Nadchodzi nowa era marki Citroën! Podobnie jak Peugeot i Renault francuski producent zmienia swoje logo. Od 2021 roku znany wszystkim emblemat będą zdobiły nie dwa, a trzy szewrony. Nowością będzie „ë-szewron”, który ma podkreślić elektryfikację gamy modelowej.
Citroën pozazdrościł Peugeotowi i Renault nowego logo i podąża tą samą ścieżką. Odmieniony symbol producenta z jednej strony idzie z duchem czasu a z drugiej nawiązuje do początków marki i tajemniczego odkrycia historyków.
Po kilkunastu latach intensywnych badań, paryscy archeolodzy odkryli niezwykły znak Citroena datowany wcześniej niż logo, które do tej pory uważano za najstarsze. Naukowcy, którzy od lat zajmują się śledzeniem korzeni marki doszli do wniosku, że Andre początkowo wykorzystywał nie dwa a trzy szewrony odzwierciedlające daszki kół zębatych. Producent wziął sobie do serca pierwotny zamysł założyciela i zdecydował się na zmianę swojej tożsamości w mediach, salonach dealerskich, a także na samochodach. Dodatkowy szewron nazywany przez markę ë-szewronem ma oznaczać wejście Citroena w erę elektryfikacji.
„Nie chcemy odcinać się od przeszłości, historia marki jest dla nas niezwykle istotna, dlatego zdecydowaliśmy się pozostawić w logo dwa dotychczasowe szewrony” – powiedział dyrektor generalny marki, Vincent Cobee podczas konferencji prasowej. „Nie jesteśmy już jednak tym samym Citroenem, jakim byliśmy przed laty. Aby mocniej podkreślić przejście na napędy zelektryfikowane, wzbogaciliśmy nasz znak rozpoznawczy szewronem dodatkowym, który nazwaliśmy „ë-kstra” szewronem lub też „ë-szewronem”. W każdym modelu elektrycznym i hybrydowym trzeci daszek zostanie wykończony kolorem Blue Iceland, aby zaznaczyć jego ekologiczny charakter. Pierwszym samochodem, który otrzyma nowe logo będzie Citroën C5 Aircross Hybrid po face liftingu. Debiut nastąpi jeszcze w 2021 roku.
Najnowsze komentarze