Wiadomości

Stellantis zwolni tysiące pracowników w fabrykach marki Jeep

autor Tomasz Nowicki
2023-12-09
Wiadomości

Nowy Jeep Avenger jest odbiciem wartości marki, takich jak wolność, przygoda, autentyczność i pasja. Wkrótce do Polski trafi wersja hybrydowa

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-12-06
Wiadomości

Fiat 500e zdobywa nagrodę dla najlepszego małego pojazdu elektrycznego w konkursie Fully Charged Awards

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-12-04
Wiadomości

Citroën SM na wystawie poświęconej życiu i twórczości Roberta Oprona

autor Tomasz Nowicki
2023-12-09
Wiadomości

Abarth 500e uznany za „Najlepszy nowy mały samochód 2024” w konkursie Car Expert Awards

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-12-04
Wiadomości

Europejscy producenci zabezpieczyli jedynie 16% dostaw komponentów do akumulatorów aut elektrycznych

autor Tomasz Nowicki
2023-12-05
Wiadomości

Renault liderem rynku we Francji, Stellantis ze spadkami. Listopad 2023

autor Tomasz Nowicki
2023-12-06

Najnowsze komentarze

  • Johny - Niemcy wycofują się ze Stref Czystego Transportu, okazały się nieskuteczne. Warszawa w ten absurd brnie dalej
  • Damian - Nowy Citroën C3 Aircross po pierwszych jazdach próbnych. Kiedy w Polsce?
  • xXx - Skrzynia automatyczna dwusprzęgłowa Renault EDC – komfort wymagający nieco uwagi. Opinie, awaryjność, koszty
  • Anonimowo - W Europie maleje produkcja samochodów. Dlaczego tak się dzieje?
  • Fabian - W Europie maleje produkcja samochodów. Dlaczego tak się dzieje?
  • Paweł - Ostatni Chrysler 300 zjechał z linii montażowych Stellantis w USA. To koniec epoki HEMI
  • Marcin Cz - Test: Peugeot 508 SW PSE PHEV 360 KM. Rodzinny samochód sportowy, lepszy niż Alfa Romeo
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Duster 4×4 1.2 TCe 125 KM – mocny i modny SUV. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2016-03-13
w Dacia - testy i opinie, Testy
Czas czytania 15 minut
1.8k 18
A A
41

Dacia Duster to samochód dobrze znany i lubiany. Szczególnie, gdy zaopatrzymy się w jego drugą wersję. Podoba się na ulicy i nie boi się zjechać w trudniejszy teren. Na uznanie zasługują wygląd, właściwości jezdne i komfort zawieszenia. Przez tydzień przejechałem Dusterem prawie 2 tysiące kilometrów. I codziennie wsiadałem do niego z dużą przyjemnością. Nawet jeśli była to piąta rano, by pojechać gdzieś na zdjęcia ;-)

dacia-duster-1-2-125KM-TCE-22

Dacia Duster – film

A oto efekt porannych i wieczornych wyjazdów Dusterem . Film kręciliśmy w okolicach Bydgoszczy, Torunia i w Warszawie.

Egzemplarz, którym jeździłem, miał w momencie odbioru jakieś 15 tysięcy kilometrów na liczniku. Nie zrobiło to na samochodzie żadnego wrażenia i zarówno z zewnątrz jak i w środku wyglądał jak nowy. A warto podkreślić, że samochody prasowe mają co tydzień lub dwa nowego kierowcę, więc jeżdżą w dużo bardziej wymagających warunkach niż zwykłe auto, które kupujemy do własnego użytku.

dacia-duster-1-2-125KM-TCE-11Dacię Duster znacie już dobrze z naszych testów i na pewno mieliście okazję zobaczyć auto na ulicy. Dzisiaj poświęcę więc zdecydowanie więcej miejsca na silnik i zachowanie na drodze. 1.2 TCe 125 KM pojawił się w gamie Dustera niecałe 2 lata temu. Rok temu do gamy doszła wersja z napędem na 4 koła. Jest to silnik, który w Renault występuje z różnymi mocami, od 115 do 130 KM.

Duster 1.2 125 KM – niezawodność? Tak!

dacia-duster-1-2-125KM-TCE-21Mała jednostka benzynowa z turbosprężarką budzi pytania o niezawodność. A tutaj są dla Was same dobre informacje. Sprężarka w Dusterze ma łopatki o stałej geometrii a do tego producent zastosował łańcuszek rozrządu. Wszystko to sprawia, że silnik 1.2 TCe powinien być trwały i bezawaryjny. Jak się sprawuje 125 KM pod maską Dustera? W końcu to duży samochód, prawda?

Przede wszystkim jest cicho. Zadziwiająco cicho. Druga odsłona Dustera ma znacznie poprawione wyciszenie i nawet jadąc z dużą prędkością silnika w zasadzie nie słychać. Słychać za to szum od lusterek i relingów. Potem dochodzi jeszcze szum od przedniej szyby. Ale sam silnik TCE jest wyjątkowo kulturalny i dopiero kręcenie go powyżej 4 tysięcy obrotów (normalnie się tego nie robi bo nie ma to sensu) powoduje, że do kabiny dociera zwiększony hałas.

Jak szybko pojedzie Duster?

Prędkość maksymalna w przypadku tego typu samochodu zwykle traktowana jest jako sucha liczba. Producent podaje 177 km/h. Mi się udało w powtarzalnych warunkach osiągnąć 181 km/h. Autostrada, brak wiatru, długa dość pusta prosta. Mierzone GPSem. Oczywiście jazda z taką prędkością nie będzie ani przyjemna (bo jest głośno!) ani możliwa w Polsce (na naszych autostradach obowiązuje ograniczenie do 140 km/h) a poza tym spalanie przy takim tempie jest kosmiczne. Duster potrafi wtedy połknąć od 18 do 20 litrów na 100 kilometrów.Sensowne spalanie osiąga mniej więcej do 130 km/h.

Co ciekawe, nawet przy tak wysokiej prędkości zachowuje się stabilnie. W jakimś teście czytałem coś o nieprecyzyjnym rzekomo prowadzeniu. Skwituję krótko – bzdury.

dacia-duster-predkosc-maksymalna-01Wysoka prędkość maksymalna wiele mówi o sprawności silnika. A ten jest cichy i elastyczny, bo maksymalny moment obrotowy to aż 230 Nm, dostępne od około 2 tysięcy obrotów. Maksymalną moc zyskujemy przy 5250 obrotów. Elastyczna jednostka napędowa przyjemnie współpracuje z 6-biegową skrzynią. Pod warunkiem, że przyzwyczaicie się do krótkich biegów albo… potraktujecie skrzynię jako pięciobiegową. Zapominamy o pierwszym biegu i ruszamy z dwójki.

dacia-duster-predkosc-maksymalnaCzemu producent dał bardzo krótką jedynkę? Wszystko przez terenowe zdolności Dustera. Ponieważ jedynym sposobem przekazywania napędu jest skrzynia biegów, to trzeba było jakoś zaprojektować rozwiązanie do jazdy w terenie. No i mamy… jedynkę.

Ile pali Dacia Duster?

dacia-duster-1-2-125KM-TCE-12Na to pytanie mógłbym odpowiedzieć na kilka sposobów. Na przykład pali tyle, ile jej się wleje do baku. Albo pali trochę więcej niż podaje producent. Albo… pali mniej niż podaje producent. Wszystko zależy od tego, kto wsiada za kierownicę. Średnie spalanie z całego testu wyszło na dystansie prawie 2000 kilometrów 7,9 litra na 100 kilometrów. Dużo to czy mało? Mało, jeśli weźmiecie pod uwagę, że część z tych kilometrów jechałem bardzo szybko po autostradach a w mieście wiele razy korzystałem z dynamicznego ruszania na światłach. Dużo, jeśli weźmie się pod uwagę dane fabryczne.

Duster posiada niespecjalnie lubiany przeze mnie tryb eco. Po jego włączeniu oraz posadzeniu za kierownicą bardzo spokojnego emeryta, który jeździ sprawnie i płynnie, ale nieprzesadnie szybko, z maksymalną prędkością 90 km/h, spalanie jest niższe, niż podaje fabryka. A pod moją ciężką nogą jest więcej. W mieście spokojnie osiągałem wynik podchodzący pod 8,7 litra na 100 kilometrów, podobnie w trasie – głównie autostrada w Polsce. Jazda po niemieckiej autostradzie podciągała spalanie bardzo ale to bardzo w górę.
Wystarczyło jednak zjechać na normalne drogi i spalanie schodziło to bardzo rozsądnych 6 litrów poza miastem, nawet załądowanym autem.

Kupując Dustera trzeba po prostu pamiętać o tym, że przy silniku benzynowym nie ma co szaleć i traktować tego auta jako sportowego coupe. Przeciwnie, to dość stateczny chociaż nieduży SUV. Płynna jazda i delikatne traktowanie gazu to gwarancja niskiego zużycia paliwa. Zresztą jak w każdym samochodzie tego typu.

Jak wyprzedza Duster?

dacia-duster-1-2-125KM-TCE-2No dobrze, przed chwilą pisałem o tym, że warto jeździć płynnie i nie przesadzać ze sportową jazdą, ale … jest jedno duże ale. Ten silnik sporo potrafi i daje dużo radości z jazdy. Jest dość mocny i elastyczny. Wyprzedzanie czegoś na drodze można zrobić i szybko i sprawnie :) Te 125 koni pod maską daje poczucie komfortu.

Robiłem testy zarówno jadąc sam jak i zabierając czwórkę znajomych. W każdym przypadku silnik 1.2 TCe 125 KM daje sobie radę. Przy zapakowanym aucie musiałem jednak redukować biegi, co niekoniecznie zdarzało się jadąc samemu. Mimo wszystko czułem się bezpiecznie. Test na wyprzedzanie – zdany.

Duster do miasta

dacia-duster-1-2-125KM-TCE-9Duster w mieście sprawdza się bardzo dobrze. Nawet w Warszawie, gdzie niektóre drogi mają prędkość przelotową co najmniej autostradową ;-) daje sobie radę. Dzięki sprawnemu napędowi można dynamicznie jeździć i nie być zawalidrogą. Niewielkie wymiary zewnętrzne powodują, że Dusterem można dość łatwo zaparkować. No i świetnie wygląda w dowolnym towarzystwie.

Na wysokie krawężniki i dziurawe ulice przydają się wysokie opony i spory prześwit od podłoża. Jeżdżąc Dusterem dylemat krawężników w zasadzie nie istnieje. Po prostu wjeżdżasz. Natomiast czy w mieście potrzeba napędu 4×4? Raczej nie, chyba, że zima zaskoczy nas za rok i sypnie ostro. Wtedy jazda na czterech łapach będzie potrzebna. Jednak te właściwości mogą się przydać… poza miastem.

Duster w teren

dacia-duster-1-2-125KM-TCE-5Właściciele „prawdziwych” aut terenowych zwykle podśmiewają się z posiadaczy bulwarowych SUVów. Ale nie z Dustera. Krótkie zwisy z przodu i z tyłu, spory prześwit i… nieskomplikowana budowa auta to jego duże atuty. I rzeczywiście, jazda w trudnym terenie to prawdziwa przyjemność. Duster może z powodzeniem wziąć udział w imprezie, w której jadą pełnoprawne terenówki. Oczywiście w określonych warunkach przeszkodą okaże się brak reduktora czy też wyciągarki ;-)

Właściciel Dustera może więc spokojnie zjechać z utwardzanej drogi i zwiedzać okolice, gdzie zwykłym autem raczej nie wjedziecie.

Pojemność bagażnika 4×4 vs 4×2

dacia-duster-1-2-125KM-TCE-17

Duster z napędem 4×4 ma bagażnik o pojemności nieco ponad 408 litrów. Wszystko z powodu napędu z tyłu, który zajmuje nieco miejsca pod podłogą. Jeśli zdecydujemy się na wersję 4×2 to wtedy bagażnik rośnie nam do ponad 470 litrów. Dostęp do przestrzeni ładunkowej jest bardzo wygodny, dzięki wysokości samochodu.

Wnętrze

Wnętrze Dustera zbudowane jest solidnie. Materiały użyte w środku są niezłej jakości, chociaż nie napotkacie tu miękkiej deski rozdzielczej czy jakiegoś wyjątkowego piękna. Zarówno z przodu jak i z tyłu jest stosunkowo wygodnie a widoczność, dzięki wysokiemu nadwoziu, jest znakomita. Nie oczekujcie luksusów i nie wiadomo jakiej przestrzeni ale jest dobrze! Przyjemnym urozmaiceniem szarości wnętrza są kolorowe wstawki w fotelach, w kolorze nadwozia. Zegary czytelne a informacje podawane kierowcy podstawowe. Tyle ile trzeba i ani trochę więcej.

W wyposażeniu mojej wersji znalazł się tempomat, z którego regularnie korzystałem. Świetna sprawa na dłuższe trasy po autostradzie lub za miasto przy małym ruchu. Był też ogranicznik prędkości. Wygoda kierowcy i pasażerów wspierana przez zawieszenie. Lubię sposób pokonywania nierówności przez Dustera. Robi to wyjątkowo dobrze.

dacia-duster-1-2-125KM-TCE-4Dźwięk w Dusterze – Dacia MediaNav Evolution

Wspominałem już, że Duster z 1.2 TCe jest bardzo cichym samochodem? W środku, przy normalnej jeździe, da się spokojnie rozmawiać a komfortowe zawieszenie nie hałasuje. To co dociera do środka to szum powietrza – głównie. Można więc słuchać muzyki z niezłego zestawu audio, można rozmawiać przez telefon. I tutaj kilka uwag.

dacia-duster-1-2-125KM-TCE-15Fabryczny Duster ma zamontowane 2 pary głośników w drzwiach. Dla oszczędności zrezygnowano z oddzielnych głośników wysokotonowych. Gra to dobrze, nawet zaskakująco dobrze jak na takie rozwiązanie, ale jako miłośnik audio polecałbym Wam jednak po zakupie zmienić głośniki na zestaw co najmniej dwudrożny. Poprawi to również stereofonię.

Nowe radio z nawigacją ma też stosunkowo słabo zbierający mikrofon zestawu głośnomówiącego i rozmówcy mogą narzekać, że słabo nas słychać. Dlatego warto dokupić mikrofon zewnętrzny. Jego montaż nie powinien być problemem, bo fabryczny zestaw ma odpowiednie wyprowadzenia.

Wady Dacii Duster

dacia-duster-1-2-125KM-TCE-22Co mi się nie podoba w Dusterze? Nie ma tego dużo. Przede wszystkim regularne zaczepianie i wypytywanie o samochód. Czy ktoś z Was ma podobnie? Na stacji benzynowej, na parkingu, nad jeziorem… wiele osób w czasie tego testu podchodziło i pytało o Dustera. A ile to kosztuje, a jak jeździ w terenie, a jak w środku, a jaki silnik… Duster budzi zainteresowanie ;-) Tak więc właścicielu Dustera, spokoju to Ty raczej mieć nie będziesz ;-)

Nie podoba mi się system Start & Stop a właściwie sposób jego wyłączania. Jeśli nie chcemy z niego korzystać, trzeba go za każdym razem wyłączyć po uruchomieniu auta. Odpowiedni przycisk znajduje się u dołu konsoli środkowej. A chyba wolałbym, żeby wyłączało się go na stałe. No i ekran nawigacji, która była na wyposażeniu, jest położony nieco za nisko, by był w pełni użyteczny. Przeniósłbym go w miejsce nawiewów albo nawet nad nie.

W egzemplarzu, którym jeździłem, występowało też lekkie bujanie się fotela kierowcy w niektórych pozycjach ustawienia wysokości. Jest to wina niedopracowanej konstrukcji stelaża wózka fotela. Nie przeszkadza w normalnej jeździe w żaden sposób, ale warto, by firma – która doskonale zna sprawę – poprawiła to w nowym modelu, który ma się pojawić za rok.

Społeczność użytkowników Dacii – genialna wartość dodana

Na koniec chciałbym zachęcić Was do odwiedzenia dwóch miejsc w sieci, które warto poznać, jeśli planujecie zakup Dustera. Pierwsze z tych miejsc to forum Dacia Klub Polska. Nie znam innego miejsca w polskim internecie, w którym moglibyście znaleźć tylu fantastycznych ludzi, gotowych dzielić się swoją wiedzą oraz tyle informacji praktycznych.

Drugie forum, warte poznania, to Duster Klub. Tam znajdziecie osoby, które mają, miały lub chcą mieć Dustera :) Na tych forach znajdziecie odpowiedzi na wszystkie pytania, które chcielibyście zadać po przeczytaniu tego testu. Co nie znaczy, że nie zachęcamy do komentowania ;-)

Dacia Duster to jest to!

dacia-duster-1-2-125KM-TCE-16Podsumowanie jednym zdaniem? Jazda Dusterem dostarcza wiele radości. Samochód niczego nie udaje, pozwala cieszyć się jazdą a jego użyteczność czy to w mieście czy poza miastem nie pozostawia nic do życzenia. Sprawdzi się wszędzie i będzie długo jeszcze cieszyć oczy swojego nabywcy. Samochód ma stosunkowo prostą budowę, jest tani w eksploatacji a możliwość niedrogiego wykupienia 5-letniej gwarancji powinna być wystarczającym powodem by rozważyć zakup tego samochodu.

Kompaktowe rozmiary Dustera, wysoki komfort jazdy i stosunkowo przystępna cena to kolejny powód by wybrać się do salonu Dacii

Testowany samochód – Dacia Duster TCe125S&S 4×4
Cena bazowa modelu w wersji Laureate – 58.100 zł
Cena bazowa modelu w wersji Prestige – 62.400 zł

Wyposażenie auta obejmowało między innymi dołączany napęd na 4 koła, klimatyzację manualną, 4 szyby elektryczne, lusterka elektryczne, zestaw nawigacji Dacia MediaNav Evolution, czujniki cofania, skórzaną kierownicę, 6-biegową skrzynię biegów.

Dziękujemy firmie Renault Polska za udostępnienie samochodu do testów.

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Używana 7-miejscowa Dacia Logan MCV 1.5 dCi. Prosta, wręcz prymitywna, ale szalenie praktyczna i oszczędna

2023-12-10

Używana Dacia Duster 1.6 LPG 4×4 z polskiego salonu i ponad pół miliona kilometrów na liczniku

2023-12-10

Nowa Dacia Duster III pick-up. Wersja z paką na wizualizacji

2023-12-09

Renault Duster nadjeżdża. Zaskakujące miejsce produkcji!

2023-12-09
Tagi: DaciaDuster
Udostepnij654Tweet387Udostepnij108
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

41 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Używana Dacia Duster 1.6 LPG 4×4 z polskiego salonu i ponad pół miliona kilometrów na liczniku

    3362 udostępnienia
    Udostepnij 1345 Tweet 841
  • Akcja serwisowa Citroën, Peugeot, DS Automobiles, Fiat i Opel z silnikami diesla. Milion aut z BlueHDi wezwanych do serwisu

    4688 udostępnienia
    Udostepnij 1875 Tweet 1172
  • Ostatni Chrysler 300 zjechał z linii montażowych Stellantis w USA. To koniec epoki HEMI

    2440 udostępnienia
    Udostepnij 976 Tweet 610
  • Trzęsienie ziemi w Stellantis we Francji? Sprzedaż marki Citroën dużo poniżej oczekiwań

    2284 udostępnienia
    Udostepnij 914 Tweet 571

Testy samochodów

Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 107 1.0 68 KM – mały niezawodny miejski samochód. Opinie, plusy, minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-10-06
Peugeot - testy i opinie

Peugeot 508 GT SW 2.0 BlueHDi 180 KM – nowa lepsza klasa biznes. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2015-02-09
Renault - testy i opinie

Test: Renault Zoe 2015 – elektryczne sny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2015-03-11
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Sandero Laureate 1.6 87 KM MPI 2009 – niedroga i niezawodna alternatywa dla używanego samochodu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2009-03-18
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 308 – kompakt lepszej generacji. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-10-05

Najnowsze komentarze

  • Johny - Niemcy wycofują się ze Stref Czystego Transportu, okazały się nieskuteczne. Warszawa w ten absurd brnie dalej
  • Damian - Nowy Citroën C3 Aircross po pierwszych jazdach próbnych. Kiedy w Polsce?
  • xXx - Skrzynia automatyczna dwusprzęgłowa Renault EDC – komfort wymagający nieco uwagi. Opinie, awaryjność, koszty
  • Anonimowo - W Europie maleje produkcja samochodów. Dlaczego tak się dzieje?
  • Fabian - W Europie maleje produkcja samochodów. Dlaczego tak się dzieje?
  • Paweł - Ostatni Chrysler 300 zjechał z linii montażowych Stellantis w USA. To koniec epoki HEMI
  • Marcin Cz - Test: Peugeot 508 SW PSE PHEV 360 KM. Rodzinny samochód sportowy, lepszy niż Alfa Romeo

Zobacz też

Nowy Peugeot 508 i 508 SW – ceny i wyposażenie w Polsce

Opel Corsa-e – cena nowego konkurenta Renault Zoe

Testujemy wielką Dacię – Dacia Logan MCV 1.5 dCi 90 KM

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
41
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.