Projektant marki Citroën, Daniel Abramson, ma na koncie wiele ciekawych, znanych i mniej znanych samochodów takich jak Citroën DX, Citroën Tracion czy C6. Odpowiadał także za koncepcje, które nie zostały wykorzystane.
Projekt, który widzicie powyżej, z zielonym nadwoziem, to niewykorzystana wizja samochodu sportowego z 1991 roku. Auto miało masywne nadwozie z ulokowaną pośrodku niewielką kabiną. W projekcie dominowały owalne, miękkie kształty. Zaskakuje nowoczesność sylwetki jak na rok rysunku – początek lat dziewięćdziesiątych był nadal erą kanciastych, ostrych, zdecydowanych kształtów a projekt Abramsona można by spokojnie przenieść nawet w dzisiejsze czasy i broni się doskonale.
Drugi niewykorzystany projekt nazwany Retro-Fit był podejściem do dużego, sportowego i szybkiego samochodu marki Citroën, również z 1991 r. Powstała ciekawa sylwetka a jeśli dobrze się przyjrzycie, to niektóre elementy można spotkać w dużo późniejszym C6, również autorstwa tego samego projektanta – np. założenia do tyłu nadwozia.
Daniel Abramson to postać, którą przedstawialiśmy już Czytelniczkom i Czytelnikom Francuskie.pl kilkukrotnie. Był on kluczowym projektantem marki i szefem projektowania dużych, średnich i małych samochodów Citroëna w latach 1983 – 2007. Pracował w centrali projektowej marki i zajmował się takimi modelami jak:
- Citroën BX Sport
- Citroën BX Rally
Citroën Xantia - Citroën Xantia Break
Citroën XM - Citroën XM Break
Citroën C5 I - Citroën C6
- Citroën Berlingo pierwszej generacji
Projektował takie samochody jak:
- Citroën Activa 1
- Citroën Activa 2
- Citroën Xanae
- Citroën Berlingo Bulle
Pełnił również rolę kierownika do spraw oznakowania samochodów Citroën.
Więcej projektów Daniela Abramsona znajdziecie tutaj.
Najnowsze komentarze