Carlos Tavares przedstawił założenia planu rozwoju koncernu Stellantis. Miało to miejsce przy okazji premiery akcji nowego koncernu na nowojorskiej giełdzie.
Główne elementy planu rozwoju Stellantis to:
- większe odróżnianie się marek,
- oszczędności w koncernie rzędu 6 mld dolarów rocznie,
- utrzymanie fabryk przy jednoczesnej redukcji kosztów,
- powrót na rynek Chiński (zwiększenie sprzedaży),
Carlos Tavares, szef Stellantis, podkreślił, że firma wykorzysta cały potencjał grupy, sprzedając pojazdy pod 14 markami w 130 krajach, aby wygenerować 6 miliardów dolarów oszczędności rocznie. Plan Tavaresa zakłada osiągnięcie wartości 30 miliardów dolarów dla akcjonariuszy w ciągu pierwszych czterech lat funkcjonowania.
Tavares zapewnił, że Stellantis nie zamknie fabryk ani marek w wyniku fuzji, zamiast tego dążyć będzie do obniżenia kosztów poprzez zwiększenie wykorzystania wspólnych platform, renegocjacje umów z dostawcami oraz obniżenie zatrudnienia – ta sama taktyka stosowana była po przejęciu Opla.
źródło: Reuters
Najnowsze komentarze