Citroen C3 Aircross Plus siedmioosobowy
Wiadomości

Najtańszy, 7-miejscowy Citroën C3 Aircross. Cena i wyposażenie na początku maja 2025

autor Gabi Rusek
2025-05-05
UOKiK Peugeoty 308 3008 508 5008 oraz Partner do serwisu Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje używany Peugeot 3008 2.0 HDi 180 KM z niewielkim przebiegiem?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-11
citroen Wiadomości
Wiadomości

Citroën wciąż elektryzuje świat. Nowe modele, większy komfort

autor Tomasz Nowicki
2025-05-05
jeep oficjalnym suv em targow agrishow 2025 compass blackhawk Wiadomości
Wiadomości

Stellantis krytykuje Donalda Trumpa za nową umowę handlową z Wielką Brytanią

autor Tomasz Nowicki
2025-05-09
renault rafale 1 Wiadomości
Wiadomości

7 SUV-ów Renault z niezawodnymi napędami hybrydowymi. Przegląd cen, promocje i wyprzedaż

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-09
Renault Symbioz
Wiadomości

Renault Symbioz z nowymi silnikami i w niższej cenie. Ile kosztuje wersja 1.8 Full Hybrid E-Tech?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-09
stellantis i leapmotor buduja przyszlosc pojazdow elektrycznych w regionie asean dzieki lokalnemu montazowi w malezji bedzie tam powstawal model c10 1 Wiadomości
Wiadomości

Pierwsze testy Leapmotor C10 REEV. Samochód ma jeden problem

autor Tomasz Nowicki
2025-05-08

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Inny Anonimowy - Leapmotor C10 REEV w Polsce. Premierowy pokaz na Poznań Motorshow 2025
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Captur E-Tech 160 KM: noga z gazu, oszczędzamy prąd. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-12-30
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 9 minut
1.1k
A A
7
Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Renault stawia sprawę jasno: napęd hybrydowy ma zwiększyć przyjemność jazdy i ograniczyć zużycie paliwa. Czy faktycznie? Spędziliśmy tydzień z Renault Captur E-Tech plug-in Hybrid, aby się o tym przekonać.

Jazda wersją E-Tech nieznacznie różni się od jazdy modelem spalinowym. Jest ciszej i przyjemniej a przynajmniej w warunkach miejskich. Bez względu jednak na ostateczne kalkulacje przy dystrybutorze i przy gniazdku, Renault Captur E-Tech ma jedną bardzo istotną zaletę: wymusza na kierowcy oszczędną jazdę, bo a nóż widelec uda nam się odzyskać choćby odrobinę utraconej energii elektrycznej. Na pokładzie hybrydy znacznie częściej spoglądamy na wyświetlacz informujący o zasięgu niż w wersji benzynowej (a przynajmniej tak było w moim przypadku) i chętniej, na długo przed dodarciem do skrzyżowania, zdejmujemy nogę z gazu. W rekuperacji energii pomaga tryb B, który sprawia, że hamowanie staje się intensywniejsze a samochód wytraca prędkość prawie do zera.  Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

W wersji Plug-In Captura informacje, które nie dotyczą zasięgu i napędu elektrycznego zdają się spadać na dalszy plan. W głowie kierowcy pozostaje świadomość, że kiedy naszym oczom ukaże się 0 km, poświęcimy 4,5 godziny na ładowaniu (jeśli skorzystamy z gniazdka domowego) lub nieco mniej: 3 godziny, gdy mamy do dyspozycji Wall Boxa. W trasie raczej nie zdecydujemy się poświęcić aż tyle czasu, ale gdy pojazd stoi w garażu, jak najbardziej. Właśnie dlatego zakup Renault Captur E-Tech może zależeć w dużej mierze od tego, gdzie mieszkamy. Jeśli jest to dom prywatny, z dostępem do zewnętrznego gniazdka, każdej nocy w ramach własnej taryfy za prąd, możemy uzupełnić akumulator. Jeśli dodatkowo korzystamy z paneli fotowoltaicznych, to jazdę na określonym odcinku mamy prawie za darmo (nie licząc oczywiście kosztów założenia instalacji). Ładowanie akumulatora jest jednak możliwe nie tylko z gniazdka, ale także za pomocą silnika spalinowego, ale wówczas możemy zapomnieć o niskim apetycie na paliwo.

Warto przeczytać!

tesla luca de meo Wiadomości

Szef Renault ostro: „Tesla jest beznamiętna jak lodówka”, Luca De Meo broni samochodów z duszą

2025-05-11
dacia 1 2 Wiadomości

50 nowych samochodów – polski cennik maj 2025: Citroën, Dacia, Peugeot i Renault

2025-05-11

Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy

2025-05-11

Dom w cenie samochodu? Renault uczestniczyło w przygotowaniu niezwykłej koncepcji

2025-05-10

Zobacz także: Test Peugeot 3008 HYbrid4 – jazda 300-konnym SUV-em to prawdziwy relaks

No właśnie, ile pali hybrydowy Renault Captur?

Na dystansie 1200 km uzyskaliśmy średnie spalanie 6,4 l/100 km, czyli Captur E-Tech superoszczędny nie jest, ale jednocześnie nie przeraża apetytem na paliwo. Akumulator napełniliśmy z gniazdka raz do pełna i raz do połowy, w niewielkim stopniu korzystaliśmy też z ładowania silnikiem. Niewiele ponad 6 l/100 km na podobnej trasie potrzebowało Renault Megane Grandtour TCE 140 a Captur z silnikiem TCe 130 z przekładnią EDC zużywał średnio 6,6 l/100 km. Do rezultatu hybrydy, trzeba jednak dodać jeszcze zużycie energii elektrycznej, które wyniosło 6,7 kWh/100 km.20201121 152231 Wiadomości

Marka Renault wyposażyła Captura E-Tech w akumulator trakcyjny o pojemności 9,8 kWh, który według producenta wystarcza na pokonanie na prądzie do 50 km w cyklu WLTP. Realnie przejechaliśmy mniej. Poza tym, do liczby km na wyświetlaczu nie powinniśmy się za bardzo przywiązywać. Gdy jednego dnia zakończyliśmy jazdę pozostawiając 13 km zasięgu, nazajutrz o poranku przy temperaturze -1 stopni Celsjusza mieliśmy do dyspozycji już tylko 7 km. Po ponownym naładowaniu pojazdu do pełna z gniazdka domowego, ekran wskazywał, że w trybie elektrycznym przejedziemy jedynie 30 km.

50 km, które obiecuje producent to niedużo, zwłaszcza gdy przed nami długa trasa, ale jeśli 50 km pokrywa się z naszym codziennym dystansem do pracy i z powrotem, to jest to bardzo ciekawa alternatywa dla wariantu spalinowego. Renault Captur E-Tech posiada funkcję E-Save, która pozwala na zachowanie energii elektrycznej, na odcinek, w którym przyda nam się najbardziej, czyli do miasta. Przełączenie napędu spalinowego na elektryczny i odwrotnie, a także połączenie wszystkich trzech jednostek odbywa się bardzo sprawnie i prawie niezauważalnie a rekuperacja funkcjonuje efektywnie. Captur E-Tech pozostawia niewielki zapas energii, dzięki któremu ruszanie z miejsca odbywa się zawsze na silniku elektrycznym a tym samym z niezwykłą płynnością i zupełnie bezgłośnie i właśnie za to można pokochać samochody z napędem hybrydowym.

Zaleta silnika elektrycznego… nie płoszy zwierząt

Renault Captur najlepiej czuje się w dużym mieście. Crossover jest zwrotny, wjazd i wyjazd z miejsca parkingowego nie stanowi dla niego większego problemu a przy tym nie powoduje dodatkowego hałasu w już i tak zbyt głośnym środowisku. Zalety hybrydy dostrzegliśmy jednak również poza miastem.Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

O poranku wszystko wygląda inaczej, inne są kolory, inaczej prezentują się kształty a do tego dochodzi wszechobecna cisza. Przejażdżka nad rzekę tuż po wschodzie słońca, nawet w listopadowy dzień, może dostarczyć pięknych krajobrazów oraz widoku przemykających w oddali zwierząt. Mało tego, zza szyby Captura, kilka metrów od pojazdu zaobserwowaliśmy siedzące na drzewie kormorany, które najwidoczniej nie zdecydowały się odlecieć na zimę. Ptaki znajdowały się zaledwie kilka metrów od pojazdu a sunący po cichu crossover, nie zdołał ich wypłoszyć. W wersji spalinowej nie byłoby to raczej możliwe.

Najmocniejsza wersja. Łącznie 160 KM

Napęd Renault Captur E-Tech łączy 91-konną jednostkę benzynową o pojemności 1,6 litra z motorem elektrycznym, który generuje 66 KM oraz rozrusznikiem o mocy 34 KM. Łączna moc układu wynosi 160 KM. Uwielbiam zwinność, z jaką Captur rusza ze świateł, ale w wyższych zakresach prędkości zaczyna brakować crossoverowi werwy. Do dyspozycji kierowcy jest wprawdzie tryb Sport, ale oczekiwałam od tego samochodu nieco więcej. Subiektywne wrażenie potwierdzają dane producenta. Renault Captur E-Tech potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 10,1 sekundy, czyli o pół sekundy wolniej niż model wyposażony w 130-konny silnik benzynowy. Poza tym podczas rozpędzania auta do wyższych zakresów prędkości lub przy wyprzedzaniu, silnik na wysokich obrotach wydaje długi, niezbyt przyjemny dźwięk wycia, który przez moment powoduje, że zapomnimy o płynności i ciszy, jaką doświadczaliśmy przed chwilą poruszając się wyłącznie przy pomocy silnika elektrycznego.

Wnętrze – niezmienny komfortRenault Captur E-Tech wnętrze interior

Wnętrze Renault Captur spodobało mi się już w momencie premiery. Doceniam materiały wykończeniowe, które nie tylko ładnie wyglądają, ale są również miękkie i delikatne w dotyku. Dobór kolorów, czyli czerń połączona z pomarańczą, jest identyczna jak w testowanym przeze mnie benzynowym Capturze i cieszy oczy. Hybrydowy model odróżnimy od benzynowego jedynie za pomocą dodatkowych funkcji informujących o zagospodarowaniu i przepływie energii elektrycznej oraz zasięgu w trybie EV. Testowy Renault Captur może pochwalić się nienagannymi multimediami, które współpracują z systemami Apple Car Play i Android Auto oraz systemem nagłośnieniowym Bose o miłym dla ucha brzmieniu.

W porównaniu do modelu benzynowego, zmianom uległa pojemność bagażnika ponieważ trzeba było zagospodarować miejsce dla akumulatorów. Zamiast 536 litrów wersja ładowana z gniazdka oferuje 379 litrów. Mimo to pojazd wciąż posiada duże możliwości konfiguracji wnętrza dzięki przesuwanej w przód i w tył kanapie. W hybrydowej wersji zmniejszono również zbiornik paliwa. Jego pojemność wynosi 39 litrów, czyli o 9 litrów mniej niż w modelu napędzanym silnikiem benzynowym. Stratę ma rekompensować akumulator i napęd elektryczny.IMG 8344 scaled Wiadomości

Cena od 129.400 zł

Cena, jak przy większości hybryd ładowalnych, tak i w przypadku Renault Captur E-Tech nie należy do niskich. Pojazd jest oferowany wyłącznie w najwyższej wersji Intens i kosztuje na polskim rynku 129.400 zł (zobacz szczegółowy cennik), czyli o prawie 30 tys. zł więcej niż samochód ze 155-konnym silnikiem TCe w tym samym poziomie wyposażenia. Co ciekawe, hybrydowy Captur jest droższy nawet od Renault Koleos, za którego zapłacimy w podstawie 128.900 zł. Jeśli jeździmy w długie trasy, oszczędność paliwa, jaką oferuje wersja hybrydowa będzie nam się zwracać bardzo, bardzo długo. Pojazd oraz niskie spalanie powinniśmy docenić przede wszystkim w dużych aglomeracjach i przy pokonywaniu codziennej trasy do pracy i z powrotem, zwłaszcza jeśli dysponujemy gniazdkiem, z którego codziennie będziemy ładować akumulator. Zakup Captur E-Tech to dobry wybór dobry, ale niestety dosyć bolesny dla naszej kieszeni.

Plusy:

  • Wygląd zewnętrzny
  • Sprawne działanie układu hybrydowego
  • Cicha jazda w mieście
  • Komfortowe wnętrze
  • Wysokiej jakości, dobrze dopasowane materiały
  • System multimedialny i nagłośnienie

Minusy:

  • Dźwięk silnika na wysokich obrotach
  • Mało zadowalający zasięg w trybie elektrycznym
  • Wysoka cena

Renault Captur E-Tech – dane techniczne:

  • Długość: 4.227 mm
  • Szerokość bez lusterek: 1.797 mm
  • Szerokość z lusterkami: 2.003 mm
  • Pojemność skokowa silnika: 1.598 cm³
  • Liczba cylindrów: 4
  • Moc maksymalna: 160 KM
  • Maksymalny moment obrotowy: 205 Nm przy 200-1677 obr./min.
  • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 10,1 sekundy
  • Prędkość maksymalna: 173 km/h
  • Pojemność bagażnika z kanapą odsuniętą maksymalnie do przodu: 379 litrów
  • Pojemność z kanapą odsuniętą maksymalnie do tyłu: 265 litrów
  • Akumulator: 9,8 kWh
  • Zasięg w trybie elektrycznym: 50 km
  • Spalanie w cyklu mieszanym (WLTP): 1,5-1,7 l/100 km
  • Pojemność zbiornika paliwa: 39 litrów
Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

IMG 8306 WiadomościIMG 8351 WiadomościIMG 8352 WiadomościIMG 8353 WiadomościIMG 8354 WiadomościIMG 8356 WiadomościRenault Captur E-Tech Plug-in HybridRenault Captur WiadomościIMG 8357 WiadomościIMG 8358 Wiadomościreceived 987271718423465 Wiadomości20201121 134927 WiadomościIMG 8349 WiadomościIMG 8348 WiadomościIMG 8347 WiadomościIMG 8320 WiadomościIMG 8329 WiadomościIMG 8330 WiadomościIMG 8332 WiadomościRenault Captur E-Tech wnętrze interiorIMG 8339 WiadomościIMG 8340 WiadomościIMG 8341 WiadomościIMG 8343 WiadomościIMG 8344 WiadomościIMG 8345 Wiadomości20201121 152231 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: MeganeE-TechRenaultCaptur
Udostepnij368Tweet230Udostepnij64
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • UOKiK Peugeoty 308 3008 508 5008 oraz Partner do serwisu Wiadomości

    Ile kosztuje używany Peugeot 3008 2.0 HDi 180 KM z niewielkim przebiegiem?

    4644 udostępnienia
    Udostepnij 1858 Tweet 1161
  • Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy

    2696 udostępnienia
    Udostepnij 1078 Tweet 674
  • Citroën C15 robi furorę wśród młodych ludzi. Powrót do podstaw i bunt

    1489 udostępnienia
    Udostepnij 596 Tweet 372
  • Nowy wymóg EuroNCAP: do samochodów wraca fizyczne sterowanie, ekrany w odwrocie.

    1424 udostępnienia
    Udostepnij 570 Tweet 356

Testy samochodów

870 Peugeotow 3008 i 508 do serwisu 1 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Peugeot 508 za tyle co BMW 3? Poziom cenowy obu modeli mocno się zbliżył

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-30
peugeot 3008 2012 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 3008 Hybrid4 200 KM – hybryda z dieslem dla rodziny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Małgorzata Karolina Piekarska
2012-08-11
citroen c5 aircross 1 5 blue hdi shine 33 Wiadomości
Testy

Test: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 KM z automatem EAT8. Ile pali diesel i jak jeździ?

autor Tomasz Nowicki
2023-11-01
Opel Corsa-e
Wiadomości

Test: Opel Corsa-e: z Warszawy do Krakowa na jednym ładowaniu? Jazda pełna niespodzianek. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie prądu.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-08-15
01 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 3 300x225 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi 110 KM Exclusive 2012 – praktyczne auto do miasta i w trasę okiem kobiety. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Jola Leszczyńska
2012-11-13

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Inny Anonimowy - Leapmotor C10 REEV w Polsce. Premierowy pokaz na Poznań Motorshow 2025

Zobacz też

Rampage Laramie 2.2 Turbodiesel debiutuje w pakiecie Night Edition

Fabryka akumulatorów w Portugalii

Nowe Renault Clio w 3-drzwiowej wersji na wizualizacji

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
7
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz