Po zdobyciu pierwszych punktów w ostatnim wyścigu 6 Hours of Imola, Team Peugeot TotalEnergies będzie chciał wrzucić wyższy bieg na „Roller-coaster of the Ardennes” (7,004 km), gdzie Hypercars osiągają prędkość maksymalną około 320 km/h. TotalEnergies 6 Hours of Spa-Francorchamps zapewni zespołom możliwość przygotowania się do 24-godzinnego wyścigu Le Mans w zdecydowanie trudnych i często zmiennych warunkach.
„Spa to trudny tor. Jest bardzo szybki, ma wiele punktów przyspieszenia, nawierzchnia wyścigowa jest twarda, a pogoda często nieprzewidywalna”, podsumował Olivier Jansonnie, dyrektor techniczny Peugeot Sport. „Z operacyjnego punktu widzenia zawsze jest to wyzwanie, a w zeszłym roku mieliśmy tu trochę trudności”.
Pomimo kilku czkawek podczas debiutu w WEC na torze Imola – na przykład kwalifikacji skróconych przez czerwoną flagę i kolizji na starcie wyścigu – PEUGEOT 9X8 2024 wykazał się niezawodnością i prawdziwym potencjałem, zdobywając pierwsze punkty dla producentów w sezonie 2024. Teraz pozostaje kwestia potwierdzenia postępów zespołu w belgijskich Ardenach.
„PEUGEOT 9X8 w wersji 2024 powinien być lepiej przystosowany do toru Spa niż wersja 2023, z lepszą przyczepnością na zakrętach o niskiej prędkości, takich jak nawrót La Source” – wyjaśnił Jean-Marc Finot, starszy wiceprezes Stellantis Motorsport.
Ponieważ Jean-Eric Vergne i Stoffel Vandoorne opuścili zawody, aby rywalizować w Formule E, obie załogi Team Peugeot TotalEnergies będą składać się z dwóch kierowców: Mikkel Jensen i Nico Müller podzielą się obowiązkami za kierownicą nr. 93 PEUGEOT 9X8, a Paul di Resta i Loïc Duval na zmianę zasiądą za kierownicą bolidu nr. 94.
„Stoffel Vandoorne i Jean-Eric Vergne będą rywalizować w Berlinie w Mistrzostwach Świata Formuły E”, wyjaśnił Olivier Jansonnie. „Oczywiście wolelibyśmy mieć wszystkich trzech kierowców dostępnych w każdej załodze, aby przygotować się do Le Mans, ale z drugiej strony każdy z naszych czterech kierowców będzie miał więcej czasu na torze podczas wolnych treningów i samego wyścigu. Malthe Jakobsen również będzie w Spa jako kierowca wspierający„.
Po wolnych treningach i kwalifikacjach w czwartek 9 i piątek 10 maja, wyścig TotalEnergies 6 Hours of Spa-Francorchamps rozpocznie się w sobotę 11 maja o godzinie 13:00 (CET). W klasie Hypercar zgłoszono dziewiętnaście prototypów.
Najnowsze komentarze