Pierwszą piątkę najpopularniejszych samochodów miejskich we Francji zdominowały auta francuskie. Renault Clio, które od lat zajmuje miejsce lidera, ponownie staje na czele rankingu. Za modelem spod znaku rombu podąża nowy Peugeot 208, a na kolejnych miejscach znajdziemy Citroena C3, Dacię Sandero oraz Renault Twingo. Magazyn Caradisiac sprawdził, czy pojazdy z pierwszej piątki warte są wydanych przez klientów pieniędzy i opisał wady i zalety pojazdów.
1. Renault Clio
Nowa generacja Renault Clio zadebiutowała w 2019 roku. Z zewnątrz pojazd wygląda bardzo podobnie do poprzednika, ale nie jest to ten sam model. Przekonamy się o tym zaglądając do wnętrza. Kabina otrzymała nowy pionowy ekran multimedialny o przekątnej 9,3 cala oraz nowe funkcje i materiały wykończeniowe.
W momencie rynkowego debiutu model został wprowadzony z silnikami benzynowymi o mocy 75, 100 i 130 KM, w wersji LPG oraz z dieslem o mocy 85 i 115 KM. Niedawno do oferty dołączył również wariant hybrydowy. Francuski portal uznał pojazd za dojrzały i spójny. Renault Clio E-Tech sprawdza się na wszystkich typach dróg, jest dynamiczny, apetyt na paliwo niewysoki a ceny konkurencyjne. Wśród zalet modelu Caradisiac wymienia zgrabną prezencję wnętrza, wygląd zewnętrzny, dynamikę i obecność wersji hybrydowej. Wadą jest jedynie średnia przestrzeń w kabinie.
2. Peugeot 208
Drugi na liście miejskich bestsellerów we Francji jest Peugeot 208. Podczas prac nad nową generacją producent postawił na efekt „wow” i wygląda na to, że zamierzenia przyniosły oczekiwany skutek ponieważ model został wyróżniony przez dziennikarzy motoryzacyjnych tytułem Car of the Year 2020. Pod względem estetycznym 208 jest bardzo wyrazisty. Z kolei wnętrzu nie możemy odmówić nowoczesności. Peugeot zastosował cyfrowe zegary 3D, zmodernizowany i-Cockpit oraz 10,3-calowy ekran lekko zwrócony w stronę kierowcy.
Peugeot 208 jest oferowany z silnikami benzynowymi o mocy 75, 100 i 130 KM, ze 100-konnym dieslem oraz w wersji elektrycznej. Caradisiac najbardziej docenił 208 1.2 Puretech 100 w wersji wykończeniowej Allure, która reprezentuje najlepszy stosunek jakości do ceny. Zaletami miejskiego Peugeota są nowoczesne wnętrze, dynamika i wygląd zewnętrzny, ale według francuskiego portalu pozycja za kierownicą nie jest idealna dla wszystkich a aspekty praktyczne są tylko przeciętne.
3. Citroen C3
Na trzecim miejscu najlepiej sprzedających się samochodów na rynku francuskim znalazł się Citroen C3. Model zadebiutował w roku 2016 a w roku 2020 przeszedł niewielki face lifting zgodny z nowym językiem stylistycznym marki. C3 uwodzi bardzo wygodnymi fotelami i zachęca licznymi możliwościami personalizacji. W ofercie nie ma na razie śladów elektryfikacji. C3 jest napędzany silnikiem benzynowym Pure Tech o mocy 84 i 110 KM oraz dieslem BlueHDi o mocy 100 KM.
Ulubioną wersją Caradisiac jest Citroen C3 1.2 PureTech 110 w wykończeniu Feel ze względu na dobry stosunek ceny do wyposażenia pojazdu. Model doceniono za komfort, sympatyczny wygląd i prezencję wnętrza, ale C3 nie jest idealny, wymieniono również wady takie jak: brak dynamiki oraz jakość tworzyw sztucznych.
4. Dacia Sandero
Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2012 roku zaprezentowano drugą generację Dacii Sandero. Od debiutu minęło więc prawie osiem lat i wkrótce na rynku zadebiutuje nowy model. Mimo to aktualna wersja wciąż cieszy się popularnością, którą można tłumaczyć w szczególności bezkonkurencyjną ceną i praktycznym wnętrzem.
Wyposażenie jest podstawowe, bez najnowszych innowacji technologicznych, ale funkcjonalne. Najciekawszą wersją napędową jest silnik 0,9 ECO-G o mocy 100 KM, czyli wersja z instalacją LPG. Model jest oferowany również z silnikami (Sce 75 i TCE 90) oraz dieslem (BluedCi 75 i 95). Zaletami Sandero w oczach dziennikarzy Caradisiac jest bezkonkurencyjna cena, praktyczność, cena wersji LPG taka sama jak w wariancie benzynowym (w Polsce z dopłatą 1000 zł) oraz wygląd wersji Stepway. Wady Sandero to przeciętne zachowanie na drodze i twarde tworzywa sztuczne w kabinie.
5. Renault Twingo
Pierwszą piątkę najpopularniejszych aut miejskich we Francji zamyka Renault Twingo, który w ubiegłym roku przeszedł face lifting. Model nie jest oferowany w Polsce. Importer zdecydował się wycofać pojazd ze względu na niewielkie zainteresowanie klientów, ale jak widać Twingo wciąż cieszy się dużą popularnością we Francji.
Renault Twingo jest napędzane trzema silnikami benzynowymi: SCe 65, 75 KM i TCe 95. Wkrótce w salonach zadebiutuje elektryczna wersja pojazdu wyposażona w silnik o mocy 82 KM i akumulator o pojemności 22 kWh.
Caradisiac wyróżnił Renault Twingo 0.9 TCE 95 Intens jako najlepszą wersję samochodu. Na plus francuski magazyn wymienia miejski charakter, poprawę praktyczności w odświeżonej wersji oraz prezencję wnętrza. Wadą modelu jest nadmierne spalanie 3-cylindrowego silnika.
Źródło: Caradisiac
Najnowsze komentarze