Udowadniając swoją wiodącą pozycję rynkową w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki drugi kwartał z rzędu, ofensywa pojazdów użytkowych Stellantis Pro One osiągnęła doskonałe wyniki w pierwszym kwartale 2024 roku, odpowiadając za jedną trzecią przychodów netto odnotowanych przez Stellantis.
Wyniki te podkreślają siłę Stellantis Pro One na rynkach globalnych i stawiają ją na dobrej drodze do osiągnięcia globalnego przywództwa w zakresie pojazdów użytkowych do 2027 r. i osiągnięcia celów określonych w planie strategicznym Dare Forward 2030.
Udział w rynku Stellantis Pro One w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki osiągnął 26% w pierwszym kwartale 2024 roku. Ponadto utrzymał pozycję nr 1 zarówno w regionie EU30, jak i Ameryki Południowej. Jeśli chodzi o sprzedaż BEV (pojazdów elektrycznych na baterie) w UE30 w tym kwartale, Pro One zajmuje pierwsze miejsce z 33% udziałem w rynku, a marka Peugeot jest liderem w całym regionie.
„Wyniki sprzedaży pojazdów użytkowych w pierwszym kwartale 2024 r. potwierdzają i potwierdzają naszą strategię Stellantis Pro One” – powiedział Xavier Peugeot, starszy wiceprezes Stellantis ds. pojazdów użytkowych. „Entuzjastyczne przyjęcie naszej całkowicie nowej linii samochodów dostawczych, w połączeniu z nowymi usługami połączonymi i konkretnymi ofertami samochodów dostawczych z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe, potwierdzają pozycję Stellantis jako odpowiedniego wyboru dla profesjonalistów„.
Najważniejsze wydarzenia regionalne obejmują:
Europa 30:
- Utrzymanie pozycji lidera w segmencie pojazdów użytkowych z 30% udziałem w rynku (ICE + BEV)
- Utrzymanie pozycji lidera w segmencie BEV z 33% udziałem w rynku; marka Peugeot nr 1
Nr 1 we Francji i Hiszpanii; Nr 1 we Włoszech z liderem rynku FIAT Professional; Nr 1 w Niemczech z udziałem w rynku wyższym o 3,6 punktu procentowego w porównaniu z 1. kwartałem 2023 r. - Pozycja lidera BEV w Polsce, Belgii i Portugalii oraz w Holandii ze wzrostem całkowitego udziału w rynku o 2,7 punktu procentowego.
- Rozszerzenie własnej produkcji pojazdów na wodorowe ogniwa paliwowe zarówno w średnich, jak i dużych samochodach dostawczych w ciągu roku w Hordain (Francja) i Gliwicach (Polska) wzmocni ofertę wodorową Pro One Spółki i pomoże umocnić pozycję Stellantis jako niekwestionowanego lidera na europejskim rynku pojazdów użytkowych.
Bliski Wschód i Afryka:
- Stellantis Pro One zajął pierwsze miejsce w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki drugi kwartał z rzędu
Prowadzony przez dobre wyniki w Algierii z marką FIAT Professional, Stellantis osiąga pozycję lidera w regionie, stając się numerem 1 w lekkich samochodach dostawczych (LCV) z 26% udziałem w rynku, co stanowi wzrost o 7,5 punktu procentowego w porównaniu z I kwartałem 2023 r. - Ponad 60% wzrost wolumenu napędzany przez Algierię, Turcję i GCC (Arabia Saudyjska, Kuwejt, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Katar, Bahrajn i Oman).
- Stellantis utrzymał pozycję nr 1 w Turcji, Izraelu oraz zamorskich departamentach i regionach Francji.
Ameryka Północna:
- Ram utrzymuje pozycję nr 3 w regionie
- Nowe ciężarówki Ram: 2025 Ram 1500 z mocniejszym, bardziej oszczędnym silnikiem Hurricane Twin Turbo już dostępny; 2025 Ram 1500 Tradesman dostosowany do potrzeb klientów flotowych; oraz Ram 1500 RHO z 540-konnym silnikiem Hurricane H/O.
- W marcu Ram ogłosił nowy dział pojazdów użytkowych Ram Professional z pełną obsługą klienta w zakresie mobilności i wartościowych rozwiązań.
Ameryka Południowa:
- Lider w segmencie LCV z 31,5% udziałem w rynku wobec 26,6% w 1. kwartale 2023 r.
- Lider rynku sprzedaży vanów i pickupów w regionie, z udziałem odpowiednio 37,7% i 36,5%.
- FIAT Professional jest wiodącą marką LCV w regionie z 23,1% udziałem w porównaniu z 19,9% w 1. kwartale 23 r.; Strada jest „najczęściej sprzedawanym” LCV w regionie z 13,8% udziałem w rynku w porównaniu z 11,5% w 1. kwartale 23 r.
- Ram Rampage nr 2 w Brazylii (pickup segmentu C) z 23% udziałem w rynku.
Indie i Azja-Pacyfik:
- Sprzedaż detaliczna lekkich samochodów dostawczych Peugeot wzrosła o 50% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2023 r.
- Wyniki komercyjne FIAT Professional wzrosły o 8% rok do roku, dzięki dobrym wynikom marki w Australii.
- Ram pozostaje marką nr 1 w segmencie pickupów powyżej 1 tony na rynku australijskim.
Najnowsze komentarze