Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM: spalanie, miejsce na tylnych siedzeniach, bagażnik. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy.

Samochód siedmiomiejscowy, duży, ale czy ten silnik sobie z nim poradzi?

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-05-15
w Testy, Dacia - testy i opinie
Czas czytania 6 minut
2.8k
A A
23
dacia jogger 2022 7 scaled Testy

Dacia Jogger z trzycylindrowym silnikiem benzynowym 1.0 o mocy 110 KM trafiła na testy do redakcji Francuskie.pl. Zanim przedstawimy dłuższy raport z jazd, dzisiaj mamy dla Was kilka spostrzeżeń, związanych z siedmiomiejscową wersją. Nasza wersja to maksymalnie wyposażona SL Extreme, dodatkowo na dachu mamy bagażnik rowerowy Thule na trzy rowery.

dacia jogger 2022 11 scaled Testy
Mocna, nowoczesna sylwetka. „Jaka ładna Dacia” – usłyszeliśmy na parkingu.

Zacznę od miejsc na samym tyle: szóste i siódme siedzenie z tyłu dostępne jest po odchyleniu oparcia w środkowym rzędzie. Wejście do tyłu nie jest może najwygodniejsze i osoby w podeszłym wieku z ograniczoną sprawnością ruchową będą na pewno miały problem, ale ani dla dorosłego ani dla dziecka kłopotu nie będzie. Z tyłu czekają dwa wygodne siedzenia, na których wygodnie usiądzie nawet osoba o wzroście 190 cm. Na nogi miejsca może za dużo nie będzie, ale siedzieć się swobodnie da a za główny minus należy uznać właśnie sposób wychodzenia – trzeba czekać, aż ktoś z rzędu przed nami wysiądzie.

Peugeot 408 – reklama
dacia jogger 2022 6 scaled Testy
Tu jest naprawdę wygodnie! Tylko to wsiadanie…

Dwie dorosłe osoby bez problemu pojadą na miejscu szóstym i siódmym a dzieci będą miały tu prawie raj. Co ważne, po bokach są wygodne szerokie podłokietniki a pod jednym z nich znajduje się nawet półeczka na telefon czy tablet. Z tyłu jest też gniazdko 12V i lampka. Jeśli na samym tyle usiądzie tylko jedna osoba, będzie jeszcze lepiej – prawie po królewsku.

dacia jogger 2022 5 scaled Testy
To widok z 6 i 7 siedzenia z tyłu – do dyspozycji praktyczna rączka, która pozwala wygodnie pochylić oparcie lub się złapać.

Oprócz wysiadania z tyłu minusem będzie konieczność głośniejszego mówienia do kierowcy w czasie szybkiej jazdy, bo Jogger nie należy do najcichszych aut na świecie. Co jednak istotne, siedzi się wygodnie, miejsca na ręce jest sporo, dłuższa podróż nie męczy. Co ważne, mimo braku bezpośredniego nawiewu na tył, powietrze z klimatyzacja dociera tu bez problemu i chłodzi nawet tą dużą powierzchnię, jednak w większe upały może to już być pewnym wyzwaniem – by zapewnić właściwy obieg chłodu.

dacia jogger 2022 9 scaled Testy
Stanowisko pracy kierowcy Joggera – jak w Sandero
bagaznik jogger 1 scaled Testy
Wypchane reklamówki, duże maty ze sklepu budowlanego i jeszcze coś się zmieści. Bagażnik Joggera przy 7 siedzeniach nie jest jednak przesadnie przestronnyi warto o tym pamiętać, za to błyskawicznie można go powiększyć – to jeden ruch ręki.

W wersji siedmiomiejscowej jest też niewielki bagażnik. Niewielki, ale w sumie wystarczy nawet na spore zakupy. Na zdjęciu widać trzy wypchane reklamówki standardowej wielkości, kilka drobiazgów leży pod nimi i wszystko się wygodnie mieści. Na zakupy można jechać a w razie potrzeby tylne fotele łatwo i lekko się złoży – poradzi z tym sobie nawet płeć słaba. Pod względem pakowności Jogger jest bezkonkurencyjny.

Co do miejsca na tylnej kanapie: trzy osoby usiądą obok siebie bez problemu. Przy wysokim kierowcy i pasażerze z przodu miejsca na kolana będzie niedużo, ale da się to przeżyć, chociaż cudów nie oczekujcie.

dacia jogger 2022 10 scaled Testy
Środkowa kanapa i płasko i dwa mocowania ISOFIX

Tylna klapa unosi się lekko i wysoko, dla miłośników pikników na świeżym powietrzu może to być też daszek przeciwdeszczowy. Jest tu jednak pewien minus – gumowe zaślepki klapy tylnej, umiejscowione na jej dolnej krawędzi, są zrobione z bardzo cienkiej gumy (lub tworzywa?), siedzą luźno, zdarzyło mi się, że jedna z nich wypadła w sumie bez powodu, przy szybszym zamykaniu klapy.

Za to świetnym patentem okazały się stoliki w fotelach. Można na nich postawić coś do picia, jedzenia, położyć komórkę czy tablet – mimo niewielkich rozmiarów są sztywne i dobrze się trzymają. Wygodne rozwiązanie (kupić je można tylko w dodatkowym pakiecie Komfort Premium – szczegóły na końcu tekstu).

dacia jogger 2022 14 scaled Testy
Sześć osób na pokładzie, na dachu rowery ale pali niedużo – o ile jedziemy po drogach tego typu. Na autostradzie jest znacznie więcej.

No i na koniec spalanie: przy obciążonym samochodzie (6 osób + 2 duże rowery na dachu) spalanie na autostradzie wyniosło 10,5 litra na 100 kilometrów (przy prędkości 140 km/h z wyprzedzaniem i hamowaniem w dość gęstym ruchu), natomiast na drogach podmiejskich spalanie Joggera 1.0 TCe 110 KM wyniosło 6,1 litra na 100. W mieście jazdy musimy jeszcze zrealizować.

dacia jogger 2022 3 scaled Testy
Twarde plastiki wszędzie. Są solidne: nic nie stuka, nic nie skrzypi.

O dynamice silnika mogę dzisiaj napisać tyle, że lubi pracę w zakresie 2500-4000 obrotów, wtedy wydaje się najbardziej żwawy i lubi przyspieszać, nawet przy prawie pełnym obciążeniu pokładu pasażerami. Dużo daje tutaj jednak turbo, które powoduje, że nawet tak ciężkim autem daje się jechać sprawnie. Oczywiście mocy nigdy za dużo i nie chcę w ten sposób bynajmniej twierdzić, że jest dynamicznie – bo nie jest. Ale auto zachowuje się przewidywalnie. To co może przeszkadzać, to oprócz owych 110 KM dźwięk silnika, który jest niski, przenika do środka kabiny i chociaż może nie męczy, to jest obecny w zasadzie cały czas. Gdybym miał kupić Joggera dla siebie to pomyślałbym o dodatkowym wygłuszeniu.

Na koniec jeszcze kilka wrażeń z samej jazdy: auto prowadzi się lekko i bezproblemowo, chętnie wchodzi w zakręty, słucha się kierownicy. Przyspieszenie „na pusto” jest dobre, przy pełnym obciążeniu wspomnianym wyżej przynajmniej przewidywalne, wyprzedzać się po prostu daje. Długość auta nie przeszkadza w manewrach, to jednak dość kompaktowe auto. Z minusów wskazałbym głównie wyciszenie. Zawieszenie oceniam jako dość komfortowe, znacznie przyjemniejsze niż np. w Skodzie Octavii, nie ma tutaj nadmiernej twardości. Na dziurach nie ma też kołysania, zestrojenie jest w stronę wygody, ale bez przesady. Ruchy nadwozia są kontrolowalne, oczywiście przy normalnej jeździe, nawet przy ostrzejszych manewrach.

Zobacz: skonfiguruj swoją Dacię Jogger

Podsumowując, całkiem udane auto, które jest znacznym postępem w stosunku do Dacii Lodgy. Ma swoje wady, ale za te pieniądze naprawdę trudno narzekać. W wersji SL Extreme na pokładzie jest wszystko, czego potrzeba, od bezkluczykowego dostępu, poprzez klimatyzację automatyczną i nawigację. Nasza wersja miała jeszcze dołożone m.in. podgrzewanie siedzeń, które działa zresztą znakomicie i szybko, oferując dwa poziomy ciepła. Dużym plusem jest też szybkie nagrzewanie się silnika (przydaje się teraz w chłodne poranki).


google news Testy
google preferowane Testy

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

bagaznik jogger 1 scaled Testydacia jogger 2022 3 scaled Testydacia jogger 2022 14 scaled Testydacia jogger 2022 11 scaled Testydacia jogger 2022 10 scaled Testydacia jogger 2022 9 scaled Testydacia jogger 2022 8 scaled Testydacia jogger 2022 7 scaled Testydacia jogger 2022 5 scaled Testydacia jogger 2022 6 scaled Testydacia jogger 2022 4 scaled Testydacia jogger 2022 2 scaled Testy
3.4 7 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

dacia bigster 01 Testy

Nowa Dacia Bigster zdobywa „Wielką Austriacką Nagrodę Motoryzacyjną ARBÖ 2025”

2025-11-17
Dacia Sandero Stepway

Dacia Sandero liderem segmentu LPG w Niemczech – październik 2025

2025-11-16

TOP 10 marek samochodowych z największą ilością ofert na Otomoto

2025-11-16

Dacia Bigster to nowy Volkswagen? Popularny SUV zmienia rynek

2025-11-16
Tagi: DaciaJogger
Udostepnij962Tweet601Udostepnij168
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
23 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Testy

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3564 udostępnienia
    Udostepnij 1426 Tweet 891
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3611 udostępnienia
    Udostepnij 1444 Tweet 903
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2447 udostępnienia
    Udostepnij 979 Tweet 612
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5282 udostępnienia
    Udostepnij 2113 Tweet 1321

Testy samochodów

peugeot 508 SW 31 scaled Testy
Testy

Test: Peugeot 508 SW 1.6 PureTech 180 KM EAT 8 – pomysł na rodzinne kombi klasy premium. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-09-07
citroen c5 sedan 2008 Testy
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C5 2.0 HDi 143 KM 2010 – najbardziej komfortowa limuzyna klasy D z dieslem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2010-04-21
01. Wszystkomający Citroën C3 Aircross – test Testy
Testy

Test: Citroën C3 Aircross 1.2 130 KM PureTech – wszystkomający crossover. Czy warto? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-08-28
peugeot 1 2 mhev 136 km 48v hybrid test dla rodziny spalanie autostrada miasto 13 scaled Testy
Testy

Test: Peugeot 5008 1.2 136 KM mHEV Active Pack. Hybrydowy samochód dla większej rodziny

autor Tomasz Nowicki
2023-12-05
Peugeot 508 PSE
Wiadomości

Test: Peugeot 508 PSE o mocy 360 KM. Szybki, zwinny i komfortowy. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-04-25

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Śpi w swoim Fiacie 500 w każdy weekend. I mówi, że to najlepsza decyzja w życiu
  • Anonimowo - Spowiedź sprzedawcy marki Fiat: Dałem z siebie wszystko… i nie sprzedałem absolutnie nic
  • RRR - Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu
  • Rafał - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Anonim - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Kulson - Francuscy dziennikarze przetestowali DS N°8 na autostradzie. Czy naprawdę przejedzie ponad 500 km?
  • Bodzio - Nowy komfortowy elektryczny SUV Citroën C5 Aircross Comfort Range już w polskich salonach

Zobacz też

Peugeot 508 I: co faktycznie może popsuć się do mitycznego przebiegu 180 tys. km?

Fiat i Jeep w górę. Strategia obniżania cen i promocji przynosi rezultaty w Ameryce Południowej

Prezes Volkswagena przechodzi do Renault

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
23
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz