– Startowaliśmy tu pierwszy raz i mieliśmy się okazję przekonać, że San Remo to jeden z najbardziej wymagających rajdów asfaltowych w Europie. Odcinki są wyjątkowe: bardzo kręte, ciasne, pełne zaskakujących partii, wystających skał, czy kamiennych barierek, o które można zawadzić samochodem. Chyba nawet w Mistrzostwach Świata nie ma obecnie, 60-kilometrowego nocnego oesu. Przejechaliśmy ponad 50-siąt zanim nas zatrzymano po kraksie jednego z Włochów. Na ostatnią pętlę nie trafiliśmy z ogumieniem. Założyliśmy zbyt twarde opony. Ogólnie było jednak bardzo fajnie. Biorąc pod uwagę historię startów polskich załóg w San Remo jest to spory sukces. Był to doskonały test przed Rajdem Antibes. We Francji asfalty są bardzo podobne, natomiast odcinki są znacznie mniej kręte – powiedział Michał Sołowow.
– Zrobiliśmy to, co planowaliśmy. Przetestowaliśmy kilka ustawień zawieszenia, sprawdziliśmy nowe opony. Wiemy więcej, co z pewnością zaprocentuje w Rajdzie Antibes za dwa tygodnie. Dojechaliśmy to mety rajdu San Remo, a to udawało się do tej pory niewielu Polakom. Jesteśmy najwyżej sklasyfikowaną polską załogą w tym wyjątkowym rajdzie, w ostatnich dwudziestu latach. Jest naprawdę super! Początek był słabszy, bo zbyt dużo eksperymentowaliśmy z samochodem. W końcówce udało się znaleźć odpowiedni set-up i jechało się znacznie lepiej. Ten rajd pokazał, że musimy popracować także nad opisem. Ciężko jest idealnie opisać odcinki z tyloma zakrętami. Gdyby nasz opis był bardziej precyzyjny mogliśmy zyskać przynajmniej 10-12 sekund na każdej z prób, a tak oddaliśmy je konkurentom za darmo. Myślę, że po tym doświadczeniu w Antibes pojedziemy znacznie lepiej i szybciej – dodał Maciek Baran.
Za nieco ponad dwa tygodnie w dn. 19-21 października załoga Cersanit Rally Team wystartuje we Francji w Rajdzie Antibes Cote d’ Azur – ostatniej rundzie europejskiego czempionatu.
1. Giandomenico Basso/Mitia Dotta (I) Fiat Punto Abarth S2000 2:56.25,4
2. Nicolas Vouilloz/Nicolas Klinger (F) Peugeot 207 S2000 +42,6
3. Luca Rossetti/Matteo Chiarcossi (I) Peugeot 207 S2000 +1.09,3
4. Renato Travaglia/Lorenzo Granai (I) Fiat Punto Abarth S2000 +2.20,9
5. Freddy Loix/Robin Buysmans (B) Peugeot 207 S2000 +3.04,8
6. Alessandro Perico/Fabrizio Carrara (I) Peugeot 207 S2000 +4.35,4
7. Luca Cantamessa/Piercarlo Capolongo (I) Peugeot 207 S2000 +5.44,2
8. Piero Longhi/Maurizio Imerito (I) Subaru Impreza WRX STI N14 +5.54,6
9. Anton Alen/Timo Alanne (FIN) Fiat Punto Abarth S2000 +6.01,1
10. Andrea Torlasco/Michele Brega (I) Peugeot 207 S2000 +6.11,1
11. Paolo Andreucci/Anna Andreussi (I) Mitsubishi Lancer Evo IX +7.22,7
12. Michał Sołowow/Maciej Baran (PL) Peugeot 207 S2000 +7.26,8
Źródło: Cersanit Rally Team
Najnowsze komentarze