Renault Vel Satis
Wiadomości

Kupił Renault Vel Satis za 1.500 zł i zrobił kompletny remont. Auto wygląda pięknie

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-23
citroen c3 aircross 9 Wiadomości
Wiadomości

Stellantis zwiększa swój udział w rynku i zbiera ponad 1 mln zamówień

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
fiat 500e Wiadomości
Wiadomości

Fiat 500 Elektro najchętniej wybieranym elektrycznym samochodem miejskim w Niemczech

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Renault Clio
Wiadomości

Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?

autor Gabi Rusek
2025-05-17
Dacia Logan
Wiadomości

Ile kosztuje bezwypadkowa, używana Dacia Logan II? Przeglądamy ogłoszenia z Polski

autor Gabi Rusek
2025-05-20
Nissan Micra - wnętrze
Wiadomości

Nowy Nissan Micra w stylu retro, czyli technologiczny bliźniak Renault 5 E-Tech. Co kryje wnętrze?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21
nowy Peugeot 5008 1.6 THP 165 KM EAT6
Wiadomości

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-23

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Peugeot 207 CC 1.6 THP 150 KM 2010 – czy warto kupić kabriolet lwa? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2011-01-07
w Testy, Peugeot - testy i opinie
Czas czytania 5 minut
2.2k
A A
16
Peugeot 207cc #peugeot #peugeotemotions #207cc

Peugeot 207cc #peugeot #peugeotemotions #207cc

Peugeot 207 w mocnej wersji ze 150-konną benzyną trafił w ręce Małgorzaty Piekarskiej. Jak się sprawował?

Tym razem uwieść mnie próbował Peugeot 207CC. Nie mam nic przeciwko coupe, ale trudno mnie nazwać fanką kabrioletów. Moim zdaniem nie są to po prostu samochody na nasz klimat i mogą być nie drugim, ale dopiero trzecim samochodem w garażu. Wróćmy jednak do sedna. Peugeota 207CC można już spotkać na drogach od kilku lat, choć u nas to wciąż jeszcze rzadkość. Pewnie ze względu na cenę i na to, co napisałam wyżej :-). Nie dziwi, więc fakt, że widok 207cc na ulicy nie wzbudza takich emocji jakie znam z jazdy DS3. Co nie znaczy, że tych emocji nie ma.

Osobiście miałam okazję jeździć nowiutkim modelem, ze zmienionym ostatnio przez Peugeot przodem nadwozia i kształtem tylnych lamp. Był w pięknym stalowym kolorze, z dodatkowym smaczkiem w postaci namalowanych na drzwiach atakujących lwów, choć i bez nich wyglądał drapieżnie. 207cc ma dobre proporcje i podoba mi się jego sylwetka, zarówno ze złożonym jak i podniesionym dachem. Nie wygląda na kompromis między jednym a drugim stanem, w którym coś zostało zrobione kosztem czegoś. Nazwałabym ją elegancką i niewiele odbiegającą od szlachetności linii w 307cc – to pewnie kwestia ostatnich poprawek producenta.

We wnętrzu nie ma zaskoczenia jak na wersję z tej półki. W końcu skoro zaprasza się wszystkich do oglądania tego, co jest w środku, to warto się postarać. Tu te starania przełożyły się na skórzane wykończenie z „metalowymi” akcentami. Kierownica: skóra; drzwi: skóra, dobrze wyprofilowane oparcie dla ręki, sporo miejsca w schowku; fotele: skóra, trzystopniowe podgrzewanie, bardzo przyjazna regulacja wysokości i nachylenia, idealnie wyprofilowane, naprawdę siedzenie w nich to sama przyjemność (oczywiście mam tu na myśli przednie fotele); kokpit: również skóra, umieszczone są na nim oprócz zegarów jedynie duży kolorowy wyświetlacz i nawiewy, cała reszta niżej; progi: stalowe.
Bardzo efektownie wyglądają metalowe pedały gazu, hamulca i sprzęgło, ale potwierdzają, że zostały stworzone do auta, które jeździ głównie latem – po prostu są śliskie w kontakcie z mokrymi butami (może, dlatego nie ma gumowych dywaników….?).

Rzeczy, które mi się ewidentnie nie podobały są dwie. Pierwsza z nich to gałka dźwigni zmiany biegów. Wygląda ładnie, ale jest niesamowicie zimna w dosłownym tego słowa znaczeniu. Dotykałam jej jesienią, ale wolę nie myśleć, jakich wrażeń dostarczyć mogłaby teraz, jeśli zostawi się samochód na kilka godzin na mrozie. Brrr. Drugi element to tylne fotele. Zastanawiam się, do czego one służą, bo z pewnością nie do siedzenia i wożenia pasażerów. Są chyba tylko i wyłącznie do ozdoby, bo wykończone skórą i efektownie zakończone półokrągłymi stalowymi zagłówkami (tak się nazywa ta rzecz?), do podziwiania przy otwartym dachu. Zmieścić się na nich może jedynie damska torebka, ale nie każda, bo już pudełko z butami musiało trafić do bagażnika. Jest to auto maksymalnie dla dwojga. Naprawdę nie można ze sobą zabrać trzeciej osoby, co jest moim zdaniem sporą niedogodnością.

Jak już się przyzwyczaimy do myśli, że mimo dużych chęci nie podniesiemy statystyk mówiących o ilości osób podróżujących jednym samochodem możemy zacząć doceniać to co Peugeot nam oferuje.

Testowana wersja ma 150 KM jeździło się więc dynamicznie. Ma wbudowaną nawigację (znowu duży kolorowy wyświetlacz i intuicyjna obsługa), więc można jechać nie znając trasy lub szukać nowych skrótów.

Pierwszy raz prowadziłam samochód o takim kształcie i bałam się, że nie będę w nim nic widzieć. Chyba trochę niesłusznie. Wydaje mi się, że jest tam całkiem niezły widok, zważywszy, że przednie słupki podczas skrętów przeszkadzają mi w każdym samochodzie. Oczywisty brak tylnej wycieraczki też nie zakłócał widoczności podczas deszczu.
Komfort podróży poprawia wbudowany, bluetooth’owy zestaw głośnomówiący. O radio i odtwarzaczu CD nie ma chyba co wspominać, wiadomo, że jest, i że jest dobre.

Oglądałam reklamy w telewizji, ale na żywo i tak mnie zaskoczyło dodatkowe doświetlanie zakrętów i „bezpieczna droga do domu”. Nie wiedziałam, że „to mam” i naprawdę zastanawiałam się, jakim cudem, jak wjeżdżam na swoje miejsce parkingowe robi się widniej. Wstyd się przyznać, ale za pierwszym razem wróciłam też do Lwa, żeby wyłączyć światła. Miały być przecież automatyczne, a po zgaszeniu silnika wciąż świeciły. Świetna sprawa, to powinno się stać standardem.

Niestety pogoda nie sprzyjała jeździe z odkrytym dachem, więc unikalny przycisk obok hamulca ręcznego, posłużył mi jedynie 2 razy, do krótkiej prezentacji mechaniki jego składania i podnoszenia. Taki transformers dla nieco starszych :-). Precyzja i gracja ruchu poszczególnych elementów naprawdę robi duże, pozytywne wrażenie. Tak samo zresztą jak wielkość bagażnika. Zawsze myślałam, że służy on jedynie do schowania dachu, a tu pełne zaskoczenie. Spokojnie można zmieścić średniej wielkości walizkę i coś jeszcze, a może nawet i 2, ale tego nie sprawdzałam.

Po tej przygodzie nieco zmieniłam zdanie o cabrio. Jazda takim samochodem naprawdę może być bardzo przyjemna, bo jest on tylko do tego stworzony. Jak będę się zastanawiać nad kupnem trzeciego auta będzie to CC :-).

Zdjęcia: Jędrzej Chmielewski

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

big Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomości
1.4 5 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23
Renault 4 E-Tech EuroNCAP

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23

Peugeot 3008 i 5008 w testach zderzeniowych EuroNCAP. Ile gwiazdek zdobyły francuskie SUV-y?

2025-05-23

Żaden chińczyk, tylko nowa Dacia Sandero 2025 króluje w Hiszpanii. Rekordowa sprzedaż

2025-05-23
Tagi: Peugeot207
Udostepnij750Tweet469Udostepnij131
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
16 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3540 udostępnienia
    Udostepnij 1416 Tweet 885
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1832 udostępnienia
    Udostepnij 733 Tweet 458
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1427 udostępnienia
    Udostepnij 571 Tweet 357
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3320 udostępnienia
    Udostepnij 1328 Tweet 830

Testy samochodów

01. DS 5 styl i oryginalność Wiadomości
Testy

Test: DS 5 1.6 THP 200 KM – pożądanie, styl i awangarda w jednym. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-08-02
renault megane hybrid 1 Wiadomości
Testy

Test: Hybrydowy Renault Megane 1.6 160 KM – pierwsza jazda. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-09-17
Opel Mokka 2021, Mokka-e
Wiadomości

Test: Opel Mokka robi duże wrażenie i nie chodzi tylko o wygląd – pierwsza jazda. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-02-27
Citroen C3 Aircross vs Kia Stonic: porównanie
Citroen - testy i opinie

Test i porównanie: stylowy i funkcjonalny crossover: Citroen C3 Aircross czy Kia Stonic? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-04-29
renault arkana 2021 5 Wiadomości
Testy

Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM – 10 rzeczy, które podobają mi się w tym SUVie coupé. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-06-11

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Francuskie dużo tańsze od japońskich! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 05/2020

Rynek nowych samochodów w Polsce: Dobry czerwiec 2023, jednak to może być początek tendencji spadkowej

Relacja z IX Rajdu SKC i XXII Rajdu KC „Perła polskiej doliny Loary”

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
16
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz