Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 KM. Ale jak to? Bez i-Cockpitu 3D?! Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-10-25
w Peugeot - testy i opinie, Testy, Wiadomości
Czas czytania 9 minut
2.9k 29
A A
14
Peugeot 2008 1.2 PureTech 130

Warto przeczytać!

Peugeot wznawia produkcję silnika diesla 1.9D. „Kup dzisiaj, posłuży nawet do 2050!”

Nowy Opel Corsa Cosmos Edition 3000. Takiego samochodu nie spodziewał się nikt!

Ciasne kwalifikacje w Melbourne – Pierre dziewiąty, Esteban jedenasty

Peugeot na czele, Citroën kontratakuje. Wyniki sprzedaży nowych samochodów we Francji – marzec 2023 r.

Peugeot 2008 w wersji podstawowej powinien świecić pustką w kabinie, ale u Peugeota granica „podstawy” została lekko przesunięta, poza tym model testowy doposażono w kilka dodatków. Czego brakuje? M.in. i-Cockpitu 3D i podłokietnika. Czy warto zdecydować się na model w uboższej specyfikacji?

Wirtualne zegary 3D wryły się w moją pamięć jako wyposażenie obowiązkowe dla Peugeot 2008. Brak wyświetlacza, który jest jednym z głównych znaków rozpoznawczych wnętrza crossovera spod znaku lwa zwrócił więc moją uwagę zaraz po uchyleniu drzwi do pojazdu. „Ale jak to, nie ma?” – przeszło mi przez myśl. No tak, poprzednio testowaliśmy najbogatszy wariant GT, tym razem przesunęliśmy się w dół oferty. I-cockpit 3D otrzymamy od drugiego poziomu wyposażenia Active Plus. Testowy pojazd według specyfikacji, którą otrzymaliśmy również został oznaczony Active Plus, ale w międzyczasie Peugeot zmienił cennik i nasz Active Plus stał się modelem Active a przy uwzględnieniu całego wyposażenia, które posiada kosztuje więcej niż poprzednio…

Pojazd otrzymał solidne minimum dla właściciela nowego auta wzbogacone kilkoma dodatkami. Nad malutką, sportową kierownicą, którą kocham w Peugeocie miłością bezgraniczną, zobaczymy analogowe zegary ze wskazówkami obracającymi się w przeciwnych kierunkach (nie takie znowu zwyczajne te zegary ;-)) rozdzielone niewielkim ekranem komputera pokładowego. Klasyczny zestaw znany z 308-ki, (choć i 308 po ostatnim face liftingu ma już wirtualne zegary) nie przekona sympatyków motoryzacyjnych nowinek, ale zadowoli przejrzystością a czytelnością w promieniach słońca, przewyższy wyświetlacz 3D.Peugeot 2008 wnętrze, interior

Czy na pewno potrzebna nam nawigacja?

Nowy Peugeot 2008 w wersji Active jest ciekawą odmianą od „wszystkomających” samochodów, które zazwyczaj testujemy. Poza tym pozwala wierzyć, że podstawowe wersje istnieją naprawdę. U Peugeota cena podstawy niska nie jest, ale i wyposażenie też nie takie znowu ubogie. W duchu miałam nadzieję, że testowy model nie kosztuje więcej niż 100 tys. zł, ale me nadzieje okazały się płonne. Granica została przekroczona o 3900 zł. Aby zmieścić się w wyznaczonych widełkach 100 tys. zł można zrezygnować z kilku opcji, na przykład z lakieru Blue Vertigo, który wiąże się z dopłatą 2900 zł. Podstawowy Orange Fusion również prezentuje się ciekawie i zwraca uwagę.

W konfiguratorze nie musimy zaznaczać również nawigacji, która w czasach popularności smartfonów nie jest nam aż tak bardzo potrzebna. W wyposażeniu pojazdu znalazł się Mirror Screen kompatybilny z systemami Apple Car Play i Android Auto, który pozwala wyświetlić mapę Google na 7-calowym ekranie dotykowym znajdującym się na desce rozdzielczej. Połączenie urządzenia, zarówno na Androidzie jak i systemie iOs odbyło się błyskawicznie. W mojej osobistej konfiguracji, rezygnacja z dwóch pozycji w cenniku pozwoliła zaoszczędzić 5.800 zł i uzyskać cenę poniżej 100 tys. zł. Cennik modelu startuje jednak z niższego poziomu 86.200 zł i w razie potrzeby możemy kontynuować odchudzanie. Jakie opcje dodatkowe znalazły się w modelu testowym?

  • Lakier perłowy: 2900 zł
  • Podgrzewane przednie fotele: 700 zł
  • Światła przecimgłowe LED: 800 zł
  • Klimatyzacja automatyczna jednostrefowa: 1400 zł
  • Lusterka boczne podgrzewane, składane i sterowane elektrycznie + el. sterowane tylne szyby: 800 zł
  • Dwupozioma podłoga bagażnika: 800 zł
  • Pakiet VisioPark 1 + czujniki parkowania z tyłu: 1100 zł
  • System Peugeot Connect SOS & Assistance: 800 zł
  • Nawigacja satelitarna Peugeot Connect NAV + Tuner cyfrowy DAB: 2900 zł

Prawie jak fotomodelka

Wybierając Peugeot 2008 wydajemy na samochód, który wygląda rewelacyjnie co nieuchronnie spowoduje przyciąganie zaciekawionych spojrzeń, ale trzeba się przyzwyczaić: ten typ już tak ma. 2008 zwraca uwagę i jest wdzięczną fotomodelką, ale nie tylko. Crossover spod znaku lwa to także samochód o eleganckim i komfortowym wnętrzu.

Mimo braku zegarów 3D wnętrze wpada w oko i nie brakuje mu nowoczesności. Miękki, przyjemny w dotyku materiał imitujący włókno węglowe posłużył do wykończenia dolnej części deski rozdzielczej a pomarańczowy dekor świetnie współgra z przeszyciami na materiałowej tapicerce. Wyświetlacz dotykowy początkowo sprawiał wrażenie większego, ale po uruchomieniu pojazdu stało się jasne, że powierzchnia użytkowa jest skromniejsza, choć wcale nie uważam, że za mała. 7-cali w zupełności wystarcza do wyświetlania informacji dotyczących połączeń, nagłośnienia, klimatyzacji, czy nawigacji (jeśli już się na nią zdecydujemy). Przyciski funkcyjne umieszczono po bokach, czyli inaczej niż w 10-calowej wersji, dla której dedykowany jest dodatkowy panel obsługi w postaci dotykowego rzędu klawiszy. Rozwiązanie ciekawe, ale na ekranie ikonki są lepiej widoczne i moim zdaniem bardziej ergonomiczne dla kierowcy. Sam wyświetlacz ma nienaganną czytelność, działa łatwo i intuicyjnie, ale Peugeot powinien popracować jeszcze nad szybkością jego działania.

Schowków jest pod dostatkiem producent zadbał o obecność dwóch cup-holderów z przodu, kieszeni w boczkach drzwi, które zmieszczą małe butelki z wodą oraz półeczek na smartfon (w wyższej specyfikacji mamy schowek zamykany). Bez problemu położymy na nim także większe urządzenia. Niektórym kierowcom może brakować podłokietnika i podobnie jak ja, z przyzwyczajenia będą sięgać prawą ręką za siebie z tęsknotą napotykając jedynie powietrze. W mojej opinii przydałaby się również regulacja odcinka lędźwiowego, której brakuje w ofercie. W wyższych wersjach wyposażenia jako rekompensatę Peugeot proponuje opcjonalny masaż.

Trochę większa klasa B

Nie traktujmy Peugeot 2008 jako typowy segment B, raczej jak klasę B+ ponieważ miejsca jest tu naprawdę dużo. Po przesunięciu przedniego fotela pod wysokiego kierowcę, z tyłu bez pogniecionych kolan może podróżować osoba dorosła o wzroście ok. 1,7 m. 2008 nie ma czego wstydzić się także pod względem pakowności. Przestrzeń pod tylną klapą ma pojemność od 434 do 1467 litrów w zależności od konfiguracji foteli. Podłoga bagażnika jest dwupoziomowa (dodatkowo płatna) a podczas pakowania przedmiotów do schowka, górny poziom podtrzymują haczyki. Do Peugeot 2008 załadowaliśmy wszystkie graty, które zazwyczaj wypełniają bagażnik naszego Citroena C4 pierwszej generacji. Modelu, który jakby nie było należy do klasy kompaktowej. Według danych technicznych C4 ma mniejszy bagażnik (od 320 do 1023 litrów), ale jego zaletą jest zupełnie płaska podłoga. Po złożeniu tylnych foteli w przestrzeni ładunkowej 2008 pozostanie mały schodek.

Osiągi Peugeot 2008 nie zawiodły. Testowy model otrzymał silnik 1.2 Pure Tech o mocy 130 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 230 Nm, który uzyskamy przy 1750 obr/min. Pojazd dynamicznie radzi sobie przy niższych prędkościach a i na pierwsze 100 km/h nie będziemy długo czekać. Wartość ukaże się na liczniku po upływie 9,7 sekundy. Maksymalna prędkość Peugeota wynosi 202 km/h, ale przy szybszej jeździe musimy liczyć się z tym, że komfort akustyczny skończy się przy ok. 120 km/h. Podczas jazdy autostradą z maksymalną dozwoloną prędkością szumy powietrza staną się zbyt wyraźne. Zawieszenie crossovera spod znaku lwa zostało stworzone do jazdy po niewielkich nierównościach, gdy nawierzchnia staje się bardziej wyboista, odczujemy w kabinie specyficzne bujanie.

3-cylindrowa jednostka współpracuje z 6-biegową manualną przekładnią, której drążek dobrze dopasowuje się do dłoni a precyzja jest poprawna. Jedynie wrzucenie pierwszego biegu wymaga bardziej sugestywnego traktowania drążka. Czy motor 1.2 PureTech jest ekonomiczny? Na ponad 1200 km, które pokonaliśmy Peugeotem 2008, średnie spalanie wyniosło 6,5 l/100 km a była i autostrada i droga szybkiego ruchu, krajówka i miasto, podróż w pojedynkę oraz w dwie osoby z pełnym bagażnikiem. Możemy więc uznać to za realne warunki cyklu mieszanego. Według WLTP apetyt crossovera waha się w granicach 5,7 – 5,9 l/100 km, więc nasz redakcyjny wynik nie odbiega zbyt wiele od danych katalogowych.Peugeot 2008

Czy warto kupić Peugeot 2008?

Jak się domyślacie 100 tys. zł możemy zagospodarować w bardzo różny sposób. W zbliżonej do testowego Peugeota 2008 kwocie rozpoczyna się oferta Audi A3 Sportback ze 110-konnym silnikiem o pojemności 1-litra, który choć urodą, wnętrzem i osiągami francuzowi nie dorówna, ma kilka zalet: jest samochodem marki premium i to w dodatku z cyfrowymi zegarami i podłokietnikiem… Okrągła kwota wystarczy, by zamówić bardzo dobrze wyposażonego Citroena C4 w wersji Shine z tym samym 130-konnym silnikiem benzynowym lub DS 3 Crossback w wersji podstawowej. Dlaczego więc warto wybrać Peugeot 2008? Dlatego, że ten samochód wygląda inaczej niż inne crossovery na rynku i bardzo chętnie skupia na sobie spojrzenia. Podczas testu ciągle ktoś mnie pytał, czy to ja przyjechałam „tym fajnym” samochodem. Warto zdecydować się na 2008 także ze względu na wygodne wnętrze, wysokiej jakości wykończenia, i-Cockpit z małą sportową kierownicą (nawet jeśli nie jest to wersja 3D) oraz całkiem spory bagażnik.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Peugeot 2008 wnętrze, interiorPeugeot 2008 1.2 PureTech 130
3.6 11 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 2008308C4CitroenPeugeot
Udostepnij1003Tweet627Udostepnij176
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

14 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
14
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Jak jeździ nowy Renault Oroch? Kliknij tutaj i zobacz nasz test
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more