czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Renault - testy i opinie

Test: Renault Espace TCe 225 EDC Initiale Paris – minivan klasy biznes

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2018-08-09
w Renault - testy i opinie, Testy
Czas czytania 10 minut
122 3
13
Renault Espace TCe 225
107
UDOSTĘPNIEŃ
357
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie

Test: DS 4 E-Tense 225 (PHEV) – luksusowy samochód kompaktowy, kwintesencja francuskości. Audi, BMW i Mercedes mają się czego obawiać.

Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM: spalanie, miejsce na tylnych siedzeniach, bagażnik

Initiale Paris jest najbogatszą i wręcz biznesową odmianą Renault Espace. Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że samochód posiada wszystko, czego potrzeba kierowcy oraz pasażerom: wygląd, przestrzeń i bogate wyposażenie, ale czy na pewno niczego nam na pokładzie tego pojazdu nie zabraknie? Sprawdziliśmy podczas testu pokonując prawie 1.000 km.

Za minivanem kobiety się raczej nie oglądają, nie jest to samochód, który możemy określić słowami fajny, męski, a już tym bardziej sexy, choć muszę przyznać, że jak widzę na ulicy ostatnią odsłonę Renault Espace, zawieszę na nim oko z przyjemnością. Jazda również dała mi sporo satysfakcji, aczkolwiek przyzwyczajenie się do tego samochodu zajęło mi chwilę. Zresztą przesiadka z samochodu klasy B, którym zazwyczaj się poruszam, do sporych rozmiarów krążownika szos, jakim jest Espace, może być lekkim szokiem. Jeszcze większym, gdy nagle ze niewielkiego miasta trafimy do centrum Warszawy i będziemy zmuszeni wlec się w korku jak ślimak a następnie spróbujemy odnaleźć nie dość, że wolną, to jeszcze odpowiednią dla gabarytów tego samochodu, lukę w rzędzie aut na parkingu. Skąd tu tyle samochodów? ;-)

Jedno kółeczko, wskazówka na zegarze dobrnęła do magicznej godziny 17-tej i jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, zaczęły pojawiać się miejsca. Nie da się ukryć, Espace nie wciśnie się wszędzie, tu i tam może lekko wystawać a samo parkowanie mogą utrudniać wymiary (samochód ma 4.857 mm długości i 2.128 mm szerokości) oraz ograniczona widoczność przez niewielką tylną szybę. Mimo to minivan Renault nie jest najgorszymi czterema kółkami do parkowania a to dzięki kilku przydatnym funkcjom. Na pochwałę zasługuje 4 Control, czyli system czterech kół skrętnych, który skróci nam promień skrętu i ułatwi postawienie pojazdu w wyznaczonym miejscu. Z kolei mnogość elektronicznych pomocników znajdujących się na pokładzie zadba o to, byśmy w nic i nikogo nie wjechali, nawet zupełnie przypadkiem. W samochodzie zainstalowano asystenta parkowania, kamerkę cofania, która wyznacza linie toru jazdy i pokazuje całkiem dokładny obraz otoczenia za pojazdem oraz czujniki, które za pomocą sygnałów dźwiękowych oraz kolorów wyświetlanych na pionowym 8,7-calowym ekranie, pomogą w ocenie odległości, która dzieli nas od słupka, znaku czy też innego pojazdu na parkingu.

Komfortowa podróż

Na szczęście podróż po Warszawie nie trwała długo. Z ulgą opuszczam miejski ruch, prędkość na liczniku rośnie i zaczynam się do tego samochodu przyzwyczajać. Aby określić jakość podróży Espace właściwie wystarczy użyć jednego słowa: komfortowy. Fotel dostarczał prawidłowej i wygodnej pozycji dlatego czas, który upłynął od zajęcia miejsca za kierownicą do pierwszego rozprostowania kości na stacji benzynowej, był dłuższy niż zazwyczaj. Fotel jest wystarczająco miękki, wentylowany i posiada mnóstwo opcji elektrycznej regulacji, w tym odcinka lędźwiowego. W razie potrzeby możemy uruchomić masaż. Nie jest on nam wprawdzie w stanie zastąpić zgrabnych rąk wytrenowanego masażysty, ale dla chwili relaksu, jak najbardziej wystarczy.

Odpowiednie ustawienie znajdą kierowcy o różnej posturze, ale pozycję za kierownicą chyba najbardziej docenią osoby wysokie. Jeden z testujących prowadzących Espace, który zazwyczaj patrzy na wszystkich z góry, prawie się w tym samochodzie zakochał i trudno było go nakłonić, by z własnej woli oddał stery. Niektórzy nie chcieli uwierzyć, że takim uczuciem można darzyć minivana, ale on wiedział lepiej: Espace okazał się prawie skrojony na wymiar. Oprócz ilości miejsca, nasz wysoki kierowca docenił pozycję i komfort fotela, niewymuszone dynamiczne przyspieszenie i płynne działanie skrzyni biegów.

Rodzinna klasa biznes

Pojęcie rodzinny minivan w przypadku Espace trzeba odrobinę rozciągnąć o miano samochodu biznesowego, zwłaszcza wersji Initiale Paris, a i słowo crossover również mogłoby się do tego samochodu przyplątać ze względu na nieco wyższe zawieszenie. Wnętrze zostało wykończone materiałami miękkimi, miłymi w dotyku i dobrej jakości, co wzmaga poczucie elegancji na pokładzie. W centrum dowodzenia, jak w wielu modelach Renault znajduje się pionowy wyświetlacz, który został otoczony błyszczącą imitacją drewna a całość można podświetlić na jeden z wielu dostępnych kolorów.

Konsola środkowa jest dwupiętrowa, na górze umieszczono wszystkie przyciski niezbędne do prowadzenia wraz ze sprytnym okrągłym panelem sterującym funkcjami na ekranie. Na parterze ukryto gniazdo zapalniczki, dzięki któremu kabel od smartfona nie przeszkadza podczas prowadzenia samochodu. Na dole umieszczono również dwa cup holdery, co projektanci odpowiedzialni za wnętrze chyba nie do końca przemyśleli. Niełatwo jest umieścić w nich papierowy kubek z kawą nawet podczas postoju, nie mówiąc już o upiciu szybkiego łyczka, gdy od jazdy wstrzymuje nas czerwone światło. Mało ergonomiczne i trochę zbyt ciasne są również kieszenie w boczkach drzwi. W Espace znajdziemy sporo miejsc do przechowywania. W samochodzie jest obecna całkiem sporych rozmiarów szuflada po stronie pasażera, wnęka w podłokietniku a także schowki na drobiazgi: pod lewą ręką kierowcy oraz dla pasażerów drugiego rzędu.

Samochód pomieści maksymalnie 7 osób. Przy 5-osobowej konfiguracji przestrzeni jest mnóstwo nawet dla podróżujących z tyłu. Tylko dwa dodatkowe foteliki znajdujące się w bagażniku nie pomieszczą każdego, ale dwoje dzieci spokojnie możemy na nich posadzić. Każde z trzech siedzeń drugiego rzędu jest przesuwane i składane indywidualnie, co pozwala lepiej dopasować wnętrze do gabarytów siedzącego. W samochodzie zainstalowano dwa niewielkie ekrany z DVD na zagłówkach, dla umilenia długich godzin w trasie. Jest to opcja dodatkowo płatna, kosztuje 4.500 zł. Wnętrze pojazdu błyskawicznie dostosujemy do transportu. Naciśnięcie jednego przycisku znajdującego się pod tylną klapą, pozwoli pozbyć się wszystkich oparć, uzyskać zupełnie płaską podłogę oraz ogromny bagażnik. Do tego pojazdu zapakujemy chyba wszystko ;-) Klapa jest otwierana elektrycznie zarówno z kluczyka jak i z poziomu kierowcy.

Ile pali Renault Espae?

Pod maską spoczywa benzynowa jednostka TCe o pojemności 1.8 litra generująca 225 KM mocy. Jest to najmocniejsza opcja dla modelu Espace. Silnik potrafi dostarczyć dużej przyjemności w prowadzeniu, pracuje cicho i nie odmówi nam dynamicznej jazdy, nawet przy kilku osobach na pokładzie. Silnik został sprzężony z automatyczną 7-biegową przekładnią, która płynnie, prawie niezauważalnie dostosuje odpowiedni bieg do wymaganej prędkości.

Samochodem pokonaliśmy dystans prawie 1.000 km. Średnie spalanie, jakie pokazał komputer na koniec testu wyniosło 7,9 l/100 km, ale przez większość jazdy wskazywał ponad 8 litrów. Kreski na wyświetlaczu wskazujące poziom paliwa znikały niestety zbyt szybko, jak na pojazd, którego przeznaczeniem będą m.in. dalekie trasy. Producent podaje średnie spalanie wynoszące 6,8 l/100 km. Czyli ponad litr mniejsze niż uzyskaliśmy a nie próbowaliśmy wycisnąć z tego pojazdu maksimum możliwości, raczej cieszyliśmy się komfortem na pokładzie i spokojną jazdą po krajowych drogach i autostradach.

W zależności od rodzaju drogi oraz sposobu prowadzenia do wyboru mamy pięć trybów jazdy, które dostosowują charakterystykę układu kierowniczego, który może być sztywniejszy lub bardziej miękki oraz zawieszenia. W trybie Sport do naszych uszu będzie dochodził również bardziej natrętny dźwięk z głośników, który ma imitować sportowe brzmienie jednostki napędowej. Imitacja idealna nie jest i niekoniecznie takie wrażenia dźwiękowe będą nam potrzebne akurat w tym samochodzie. Lepiej oddać się słuchaniu muzyki w czasie jazdy. W wersji Initiale Paris w standardzie znajdziemy nagłośnienie Bose dostarczające jakości dźwięku na bardzo dobrym poziomie. Espace miękko pokonuje nierówności. Podczas jazdy po gorszej nawierzchni możemy odczuć lekkie kołysanie na boki, aczkolwiek podczas wyższych prędkości samochód doskonale się prowadzi i trzyma wyznaczonego toru jazdy, co również jest zasługą systemu 4 Control.

Tylko ta cena…

Renault Espace w wersji Initiale Paris napędzany jednostką 1.8 TCe kosztuje w polskich salonach 169.900 zł. Jeśli zależy nam na tym, by samochód posiadał wszystkie dodatki i gadżety, musimy do tej kwoty jeszcze trochę dołożyć. Cena urośnie nam do 190 tys. zł.

Werdykt

Renault Espace jest dużym przestronnym samochodem o wielu możliwościach kombinacji wnętrza. Posłuży do transportu 7 osób lub pomoże przetransportować nam sprzęt sportowy lub mnóstwo bagaży na wakacje. Testowy model może pochwalić się bardzo bogatym wyposażeniem i chyba nikt nie powinien narzekać tutaj na braki. Wszystko to w ładnym, eleganckim otoczeniu. Samochód posłuży do komfortowego pokonywania długich tras, ale nie przestraszy się również miasta, nawracania i parkowania. Na pochwałę zasługuje klimat panujący na pokładzie, przestrzeń, łatwe dostosowanie wnętrza do ilości pasażerów i bagażu oraz dynamiczna jednostka napędowa. Minusem jest nieergonomiczny dostęp do niektórych schowków i podstawek, niewielka tylna szyba oraz częste wizyty na stacji benzynowej.

Renault Epace Initiale Paris – wyposażenie dodatkowe:

  • Koło zapasowe dojazdowe – 400 zł
  • Lakier metalizowany specjalny – 3.200 zł
  • Dach panoramiczny elektrycznie otwierany w części przedniej – 4.000 zł
  • 2 dodatkowe fotele z tyłu dla 7-miejscowego wnętrza – 4.000 zł
  • DVD wbudowane w zagłówki – 4.500 zł
  • Pakiet Techno: aktywny regulator prędkości, wyświetlacz Head-Up – 3.200 zł
  • Pakiet Zimowy Plus: podgrzewana szyba przednia, podgrzewana kierownica, przednie fotele podgrzewane (seryjnie w SL MAGNETIC i INITAILE PARIS), podgrzewane fotele boczne w 2 rzędzie – 1.800 zł

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault Espace TCe 225
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: EspaceRenault
Udostepnij43Tweet27Udostepnij7
Poprzedni

XIII Ogólnopolski Zlot Renault 5 – relacja

Następny

Citroen Type H – bankomat na kołach

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Citroen Type H - mobilny bankomat

Citroen Type H – bankomat na kołach

Renault 4 – samochód musi mieć ciepło

Peugeot 408 przechodzi face lifting

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
13 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Damian - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Chip - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • Cycu - Koniec popularnego modelu. Renault Grand Scenic znika z oferty marki w Wielkiej Brytanii
  • Piotr - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • adam - Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dikej - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Norbert - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
13
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.