sprzedaż chińskich samochodów. Segment który rośnie, to hybrydy, wynika z raportu.
W obliczu tych wyzwań, wyraźnie na popularności zyskują samochody hybrydowe. W pierwszym kwartale zarejestrowano 382.700 takich pojazdów, co stanowi najwyższy kwartalny wynik od 2021 roku. To wzrost o 18% w porównaniu z analogicznym okresem w 2023 roku, znacznie przewyższający wzrost rejestracji samochodów elektrycznych (EV), które zanotowały wzrost o zaledwie 3,8%, oraz całego rynku nowych samochodów, który wzrósł o 4,8%.
Felipe Munoz z JATO Dynamics zauważa, że w obliczu braku odpowiedniej infrastruktury ładowania publicznego na wielu rynkach, hybrydy, które są znacznie tańsze w zakupie niż pojazdy elektryczne i niezależne od zewnętrznych źródeł zasilania, wydają się być obecnie najlepszą opcją dla wielu kierowców.
Z kolei producenci chińscy, takie jak MG, BYD czy Great Wall, odnotowali spadek udziału w rynku w marcu. Mimo iż MG wciąż dominuje wśród chińskich rejestracji EV, odnotowując 61% udziału, to jednak w skali roku firma ta zanotowała spadek rejestracji o 38%. BYD z kolei odnotował wzrost rejestracji z 427 jednostek do 2892 w tym samym okresie, co stanowi znaczący wzrost.
Tesla, mimo że nadal przewodzi w segmencie BEV, odnotowała spadek rejestracji o 36% w porównaniu do marca 2023 roku. Dacia Sandero święci triumfy a na listę najlepiej sprzedających się modeli wrócił też Volkswagen Golf, który w marcu był drugim najczęściej rejestrowanym samochodem w Europie, notując wzrost o 43%.
źródło danych: JATO Dymamics
Najnowsze komentarze