Mniej niż rok po premierze pierwszej linii produkcyjnej w Tangerze, Renault przygotowuje się do otwarcia w ciągu kilku miesięcy drugiej linii, która łącznie z pierwszą będzie produkować w Maroku 350.000 samochodów Dacia rocznie.
Renault i Dacia marki są liderami w Maroku. Mają one 36% udziału w rynku. Fabryka otwarta w lutym 2012 roku wyprodukowała modele Dokker i Lodgy. Pierwsza, istniejąca linia produkcyjna, wytwarza 170 tysięcy pojazdów rocznie. Jednak zakład przygotowany jest na produkcję dużo większej ilości. W 2013 roku taśmy ma opuszcxzać 60 samochodów na godzinę. 85% z tych aut eksportowanych jest do Europy.
Fabryka korzysta z odnawialnych źródeł energii. Ważną rolę wspierającą produkcję pełni też klimat – dzięki wyższym temperaturom fabryka nie zużywa energii na ogrzewanie hal. Dzięki produkcji Dacii przeżywa intensywny rozwój. Aktualnie w Melloussa pracuje 4000 osób. Jednak wrótce zatrudnienie ma zwiększyć się do ponad 6000. A firmy kooperujące zatrudniają dalszych 30000 ludzi. Koszty pracy są dużo niższe we Francji. Przeciętne zarobki to 5 euro za godzinę. Dzięki temu Renault mogło obniżyć koszty automatyzacji, część prac wykonywanych jest ręcznie.
W tak wielkim przedsięwzięciu ważna jest logistyka. Do eksportu aut wykorzystywane jest bezpośrednie połączenie kolejowe pomiędzy fabryką a portem TangerMed, znajdującym się w odległości kilku kilometrów. Blisko 15 hektarowy parking pozwala na sprawne ładowanie aut.
Źródło: Renault
Najnowsze komentarze