Lancia Gamma
Wiadomości

Nowa Lancia Gamma 2026 zaprezentowana pracownikom Stellantis

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
mitsubishi motors zaprezentuje nowa generacje suv a eclipse cross z napedem elektrycznym 1 Wiadomości
Wiadomości

Mitsubishi Motors zaprezentuje nową generację SUV-a Eclipse Cross z napędem elektrycznym

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-13
Owen Bronson captured third place in the 2025 Stellantis Drive for Design Contest. Beginning in mid-March this year, the Stellantis North America design team called upon high school students from around the U.S. to enter the 13th annual contest and to create their dream Chrysler brand vehicle.
Wiadomości

Ogłoszono zwycięzców konkursu Stellantis Drive for Design 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15
Peugeot 504 Break
Wiadomości

Peugeot 504 Break w niezwykłej wersji. Ma gramofon i kierownicę Hypersquare

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
dacia jogger extreme 140 czyli z hybryda pod strzechy 08 Wiadomości
Wiadomości

Dacia Jogger kontra Toyota Proace City Verso i Ford Tourneo Connect. Który samochód wygrał?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15
Peugeot 2008
Wiadomości

Peugeot 2008 ma nowy polski cennik. Z oferty znika jeden silnik

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
fiat 500e Wiadomości
Wiadomości

Fiat 500 Elektro najchętniej wybieranym elektrycznym samochodem miejskim w Niemczech

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Test: Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 KM. Ale jak to? Bez i-Cockpitu 3D?! Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-10-25
w Wiadomości, Testy, Peugeot - testy i opinie
Czas czytania 9 minut
3.8k
A A
14
Peugeot 2008 1.2 PureTech 130

Peugeot 2008 w wersji podstawowej powinien świecić pustką w kabinie, ale u Peugeota granica „podstawy” została lekko przesunięta, poza tym model testowy doposażono w kilka dodatków. Czego brakuje? M.in. i-Cockpitu 3D i podłokietnika. Czy warto zdecydować się na model w uboższej specyfikacji?

Wirtualne zegary 3D wryły się w moją pamięć jako wyposażenie obowiązkowe dla Peugeot 2008. Brak wyświetlacza, który jest jednym z głównych znaków rozpoznawczych wnętrza crossovera spod znaku lwa zwrócił więc moją uwagę zaraz po uchyleniu drzwi do pojazdu. „Ale jak to, nie ma?” – przeszło mi przez myśl. No tak, poprzednio testowaliśmy najbogatszy wariant GT, tym razem przesunęliśmy się w dół oferty. I-cockpit 3D otrzymamy od drugiego poziomu wyposażenia Active Plus. Testowy pojazd według specyfikacji, którą otrzymaliśmy również został oznaczony Active Plus, ale w międzyczasie Peugeot zmienił cennik i nasz Active Plus stał się modelem Active a przy uwzględnieniu całego wyposażenia, które posiada kosztuje więcej niż poprzednio…

Pojazd otrzymał solidne minimum dla właściciela nowego auta wzbogacone kilkoma dodatkami. Nad malutką, sportową kierownicą, którą kocham w Peugeocie miłością bezgraniczną, zobaczymy analogowe zegary ze wskazówkami obracającymi się w przeciwnych kierunkach (nie takie znowu zwyczajne te zegary ;-)) rozdzielone niewielkim ekranem komputera pokładowego. Klasyczny zestaw znany z 308-ki, (choć i 308 po ostatnim face liftingu ma już wirtualne zegary) nie przekona sympatyków motoryzacyjnych nowinek, ale zadowoli przejrzystością a czytelnością w promieniach słońca, przewyższy wyświetlacz 3D.Peugeot 2008 wnętrze, interior

Czy na pewno potrzebna nam nawigacja?

Nowy Peugeot 2008 w wersji Active jest ciekawą odmianą od „wszystkomających” samochodów, które zazwyczaj testujemy. Poza tym pozwala wierzyć, że podstawowe wersje istnieją naprawdę. U Peugeota cena podstawy niska nie jest, ale i wyposażenie też nie takie znowu ubogie. W duchu miałam nadzieję, że testowy model nie kosztuje więcej niż 100 tys. zł, ale me nadzieje okazały się płonne. Granica została przekroczona o 3900 zł. Aby zmieścić się w wyznaczonych widełkach 100 tys. zł można zrezygnować z kilku opcji, na przykład z lakieru Blue Vertigo, który wiąże się z dopłatą 2900 zł. Podstawowy Orange Fusion również prezentuje się ciekawie i zwraca uwagę.

W konfiguratorze nie musimy zaznaczać również nawigacji, która w czasach popularności smartfonów nie jest nam aż tak bardzo potrzebna. W wyposażeniu pojazdu znalazł się Mirror Screen kompatybilny z systemami Apple Car Play i Android Auto, który pozwala wyświetlić mapę Google na 7-calowym ekranie dotykowym znajdującym się na desce rozdzielczej. Połączenie urządzenia, zarówno na Androidzie jak i systemie iOs odbyło się błyskawicznie. W mojej osobistej konfiguracji, rezygnacja z dwóch pozycji w cenniku pozwoliła zaoszczędzić 5.800 zł i uzyskać cenę poniżej 100 tys. zł. Cennik modelu startuje jednak z niższego poziomu 86.200 zł i w razie potrzeby możemy kontynuować odchudzanie. Jakie opcje dodatkowe znalazły się w modelu testowym?

  • Lakier perłowy: 2900 zł
  • Podgrzewane przednie fotele: 700 zł
  • Światła przecimgłowe LED: 800 zł
  • Klimatyzacja automatyczna jednostrefowa: 1400 zł
  • Lusterka boczne podgrzewane, składane i sterowane elektrycznie + el. sterowane tylne szyby: 800 zł
  • Dwupozioma podłoga bagażnika: 800 zł
  • Pakiet VisioPark 1 + czujniki parkowania z tyłu: 1100 zł
  • System Peugeot Connect SOS & Assistance: 800 zł
  • Nawigacja satelitarna Peugeot Connect NAV + Tuner cyfrowy DAB: 2900 zł

Prawie jak fotomodelka

Wybierając Peugeot 2008 wydajemy na samochód, który wygląda rewelacyjnie co nieuchronnie spowoduje przyciąganie zaciekawionych spojrzeń, ale trzeba się przyzwyczaić: ten typ już tak ma. 2008 zwraca uwagę i jest wdzięczną fotomodelką, ale nie tylko. Crossover spod znaku lwa to także samochód o eleganckim i komfortowym wnętrzu.Peugeot 2008 4 scaled Wiadomości

Mimo braku zegarów 3D wnętrze wpada w oko i nie brakuje mu nowoczesności. Miękki, przyjemny w dotyku materiał imitujący włókno węglowe posłużył do wykończenia dolnej części deski rozdzielczej a pomarańczowy dekor świetnie współgra z przeszyciami na materiałowej tapicerce. Wyświetlacz dotykowy początkowo sprawiał wrażenie większego, ale po uruchomieniu pojazdu stało się jasne, że powierzchnia użytkowa jest skromniejsza, choć wcale nie uważam, że za mała. 7-cali w zupełności wystarcza do wyświetlania informacji dotyczących połączeń, nagłośnienia, klimatyzacji, czy nawigacji (jeśli już się na nią zdecydujemy). Przyciski funkcyjne umieszczono po bokach, czyli inaczej niż w 10-calowej wersji, dla której dedykowany jest dodatkowy panel obsługi w postaci dotykowego rzędu klawiszy. Rozwiązanie ciekawe, ale na ekranie ikonki są lepiej widoczne i moim zdaniem bardziej ergonomiczne dla kierowcy. Sam wyświetlacz ma nienaganną czytelność, działa łatwo i intuicyjnie, ale Peugeot powinien popracować jeszcze nad szybkością jego działania.

Schowków jest pod dostatkiem producent zadbał o obecność dwóch cup-holderów z przodu, kieszeni w boczkach drzwi, które zmieszczą małe butelki z wodą oraz półeczek na smartfon (w wyższej specyfikacji mamy schowek zamykany). Bez problemu położymy na nim także większe urządzenia. Niektórym kierowcom może brakować podłokietnika i podobnie jak ja, z przyzwyczajenia będą sięgać prawą ręką za siebie z tęsknotą napotykając jedynie powietrze. W mojej opinii przydałaby się również regulacja odcinka lędźwiowego, której brakuje w ofercie. W wyższych wersjach wyposażenia jako rekompensatę Peugeot proponuje opcjonalny masaż.

Trochę większa klasa B

Nie traktujmy Peugeot 2008 jako typowy segment B, raczej jak klasę B+ ponieważ miejsca jest tu naprawdę dużo. Po przesunięciu przedniego fotela pod wysokiego kierowcę, z tyłu bez pogniecionych kolan może podróżować osoba dorosła o wzroście ok. 1,7 m. 2008 nie ma czego wstydzić się także pod względem pakowności. Przestrzeń pod tylną klapą ma pojemność od 434 do 1467 litrów w zależności od konfiguracji foteli. Podłoga bagażnika jest dwupoziomowa (dodatkowo płatna) a podczas pakowania przedmiotów do schowka, górny poziom podtrzymują haczyki. Do Peugeot 2008 załadowaliśmy wszystkie graty, które zazwyczaj wypełniają bagażnik naszego Citroena C4 pierwszej generacji. Modelu, który jakby nie było należy do klasy kompaktowej. Według danych technicznych C4 ma mniejszy bagażnik (od 320 do 1023 litrów), ale jego zaletą jest zupełnie płaska podłoga. Po złożeniu tylnych foteli w przestrzeni ładunkowej 2008 pozostanie mały schodek.IMG 8290 scaled Wiadomości

Osiągi Peugeot 2008 nie zawiodły. Testowy model otrzymał silnik 1.2 Pure Tech o mocy 130 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 230 Nm, który uzyskamy przy 1750 obr/min. Pojazd dynamicznie radzi sobie przy niższych prędkościach a i na pierwsze 100 km/h nie będziemy długo czekać. Wartość ukaże się na liczniku po upływie 9,7 sekundy. Maksymalna prędkość Peugeota wynosi 202 km/h, ale przy szybszej jeździe musimy liczyć się z tym, że komfort akustyczny skończy się przy ok. 120 km/h. Podczas jazdy autostradą z maksymalną dozwoloną prędkością szumy powietrza staną się zbyt wyraźne. Zawieszenie crossovera spod znaku lwa zostało stworzone do jazdy po niewielkich nierównościach, gdy nawierzchnia staje się bardziej wyboista, odczujemy w kabinie specyficzne bujanie.

3-cylindrowa jednostka współpracuje z 6-biegową manualną przekładnią, której drążek dobrze dopasowuje się do dłoni a precyzja jest poprawna. Jedynie wrzucenie pierwszego biegu wymaga bardziej sugestywnego traktowania drążka. Czy motor 1.2 PureTech jest ekonomiczny? Na ponad 1200 km, które pokonaliśmy Peugeotem 2008, średnie spalanie wyniosło 6,5 l/100 km a była i autostrada i droga szybkiego ruchu, krajówka i miasto, podróż w pojedynkę oraz w dwie osoby z pełnym bagażnikiem. Możemy więc uznać to za realne warunki cyklu mieszanego. Według WLTP apetyt crossovera waha się w granicach 5,7 – 5,9 l/100 km, więc nasz redakcyjny wynik nie odbiega zbyt wiele od danych katalogowych.Peugeot 2008

Czy warto kupić Peugeot 2008?

Jak się domyślacie 100 tys. zł możemy zagospodarować w bardzo różny sposób. W zbliżonej do testowego Peugeota 2008 kwocie rozpoczyna się oferta Audi A3 Sportback ze 110-konnym silnikiem o pojemności 1-litra, który choć urodą, wnętrzem i osiągami francuzowi nie dorówna, ma kilka zalet: jest samochodem marki premium i to w dodatku z cyfrowymi zegarami i podłokietnikiem… Okrągła kwota wystarczy, by zamówić bardzo dobrze wyposażonego Citroena C4 w wersji Shine z tym samym 130-konnym silnikiem benzynowym lub DS 3 Crossback w wersji podstawowej. Dlaczego więc warto wybrać Peugeot 2008? Dlatego, że ten samochód wygląda inaczej niż inne crossovery na rynku i bardzo chętnie skupia na sobie spojrzenia. Podczas testu ciągle ktoś mnie pytał, czy to ja przyjechałam „tym fajnym” samochodem. Warto zdecydować się na 2008 także ze względu na wygodne wnętrze, wysokiej jakości wykończenia, i-Cockpit z małą sportową kierownicą (nawet jeśli nie jest to wersja 3D) oraz całkiem spory bagażnik.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

IMG 8226 WiadomościIMG 8293 WiadomościIMG 8294 WiadomościIMG 8297 WiadomościIMG 8298 WiadomościIMG 8299 WiadomościIMG 8303 WiadomościIMG 8304 WiadomościPeugeot 2008 WiadomościPeugeot 2008 1 WiadomościPeugeot 2008 1.2 PureTech 130Peugeot 2008 3 WiadomościPeugeot 2008 4 WiadomościIMG 8292 WiadomościIMG 8291 WiadomościIMG 8228 WiadomościIMG 8234 WiadomościIMG 8235 WiadomościIMG 8239 WiadomościIMG 8255 WiadomościIMG 8267 WiadomościIMG 8271 WiadomościPeugeot 2008 wnętrze, interiorIMG 8287 WiadomościIMG 8288 WiadomościIMG 8289 WiadomościIMG 8290 WiadomościPeugeot 2008 Wiadomości
3.7 12 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

PureTech 130

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19
Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19

Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon

2025-05-19

Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet

2025-05-19
Tagi: PeugeotCitroen3082008C4
Udostepnij1308Tweet818Udostepnij229
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
14 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    2126 udostępnienia
    Udostepnij 850 Tweet 532
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1490 udostępnienia
    Udostepnij 596 Tweet 373
  • Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3296 udostępnienia
    Udostepnij 1318 Tweet 824
  • Nowy Peugeot 2008 III generacji już w przygotowaniu. Kiedy go zobaczymy w salonach?

    489 udostępnienia
    Udostepnij 196 Tweet 122

Testy samochodów

Citroen C4 LPG
Citroen - testy i opinie

Test: używany Citroen C4 VTi 120 KM – tańsza i bardziej komfortowa alternatywa dla ciasnego niemca. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-09-07
ds7 crossback bydgoszcz 1 2 Wiadomości
Testy

Test: Luksusowy SUV DS 7 Crossback – 41.000 kilometrów za nami, SUV klasy premium. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-11-15
Citroen C3 Aircross face lifting Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Nowy Citroën C3 Aircross 1.2 110 KM – to wciąż król funkcjonalności. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-10-17
IMG 0807 Wiadomości
Testy

Renault Twingo GT 0.9 TCe 110 KM EDC – szalony maluch. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-08-17
ds7 crossback 101 Wiadomości
Testy

Test: Blondynka w premium – DS7 Crossback 1.6 PureTech 225 KM – mój pierwszy raz z… DS. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-05-18

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

Zobacz też

Peugeot 308 w wersji hatchback, kombi i crossover. Kalendarz premier ujawniony!

Citroën AMI dla Policji oraz Straży Przybrzeżnej w Grecji

Peugeot Inception 4×4 – 800 kilometrów zasięgu i trzy sekundy do setki. Sterowanie dotykowe, brak kierownicy!

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
14
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz