Dacia zamierza znacząco poszerzyć gamę. Pojawią się co najmniej trzy nowe modele z LPG. Te oraz inne informacje ujawnia w rozmowie z jednym z hiszpańskich dzienników Francisco Hidalgo, dyrektor marki na tamtejszy rynek.
W ostatnich latach Dacia zaskakuje rynek motoryzacyjny swoją ekspansją i rosnącą popularnością. Francisco Hidalgo, dyrektor Dacia Iberia, opowiedział o aktualnej sytuacji marki i jej przyszłości. Inżynier z wykształcenia, Hidalgo ma za sobą ponad 20 lat kariery w Grupie Renault, z doświadczeniem zdobytym m.in. w Korei i… Polsce. Od 2020 roku kieruje Dacią na Półwyspie Iberyjskim.
Dacia rośnie w siłę
Hidalgo podkreśla, że Dacia ma się bardzo dobrze, co potwierdzają wyniki z zeszłego roku – najlepsze w historii marki, z 9% udziałem w rynku pojazdów osobowych w Hiszpanii. „Zakończyliśmy rok jako czwarta najczęściej sprzedawana marka w Hiszpanii, a w tym roku jesteśmy już na drugim miejscu wśród klientów indywidualnych” – mówi Hidalgo. „Mimo iż rynek jest nasycony, a konkurencja rośnie, Dacia nie przestaje się rozwijać”.
Zobacz: aktualności na temat marki Dacia. Codziennie
Od marki low cost do mainstreamu
Na pytanie, czy nowe modele Sandero i Duster odcinają Dacię od etykiety „low cost”, Hidalgo odpowiada z uśmiechem: „Mówienie o Dacii jako marce low cost jest nieco mylące, zwłaszcza gdy średnia cena naszych samochodów zbliża się do 20 tysięcy euro. Jesteśmy marką przystępną cenowo, oferującą znakomity stosunek jakości do ceny”.
Konkurencja i strategie
Hidalgo zauważa, że Dacia nie ma bezpośrednich konkurentów. „Wielu próbowało rywalizować z nami na polu cenowym, ale bez sukcesu. Dacia przyciąga klientów głównie z marek generalistycznych, które podniosły swoje ceny, przez co ich tradycyjni klienci szukają bardziej przystępnych alternatyw. I tu wkraczamy my, oferując wysoką jakość za rozsądną cenę”.
Zobacz: testy samochodów Dacia
Technologia i przyszłość
Dacia nie boi się nowinek technologicznych, ale wprowadza je zgodnie z potrzebami klientów. „Technologie takie jak LPG i elektryfikacja odgrywają rolę, jaką narzucają im nasi klienci. Na przykład LPG jest znacznie tańsze od hybryd, zarówno w eksploatacji, jak i w zakupie. Dlatego Dacia nie rezygnuje z LPG, mimo że inne marki to zrobiły” – wyjaśnia Hidalgo.
Dacia stopniowo wprowadza również hybrydy, ale, jak podkreśla dyrektor, pełna elektryfikacja przyjdzie wtedy, gdy klienci będą na to gotowi. „Będziemy jedną z ostatnich marek lub nawet ostatnią marką, które w pełni przejdą na elektryczność, ponieważ chcemy, by nasi klienci byli na to przygotowani„.
Produkcja i przyszłe modele
Chociaż Dacia dynamicznie się rozwija, Hidalgo zaznacza, że produkcja w Hiszpanii na razie nie jest planowana. Firma skupia się na zwiększaniu oferty w segmentach, gdzie jest największy potencjał wzrostu. Chce się rozwijać się w segmencie C z nowymi modelami, takimi jak nadchodzący Bigster i C-Neo. W segmencie B pojawi się następca Sandero Stepway. Wszystkie te trzy modele będą miały LPG.
Rewolucja bez rabatów
Dacia nie zamierza wchodzić w wojnę rabatową, która często destabilizuje rynek. „Nie potrzebujemy tego. Nasza strategia polega na oferowaniu produktów o najwyższej wartości w swojej klasie. Zamiast rabatów, wolimy eksplorować nowe kanały sprzedaży, takie jak floty czy wynajem długoterminowy” – podkreśla Hidalgo.
Skonfiguruj swoją Dacię Duster teraz
Przetestuj i zaskocz się
Francisco Hidalgo ma kilka rad dla potencjalnych klientów: „Zachęcam wszystkich do przetestowania naszych nowych modeli. Ludzie często są zaskoczeni jakością wykonania, komfortem i nowoczesnymi rozwiązaniami, które oferujemy. Warto dokładnie przemyśleć zakup, biorąc pod uwagę wszystkie aspekty – od ceny, przez koszty użytkowania, po wartość rezydualną. W tym kontekście Dacia jest nie do pobicia”.
źródło: El Debate
Najnowsze komentarze