Nowy Citroën C4 to komfortowy samochód kompaktowy, który może sporo namieszać na rynku kompaktów. Pierwsze recenzje polskich dziennikarzy po wczorajszej premierze prasowej są bardzo pozytywne. C4 ma kilka istotnych atutów, które mogą sprawdzić, że będzie chętnie wybierany przez klientów.
Pierwszym atutem nowego Citroëna C4 jest jego nadwozie. Modny kształt crossovera w klasie kompaktowej daje dużą przewagę nad konkurencją. Nieco wyższa pozycja za kierownicą, lepsza widoczność i stale rosnący segment mogą przekonywać do zakupu. Citroën mocno pracował nad linią, w efekcie otrzymaliśmy samochód który wygląda na duży, masywny i nowoczesny, przy zachowaniu praktyczności i pewnego umiaru w projektowaniu. I to nadwozie może się po prostu podobać.
Samochody kupujemy oczami. Na tle nowego Citroëna C4 czeska Skoda Octavia wygląda przestarzale a Toyota Corollą jest wręcz wizualnie nudna i bez polotu. W kategorii wyglądu konkurować może w zasadzie tylko Volkswagen T-Roc, który ma ambicję walczyć o klientów w klasie crossoverów.
Drugim i chyba największym atutem nowego Citroëna C4 jest komfort jazdy. Innego takiego samochodu po prostu na rynku nie ma. Na wczorajszych jazdach testowych dziennikarze nie mogli się nachwalić pracy zawieszenia. Nawet zwykle skłonny do krytyki francuskich samochodów serwis Spidersweb rozpływa się dosłownie w swojej relacji nad tym, jak znikają dziury a zawieszenie świetnie sobie radzi na drodze. Dla kontrastu Toyota Corolla czy Skoda Octavia bardzo dobitnie przenoszą do środka odczucia z drogi, czuć wręcz każdy kamyczek, ale owe pseudosportowe wrażenia nie mają jednak sensu w samochodach przeznaczonych do codziennej jazdy. Citroën jest tutaj mistrzem, w tej klasie nie ma po prostu sobie równych i nawet dużo droższe samochody klasy premium nie są w stanie zaoferować takich wrażeń. Na komfort składa się również świetne wyciszenie.
Trzecim atutem nowego Citroëna C4 jest komfort przestronnego wnętrza. Zawieszenie jest ważne a z komfortowym, wręcz przytulnym wnętrzem, tworzy idealną całość. Tam, gdzie Volkswagen, Toyota i Skoda dają coś zwykłego, mocno standardowego – Citroën poszedł znacznie dalej. Nowe fotele i kanapa są zbudowane w taki sposób, że otulają wręcz kierowcę i pasażera, dając z jednej strony poczucie komfortu i miękkości, z drugiej zaś odpowiednio podtrzymując, co jest zasługą wielowarstwowych pianek nowej generacji o różnej twardości. Tego rozwiązania również nie ma w innych samochodach – w żadnym. Choćby z tego powodu będzie warto wybrać się do salonu i zobaczyć jak wygodnie może być w Citroënie.
Powodów, by bliżej poznać nowego Citroëna C4 jest oczywiście znacznie więcej. To choćby dostępność bardzo ciekawej wersji 100% elektrycznej, która zewnętrznie nie różni się od klasycznej spalinowej. Citroën oferuje w niej m.in. szybkie ładowanie o mocy 100 kW. To także rozsądnie skalkulowana cena. W wersji podstawowej nowy Citroën C4 ma doskonały stosunek możliwości do kosztów. Podstawowa wersja kosztuje zaledwie 73.300 zł, co jak na dzisiejsze czasy podwyżek cen innych nowych aut wygląda bardzo atrakcyjnie. Warto pamiętać, że wpływ na cenę mają zmiany kursu euro.
Zobacz: polski konfigurator nowego Citroëna C4
Nic więc dziwnego, że auto jest chętnie wybierane przez klientów – hiszpańska fabryka Citroëna pracuje pełną parą nad realizacją zamówień, które spływają z całej Europy, w tym oczywiście z Polski. Samochód można już zamawiać a polscy dealerzy Citroëna informują nas, że czas oczekiwania na nowe auto wynosi obecnie ponad trzy miesiące. Z uwagi na zainteresowanie To jednak może się zmieniać i jeśli ktoś myśli nowym samochodzie kompaktowym, warto się więc pospieszyć.
Nowy Citroën C4 kontra Toyota Corolla, Skoda Octavia i Volkswagen T-Roc – porównanie
Nowy Citroën C4 |
Toyota Corolla hatchback |
Skoda Octavia |
Volkswagen T-Roc |
|
długość |
4354 |
4370 |
4689 |
4234 |
szerokość |
1800 |
1790 |
1829 |
1819 |
wysokość |
1522 |
1435 |
1470 |
1501 |
bagażnik |
380 |
361 |
600 |
445 |
rozstaw osi |
2667 |
2640 |
2686 |
2603 |
wersja 100% elektryczna |
tak |
nie |
nie |
nie |
komfortowe zawieszenie |
tak |
nie |
nie |
nie |
nadwozie crossover |
tak |
nie |
nie |
tak |
cena wersji podstawowej |
73 300 zł |
77 900 zł |
83 850 zł |
87 290 zł |
Najnowsze komentarze