„Motor” nr 40 (2781) z 02.X.2006
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,50zł
Koszt 1 strony: niemal 2,68 grosza
Warto kupić: w zasadzie nie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakim modelom poświęcono miejsce: C4 Picasso, Citroëny studyjne, Clio III RS, Megane, Twingo, Logan MCV, sportowe
Na okładce kilka zdjęć zdaje się zachęcająco wpływać na pragnienie posiadania bieżącego numeru „Motoru”. Czy okładka, to tylko opakowanie, czy faktyczna zapowiedź sensownych treści, z którymi warto byłoby się zapoznać? Zaczynamy analizę pierwszego październikowego „Motoru”.
Na 15. stronie traficie na dwa artykuliki. Jeden, to prezentacja Dacii Logan MCV. Dwie fotki i kilka zdań próbujących to ciekawe autko nieco zdyskredytować. Czyli znowu górę biorą emocje, a bezstronność wyjeżdża na weekend… My napisaliśmy na temat Logana MCV „nieco” więcej…
Poniżej kolejne dwie fotki – prototypowe nowe Twingo, z którym Wy mogliście się już zapoznać. Parę słów ma udawać sensowny artykuł. Oczywiście „Motor” nawet się nie zająknął o multimedialnym wyposażeniu prototypu.
Na stronie 18. – o ile macie dobry wzrok – dostrzeżecie maleńką fotkę Citroëna C4 Picasso i parę informacji o cenach tego auta na rynku polskim. Podano wprawdzie tylko pięć wartości, ale nie od dziś wiadomo, że po kompleksowe informacje lepiej zaglądać, zamiast do „Motoru”, do nas ;-)
Strona 19 zawiera dwie informacje związane z samochodami marki Renault. Pierwsza, to doniesienia o możliwości wybrania reklamy Renaulta Clio. To strasznie stary news ;-) – my pisaliśmy o tym najpierw 13. września, a potem – o rozstrzygnięciu – 22. września.
Na tej samej stronie informacja, o której my nie pisaliśmy :-( Chodzi o IV Zlot Megane Coupe Klub Polska. Żałujemy, ale nie zostaliśmy poinformowani o tej imprezie. Dla wszystkich zainteresowanych MCKP podajemy link do ich strony.
Z dziennikarskiej przyzwoitości wspomnimy o Peugeocie 406, który tosamochód podano, jako klasową alternatywę dla testowanej używanej Vectry. Oczywiście nie omieszkano dokopać francuskiemu samochodowi pisząc, że 406ka zdobyła uznanie klientów przede wszystkim stylizacją nadwozia, a auto ma gorszą opinię, niż Vectra. Gdyby Redaktorzy „Motoru” zadali sobie odrobinę trudu i skontaktowali się np. ze stołecznymi taksówkarzami z MPT, to wiedzieliby, że tych dwóch aut faktycznie nie da się porównać, ale górą jest Peugeot! I na pewno nie chodzi o design…
Na stronie 44. zamieszczono artykuł z cyklu Bezpieczeństwo na drodze. To artykuł z akcji, w której Krzysztof Hołowczyc jeżdżący Renaultem Megane Grantour promuje bezpieczne zachowania na naszych ulicach. Akcję zainaugurowała Telewizja Polska, a „Motor” jej patronuje.
Doniesienia sportowe znajdziecie na stronach 48-49. Zamieszczono tam m.in. relację z Rajdu Cypru, informację o złamaniu przez Sebastiena Loeba barku, finale Rajdu Młodych Peugeota oraz słomczyńskiej eliminacji Mistrzostw Europy w Rallycrossie.
Na strony 50-51 powinni zajrzeć wszyscy miłośnicy Citroënów. Zamieszczony tam artykuł (niedługi – raptem dwie szpalty) i kilka zdjęć skutecznie podniosą Wam adrenalinę. To materiał na temat stylistycznych szaleństw marki. Marki słynącej przecież z nietuzinkowych rozwiązań designerskich wdrożonych do produkcji. Artykuł sypie licznymi przykładami na potwierdzenie tej tezy: DS, CX, XM, Xsara Picasso i inne. Artykuł okraszono fotkami dwóch pierwszych z wyżej wymienionych modeli oraz zdjęciami C-Crossera, C-SportLounge’a oraz C-AirLounge’a. Nad wszystkim góruje C-AirDream, którego fotografia nota bene wisi na ścianie w moim pokoju w pracy…
Na przyszły numer „Motor” zapowiada porównawczy test Citroëna Xsary Picasso ze Škodą Roomster. Jak myślicie – które auto wygra? A które wygrać powinno? ;-)
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze