Producenci samochodów, tacy jak Citroën, Dacia , Peugeot i Renault, korzystają z mody aby uzyskiwać większe marże oraz większe przychody. Miejski samochód klasy B to dzisiaj pole ostrej walki cenowej, dlatego bardzo dużo uwagi poświęcają budowie oferty w oparciu o crossovery i SUVy. Jaka jest różnica w cenie pomiędzy poszczególnymi kategoriami samochodów? Ile trzeba dopłacić za ową modę na nadwozie?
Przyjrzeliśmy się ofertom czterech popularnych marek. Citroën, Dacia , Peugeot i Renault mają w swojej gamie zarówno nowe samochody segmentu B jak i crossovery i SUVy. Jakie są różnice cenowe? Oczywiście ta różnica w cenie nie wynika tylko z podwyższenia nadwozia, poza Dacią różnice są znacznie większe – jednak czy na pewno uzasadniają aż tak duże różnice? Czy dłuższy o kilkadziesiąt centymetrów SUV musi być naprawdę aż dwa razy droższy?
Dacia jak zawsze – najlepszy stosunek możliwości do ceny
Najmniej za modę dopłacimy w marce Dacia. Między Sandero a Sandero Stepway, które bazują na tej samej konstrukcji, różnica – na tle konkurencji – jest wręcz symboliczna. To 7.700 zł, oczywiście biorąd pod uwagę najtańsze wersje. Różnica między nadwoziem Sandero a Dustera jest już większa, bo wynosi aż 17.100 zł.
Zobacz: nowe samochody Dacia | testy i opinie na temat samochodów Dacia
Renault rozsądne cenowo
W Renault za różnicę między Clio a Capturem zapłacimy 13.600 zł. Z kolei dopłata do nowej generacji SUVa jakim jest Austral jest znacznie większa, bo to aż 63.000 zł. Czyli dopłacamy prawie drugie tyle za samochód wprawdzie znacznie większy, ale różnica w wymiarach nie jest przecież dwukrotna, prawda? To właśnie cena mody i chęci uzyskania większych marż.
Zobacz: nowe samochody Renault | testy i opinie na temat samochodów Renault
Citroën pośrodku stawki, za to najbardziej komfortowy
Ale Renault jest jeszcze stosunkowo tanie na tle konkurencji. Citroën, producent komfortowych i wygodnych samochodów, za różnicę między C3 a C3 Aircross życzy sobie 23.800 zł. Dopłata do znacznie większego SUVa, czyli C5 Aircrossa jest podobna jak w przypadku Renault, to 64.750 zł.
Zobacz: nowe samochody Citroën | testy i opinie na temat samochodów Citroën
Peugeot -tu dopłacisz najwięcej, ale klienci go kochają!
Rekordzistą cenowym jest z kolei Peugeot. Tutaj mamy 28.900 z dopłaty między 208 a znakomicie wyglądającym 2008, natomiast do SUVa dopłacamy też najwięcej, 70.600 zł. Co ciekawe, klienci są skłonni za to płacić, bo zarówno 2008 jak i 3008 to europejskie hity sprzedaży i regularnie utrzymują się w czołówce zestawień najpopularniejszych crossoverów i SUVów.
Zobacz: nowe samochody Peugeot | testy i opinie na temat samochodów Peugeot
Najtańszy model i dopłata do crossovera oraz SUVa: Dacia, Citroën, Peugeot i Renault
Rodzaj |
Marka i model |
Cena podstawowa |
Dopłata |
Dacia |
|||
Model podstawowy |
Dacia Sandero |
59.900 zł |
– |
Crossover |
Dacia Sandero Stepway |
67.600 zł |
7.700 zł |
SUV |
Dacia Duster |
77.000 zł |
17.100 zł |
Citroën |
|||
Model podstawowy |
Citroën C3 |
74.700 zł |
– |
Crossover |
Citroën C3 Aircross |
98.500 zł |
23.800 zł |
SUV |
Citroën C5 Aircross |
139. 450 zł |
64.750 zł |
Peugeot |
|||
Model podstawowy |
Peugeot 208 |
77.100 zł |
|
Crossover |
Peugeot 2008 |
106.000 zł |
28.900 zł |
SUV |
Peugeot 3008 |
147.700 zł |
70.600 zł |
Renault |
|||
Model podstawowy |
Renault Clio |
71.900 zł |
– |
Crossover |
Renault Captur |
85.500 zł |
13.600 zł |
SUV |
Renault Austral |
134.900 zł |
63.000 zł |
Najnowsze komentarze