24 lutego 1983 roku Peugeot zaprezentował światu swój najbardziej strategiczny model: 205. Narodzony w szczególnym momencie historii firmy, model ten wyznaczył wejście Peugeota w nowoczesność, zarówno pod względem produktu, marketingu, jak i sportów motorowych. Sukces tego modelu, o wyjątkowej i oryginalnej linii, przyniósł firmie Peugeot nieoczekiwaną popularność.
Rozbudowana gama modeli Peugeot 205
Podążając za popularnym trendem lat osiemdziesiątych, Peugeot 205 szybko wzbogacił swoją gamę o wersje specjalne, sygnowane przez znane marki z branży mody i perfumerii. Obejmowały one zarówno wersje podstawowe, jak i sportowe topowe modele. Wśród nich szczególną popularnością cieszyła się linia związana ze światem tenisa.
Peugeot 205 Lacoste: pierwszy specjalny model
W 1984 roku, czterdzieści lat temu, pojawiła się Peugeot 205 Lacoste, pierwsza specjalna wersja tego modelu. Samochód ten zawierał liczne odniesienia do świata tenisa: naklejki na tylnych słupkach nawiązywały do siatki kortu, a pastelowy biały kolor karoserii i kołpaków, ozdobiony ciemnozielonymi listwami i charakterystycznymi krokodylami, przywodził na myśl słynne koszulki polo Lacoste. Wewnątrz uwagę przyciągała żywa zielona wykładzina przypominająca trawę kortu tenisowego.
Roland Garros: obiekt pożądania
Peugeot 205 Lacoste odniósł ogromny sukces, co zaowocowało jego ponownym wydaniem w latach 1985 i 1986, torując drogę dla innych wersji tematycznych. W 1989 roku pojawiła się luksusowa wersja Roland Garros, dedykowana słynnemu turniejowi tenisowemu rozgrywanemu na francuskim korcie o tej samej nazwie, będącemu jednym z czterech turniejów Wielkiego Szlema. Produkowana do 1992 roku, wyposażona była w czterocylindrowy silnik o pojemności 1360 cm³ i mocy 85 KM.
Przy masie nieco ponad 800 kg, pozwalała na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w nieco ponad 10 sekund. W porównaniu do Lacoste, wersja Roland Garros miała zdecydowanie bardziej eleganckie i ekskluzywne wykończenia: aluminiowe felgi, karoseria w specyficznym butelkowo-zielonym kolorze, wnętrza z białej skóry i prążkowanego materiału z czerwonymi przeszyciami i pasami bezpieczeństwa. Logo Roland Garros zdobiło boki, kierownicę i tylną plakietkę identyfikacyjną. Model ten, podobnie jak Lacoste, był dostępny zarówno w wersji zamkniętej, jak i Cabriolet, który miał elegancki biały dach zsynchronizowany z elektrycznym mechanizmem.
Peugeot 205 i Internazionali di Roma
W 1992 roku Peugeot 205 Roland Garros został oficjalnym samochodem turnieju Internazionali d’Italia rozgrywanego w Rzymie. Współpraca ta została uczczona specjalną edycją Italian Open, jedną z najrzadszych wersji Peugeot 205. Sukces modelu Roland Garros, będącego wzorem stylu i elegancji, skłonił Peugeota do wprowadzenia podobnych wykończeń w modelu 306 od 1994 roku.
Partnerstwo między Peugeot a włoskim tenisem kontynuowane było również podczas edycji 2018 turnieju Internazionali BNL d’Italia. Ta długa historia wzajemnych sukcesów nie może zostać zapomniana w dniach, gdy w naszej stolicy rozgrywane są finały edycji 2024 tego słynnego turnieju.
Najnowsze komentarze