Renault wspólnie z firmami Qualcomm Technologies oraz Vedecom pracują nad nowym sposobem ładowania samochodów elektrycznych. Akumulatory będzie można napełnić podczas jazdy. Testom poddano Renault Kangoo Z.E.
Nowy system ładowania bezprzewodowego został opracowany wspólnie przez firmy: Renault, Qualcomm Technologies oraz Vedecom. Pozwala na regenerację energii w czasie jazdy. Podczas podróży z prędkością 100 km/h można naładować do 20 kWh energii. Brzmi to jak rozwiązanie problemu spędzania długich godzin przy stacjach dla elektrycznych pojazdów, niestety jest pewne „ale”. Potrzebny jest do tego specjalny tor testowy. Renault zademonstrowało dynamiczny sposób ładowania na 100-metrowym, wydzielonym odcinku znajdującym się w pobliżu Paryża. Ładowano tam dwa egzemplarze Renault Kangoo Z.E. Pojazdy mogły pobierać prąd poruszając się w obu kierunkach.
Na razie wszystko znajduje się w fazie badań i prób, ale Renault, Qualcomm Technologies oraz Vedecom będą dalej pracowały nad rozwojem dynamicznego ładowania w ramach programu FABRIC. FABRIC ruszył w styczniu 2014 roku i potrwa do grudnia 2017 roku. Projekt ma na celu analizę systemu bezprzewodowego ładowania dynamicznego dla zwiększenie zasięgu pojazdów elektrycznych. Przedsięwzięcie jest finansowane w większości z budżetu Unii Europejskiej w wysokości 9 mln euro.
„Wkład w ten ekscytujący projekt, umożliwił nam dalsze testy i badania nad dynamicznym sposobem ładowania naszych pojazdów Kangoo ZE,” – powiedział Eric Feunteun, dyrektor programu elektrycznych pojazdów Grupy Renault. „Nasi inżynierowie pracowali bardzo blisko z zespołami Qualcomm Technologies i Vedecom, aby zademonstrować system jako część projektu FABRIC. Widzimy dynamiczne ładowanie jako wielką wizję dla poprawy łatwości użytkowania pojazdów elektrycznych i ich dostępności dla wszystkich.”
Najnowsze komentarze