Peugeot powiększa ofertę dostawczych samochodów na prąd. Francuska marka zaprezentowała model e-Partner, który dołączy do modeli e-Expert i e-Boxer. Elektryczny dostawczak potrafi przejechać na jednym ładowaniu do 275 km.
Peugeot Partner zadebiutował w roku 1996 i od tamtej pory wyprodukowano już 2 mln egzemplarzy, które trafiły do 100 krajów świata. W 2012 roku zadebiutowała wersja elektryczna a w roku 2021 Peugeot wprowadzi na rynek nowego Partnera na prąd.
e-Partner jest napędzany elektrycznym silnikiem o mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm. Jest to ta sama jednostka, którą znajdziemy w popularnym wśród europejskich klientów Peugeot e-208. Motor czerpie energię z akumulatora o pojemności 50 kWh, który umożliwia pokonanie na jednym ładowaniu maksymalnie 275 km. Nowy Peugeot rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 11,2 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 129 km/h.
Ile trwa ładowanie?
Jeśli skorzystamy z Wallboxa o mocy 11 kW naładujemy akumulator do pełna w ciągu 5 godzin. Stacja o mocy 100 kW pozwala na uzupełnienie baterii w 80% w ciągu 30 min. Model jest dostępny z dwoma typami ładowarek pokładowych: jednofazową o mocy 7,4 kW i opcjonalną trójfazową o mocy 11 kW.
Kierowcy mają do dyspozycji trzy tryb jazdy: Eco, Normal i Power a maksymalna moc i moment obrotowy są dostępne w ostatnim ustawieniu. Dostępne są również dwa rodzaje rekuperacji energii z hamowania: umiarkowany i wzmocniony, pozwalający na maksymalny odzysk energii.
Peugeot e-Partner w dwóch wersjach długości
Do wyboru będą 2 długości: Standard i Long oraz dwa rodzaje nadwozia: furgon z trzema miejscami w kabinie oraz furgon brygadowy, który pomieści 5 osób. Na desce rozdzielczej znajdziemy ekran dotykowy, na którym możemy wyświetlić przepływy energii, śledzić statystyki zużycia energii elektrycznej lub zaprogramować ładowanie.
Peugeot e-Partner ma ładowność do 800 kg i możliwość holowania przyczepy o masie do 750 kg. Pojemność ładunkowa jest porównywalna z wersją spalinową i wynosi 4,4 m3. Nowy Peugeot e-Partner pojawi się w sprzedaży w Europie w drugiej połowie 2021 roku i będzie produkowany w fabryce w Vigo, w Hiszpanii.
Najnowsze komentarze