Wiadomości

Nie będzie targów motoryzacyjnych w Brukseli w 2024 roku. Renault wyraża rozczarowanie

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-27
Dacia Bigster
Wiadomości

To będzie największa Dacia w historii? Producent przygotowuje zupełnie nowy model segmentu D!

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-01
Wiadomości

Nowy Fiat Topolino zaprezentowany. Skąd znamy tę sylwetkę?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-31
Wiadomości

Alfa Romeo F1 Team Stake po sobotnich kwalifikacjach

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-05-28
Wiadomości

Używane Renault Mégane III coupé cabrio. Ile kosztuje i czy warto kupić?

autor Maciej Mokwiński
2023-05-29
Wiadomości

Czy dealerzy marek pracujących w modelu agencyjnym znikną? Rosną obawy sieci sprzedaży w Europie

autor Tomasz Nowicki
2023-05-30
Wiadomości

Szybki samochód na drodze prowokuje innych do niestandardowych zachowań?

autor Tomasz Nowicki
2023-06-02
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM: spalanie, miejsce na tylnych siedzeniach, bagażnik. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy.

Samochód siedmiomiejscowy, duży, ale czy ten silnik sobie z nim poradzi?

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-05-15
w Dacia - testy i opinie, Testy
Czas czytania 6 minut
2.3k 23
A A
23

Dacia Jogger z trzycylindrowym silnikiem benzynowym 1.0 o mocy 110 KM trafiła na testy do redakcji Francuskie.pl. Zanim przedstawimy dłuższy raport z jazd, dzisiaj mamy dla Was kilka spostrzeżeń, związanych z siedmiomiejscową wersją. Nasza wersja to maksymalnie wyposażona SL Extreme, dodatkowo na dachu mamy bagażnik rowerowy Thule na trzy rowery.

Mocna, nowoczesna sylwetka. „Jaka ładna Dacia” – usłyszeliśmy na parkingu.

Zacznę od miejsc na samym tyle: szóste i siódme siedzenie z tyłu dostępne jest po odchyleniu oparcia w środkowym rzędzie. Wejście do tyłu nie jest może najwygodniejsze i osoby w podeszłym wieku z ograniczoną sprawnością ruchową będą na pewno miały problem, ale ani dla dorosłego ani dla dziecka kłopotu nie będzie. Z tyłu czekają dwa wygodne siedzenia, na których wygodnie usiądzie nawet osoba o wzroście 190 cm. Na nogi miejsca może za dużo nie będzie, ale siedzieć się swobodnie da a za główny minus należy uznać właśnie sposób wychodzenia – trzeba czekać, aż ktoś z rzędu przed nami wysiądzie.

Tu jest naprawdę wygodnie! Tylko to wsiadanie…

Dwie dorosłe osoby bez problemu pojadą na miejscu szóstym i siódmym a dzieci będą miały tu prawie raj. Co ważne, po bokach są wygodne szerokie podłokietniki a pod jednym z nich znajduje się nawet półeczka na telefon czy tablet. Z tyłu jest też gniazdko 12V i lampka. Jeśli na samym tyle usiądzie tylko jedna osoba, będzie jeszcze lepiej – prawie po królewsku.

To widok z 6 i 7 siedzenia z tyłu – do dyspozycji praktyczna rączka, która pozwala wygodnie pochylić oparcie lub się złapać.

Oprócz wysiadania z tyłu minusem będzie konieczność głośniejszego mówienia do kierowcy w czasie szybkiej jazdy, bo Jogger nie należy do najcichszych aut na świecie. Co jednak istotne, siedzi się wygodnie, miejsca na ręce jest sporo, dłuższa podróż nie męczy. Co ważne, mimo braku bezpośredniego nawiewu na tył, powietrze z klimatyzacja dociera tu bez problemu i chłodzi nawet tą dużą powierzchnię, jednak w większe upały może to już być pewnym wyzwaniem – by zapewnić właściwy obieg chłodu.

Stanowisko pracy kierowcy Joggera – jak w Sandero
Wypchane reklamówki, duże maty ze sklepu budowlanego i jeszcze coś się zmieści. Bagażnik Joggera przy 7 siedzeniach nie jest jednak przesadnie przestronnyi warto o tym pamiętać, za to błyskawicznie można go powiększyć – to jeden ruch ręki.

W wersji siedmiomiejscowej jest też niewielki bagażnik. Niewielki, ale w sumie wystarczy nawet na spore zakupy. Na zdjęciu widać trzy wypchane reklamówki standardowej wielkości, kilka drobiazgów leży pod nimi i wszystko się wygodnie mieści. Na zakupy można jechać a w razie potrzeby tylne fotele łatwo i lekko się złoży – poradzi z tym sobie nawet płeć słaba. Pod względem pakowności Jogger jest bezkonkurencyjny.

Co do miejsca na tylnej kanapie: trzy osoby usiądą obok siebie bez problemu. Przy wysokim kierowcy i pasażerze z przodu miejsca na kolana będzie niedużo, ale da się to przeżyć, chociaż cudów nie oczekujcie.

Środkowa kanapa i płasko i dwa mocowania ISOFIX

Tylna klapa unosi się lekko i wysoko, dla miłośników pikników na świeżym powietrzu może to być też daszek przeciwdeszczowy. Jest tu jednak pewien minus – gumowe zaślepki klapy tylnej, umiejscowione na jej dolnej krawędzi, są zrobione z bardzo cienkiej gumy (lub tworzywa?), siedzą luźno, zdarzyło mi się, że jedna z nich wypadła w sumie bez powodu, przy szybszym zamykaniu klapy.

Za to świetnym patentem okazały się stoliki w fotelach. Można na nich postawić coś do picia, jedzenia, położyć komórkę czy tablet – mimo niewielkich rozmiarów są sztywne i dobrze się trzymają. Wygodne rozwiązanie (kupić je można tylko w dodatkowym pakiecie Komfort Premium – szczegóły na końcu tekstu).

Sześć osób na pokładzie, na dachu rowery ale pali niedużo – o ile jedziemy po drogach tego typu. Na autostradzie jest znacznie więcej.

No i na koniec spalanie: przy obciążonym samochodzie (6 osób + 2 duże rowery na dachu) spalanie na autostradzie wyniosło 10,5 litra na 100 kilometrów (przy prędkości 140 km/h z wyprzedzaniem i hamowaniem w dość gęstym ruchu), natomiast na drogach podmiejskich spalanie Joggera 1.0 TCe 110 KM wyniosło 6,1 litra na 100. W mieście jazdy musimy jeszcze zrealizować.

Twarde plastiki wszędzie. Są solidne: nic nie stuka, nic nie skrzypi.

O dynamice silnika mogę dzisiaj napisać tyle, że lubi pracę w zakresie 2500-4000 obrotów, wtedy wydaje się najbardziej żwawy i lubi przyspieszać, nawet przy prawie pełnym obciążeniu pokładu pasażerami. Dużo daje tutaj jednak turbo, które powoduje, że nawet tak ciężkim autem daje się jechać sprawnie. Oczywiście mocy nigdy za dużo i nie chcę w ten sposób bynajmniej twierdzić, że jest dynamicznie – bo nie jest. Ale auto zachowuje się przewidywalnie. To co może przeszkadzać, to oprócz owych 110 KM dźwięk silnika, który jest niski, przenika do środka kabiny i chociaż może nie męczy, to jest obecny w zasadzie cały czas. Gdybym miał kupić Joggera dla siebie to pomyślałbym o dodatkowym wygłuszeniu.

Na koniec jeszcze kilka wrażeń z samej jazdy: auto prowadzi się lekko i bezproblemowo, chętnie wchodzi w zakręty, słucha się kierownicy. Przyspieszenie „na pusto” jest dobre, przy pełnym obciążeniu wspomnianym wyżej przynajmniej przewidywalne, wyprzedzać się po prostu daje. Długość auta nie przeszkadza w manewrach, to jednak dość kompaktowe auto. Z minusów wskazałbym głównie wyciszenie. Zawieszenie oceniam jako dość komfortowe, znacznie przyjemniejsze niż np. w Skodzie Octavii, nie ma tutaj nadmiernej twardości. Na dziurach nie ma też kołysania, zestrojenie jest w stronę wygody, ale bez przesady. Ruchy nadwozia są kontrolowalne, oczywiście przy normalnej jeździe, nawet przy ostrzejszych manewrach.

Zobacz: skonfiguruj swoją Dacię Jogger

Podsumowując, całkiem udane auto, które jest znacznym postępem w stosunku do Dacii Lodgy. Ma swoje wady, ale za te pieniądze naprawdę trudno narzekać. W wersji SL Extreme na pokładzie jest wszystko, czego potrzeba, od bezkluczykowego dostępu, poprzez klimatyzację automatyczną i nawigację. Nasza wersja miała jeszcze dołożone m.in. podgrzewanie siedzeń, które działa zresztą znakomicie i szybko, oferując dwa poziomy ciepła. Dużym plusem jest też szybkie nagrzewanie się silnika (przydaje się teraz w chłodne poranki).


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.4 7 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

20 najpopularniejszych aut elektrycznych z dotacją – ranking Carsmile

2023-05-31

Dacia Duster w TOP 10 europejskiej listy bestselerów 2023

2023-05-30

Dacia zbadała zakupy samochodów przez internet: 50% nabywców czuje się z tym pomysłem niekomfortowo!

2023-05-29

Dacia Stepcamper: tani kamper na bazie Trafica

2023-05-28
Tagi: DaciaJogger
Udostepnij785Tweet491Udostepnij137
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

23 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Dacia Bigster

    To będzie największa Dacia w historii? Producent przygotowuje zupełnie nowy model segmentu D!

    5084 udostępnienia
    Udostepnij 2034 Tweet 1271
  • Kampania nowego Peugeot 3008 z wyjątkowym odzewem w internecie

    732 udostępnienia
    Udostepnij 293 Tweet 183
  • Silnik 2.0 HDi 8V w samochodach Citroën i Peugeot. Opinie, eksploatacja, koszty

    642 udostępnienia
    Udostepnij 257 Tweet 161
  • Nowy Fiat 600 coraz bliżej. Tak wygląda wnętrze modelu

    1169 udostępnienia
    Udostepnij 468 Tweet 292

Testy samochodów

Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 301 1.6 LPG – najtańsze podróże z lwem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-03-10
Peugeot RCZ in Poland. https://francuskie.pl #peugeot  #peugeotemotions #rcz #peugeotrczr
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot RCZ 1.6 THP 200 KM 2011 – lepszy i ładniejszy niż Audi TT. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2011-11-04
Dacia Sandero LPG
Dacia - testy i opinie

Test: Nowa Dacia Sandero TCe 100 LPG. Jedna wizyta na stacji i 1300 km zasięgu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-01-30
Renault - testy i opinie

Test: Renault Twingo 1.2 75 KM 2012 – do miasta. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-03-26
Renault - testy i opinie

Test: Renault Laguna 2.0T 204 KM – najlepsza wersja do kupienia! Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-11-08

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - To będzie największa Dacia w historii? Producent przygotowuje zupełnie nowy model segmentu D!
  • RtuDitu - Szybki samochód na drodze prowokuje innych do niestandardowych zachowań?
  • Anonimowo - Lancia mianowała nowego dyrektora marketingu i komunikacji
  • Witold - Jeszcze jeden powód, żeby wybrać samochód a nie pociąg. A wymyśliło go PKP
  • Kapelusznik - Jeszcze jeden powód, żeby wybrać samochód a nie pociąg. A wymyśliło go PKP
  • Anonimowo - Jeszcze jeden powód, żeby wybrać samochód a nie pociąg. A wymyśliło go PKP
  • arek - Przegląd rynku. Używany Peugeot 307 SW czy 407 SW?

Zobacz też

Jaki jest prawdziwy zasięg samochodów elektrycznych? Wyniki tego testu mogą zaskoczyć

Francuskie najlepsze w teście widoczności

Niezwykłe samochody koncepcyjne: Renault Laguna Roadster Concept

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
23
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.