Renault i La Poste, dwie wielkie francuskie firmy, którym innowacyjności odmówić nie sposób, ogłosiły na wystawie VivaTech w Paryżu (16-18 maja 2019) o rozpoczęciu wspólnego eksperymentu z lekkim samochodem dostawczym Renault EZ-FLEX. Celem jest lepsze zrozumienie przyszłych praktyk dostaw miejskich, zwłaszcza w zakresie tzw. dostaw ostatniej mili.
Renault EZ-FLEX, zaprezentowany w kwietniu br., jest eksperymentalnym, elektrycznym i połączonym lekkim samochodem użytkowym, który jest kompaktowy i łatwy w obsłudze oraz ma modułową konstrukcję tylnej części. Analiza danych pojazdu i informacji zwrotnych od pracowników pocztowych posłuży do lepszego zrozumienia codziennych realiów dostaw ostatniej mili.
Wspólne, innowacyjne i oryginalne podejście obu firm pokazuje ich zaangażowanie w zrównoważoną i odpowiedzialną mobilność dostaw miejskich.
W perspektywie długoterminowej dziesięć pojazdów Renault EZ-FLEX zostanie wypożyczonych w Europie profesjonalistom, firmom, miastom i społecznościom na okres do dwóch lat.
„Wraz z zagęszczeniem ruchu w miastach i wzrostem handlu elektronicznego dostawy miejskie ulegają transformacji. Jako europejski lider w dziedzinie samochodów dostawczych i lekkich pojazdów użytkowych, Grupa Renault jest zobowiązana do kontynuowania prac nad przełomowymi rozwiązaniami. Renault EZ-FLEX, eksperymentalny lekki samochód dostawczy, daje nam możliwość połączenia sił z Grupą La Poste dzięki innowacyjnemu i opartemu na współpracy podejściu zaprojektowanemu w celu rozwijania i przewidywania przyszłych praktyk w dostawach miejskich” – powiedział Denis Le Vot, dyrektor sojuszu w dziale pojazdów użytkowych Renault-Nissan.
„W jaki sposób wspieramy rozwój handlu elektronicznego, jednocześnie zmniejszając zanieczyszczenie w naszych miastach i zwiększając ich atrakcyjność? To duże wyzwanie dla La Poste. Logistyka miejska jest kluczowym projektem w naszej strategii i podpisaliśmy umowy z 15 miastami na wdrożenie rozwiązań dostosowanych do każdego z nich. Aby położyć podwaliny pod przyszłą logistykę miejską, nieustannie wprowadzamy innowacje i testujemy nowe, coraz bardziej odpowiedzialne i wydajne sposoby dostawy, które ułatwiają życie naszym klientom i pracownikom dostawczym. Jako wieloletni partner La Poste we wdrażaniu pojazdów elektrycznych, Renault z EZ-FLEX proponuje innowacyjne i modułowe rozwiązanie. Nasze opinie zostaną wykorzystane do dostosowania lekkich samochodów dostawczych do potrzeb personelu dostawczego” – powiedział Philippe Dorge – wiceprezes wykonawczy i dyrektor ds. operacyjnych w Services-Mail-Parcels, Grupa La Poste.
Renault i La Poste będą wspólnie pracować nad rozwojem miejskiego ekosystemu dostaw.
Każdego dnia pracownicy pocztowi pracujący w centrach miast parkują, wsiadają i wysiadają z pojazdu ponad 100 razy, a do tego ładują i rozładowują paczki. Starają się nie tylko pracować w sposób wydajny i płynny, ale chcieliby też ograniczać zanieczyszczenia związane z transportem.
Renault EZ-FLEX to kompaktowy i łatwy w obsłudze pojazd zaprojektowany z myślą o spełnieniu wymogów mobilności firm spedycyjnych. Jako pojazd elektryczny zapewnia zrównoważoną mobilność. Jego modułowa konstrukcja z tyłu może być rozwijana i służyć będzie do dostosowania się do przyszłych zmian w ekosystemie dostaw ostatniej mili. Renault EZ-FLEX jest podłączony i wyposażony w szereg czujników. Będą one wykorzystywane do gromadzenia i analizowania danych dotyczących użytkowania, tras, przebiegu, zasięgu, prędkości i liczby przystanków w celu lepszego zrozumienia rzeczywistości codziennych dostaw. Dane będą analizowane w świetle informacji zwrotnych od personelu dostarczającego, ich codziennych doświadczeń i ograniczeń oraz reakcji środowiska. Wszystkie dane zostaną wykorzystane do dostosowania lekkiego samochodu dostawczego do wyzwań przyszłych dostaw miejskich.
Grupa Renault posiada szeroką wiedzę na temat ciągłych innowacji, przede wszystkim dzięki zaangażowaniu w Formułę 1, zapoczątkowanemu w 1977 roku. Ma też ponad 120-letnie doświadczenie w przewidywaniu potrzeb swoich klientów i budowaniu przyszłości mobilności.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze