Peugeot 2008
Wiadomości

Peugeot 2008 ma nowy polski cennik. Z oferty znika jeden silnik

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
dacia sandero 2025 ego g lpg 4 Wiadomości
Wiadomości

Dacia liderem rynku LPG. Polska nadal europejską stolicą autogazu

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15
Emmanuel Macron 1 Wiadomości
Wiadomości

Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
renault megane grandcoupe tce 140 30 Wiadomości
Wiadomości

Renault ma zakaz produkcji w Algierii. Z jakiego powodu?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-17
renault 4 4 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Renault 4 E-Tech zachwyca brytyjskich dziennikarzy: „Sprawia, że Ford Puma wygląda na przewartościowanego i kiepsko wykończonego”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
motor 20 2025 Wiadomości
Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2025. „Dacia Bigster to nie jest większy Duster”

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-15
Peugeot 504 Break
Wiadomości

Peugeot 504 Break w niezwykłej wersji. Ma gramofon i kierownicę Hypersquare

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”
  • Inny Anonimowy - Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: luksusowy hybrydowy kompakt DS 4 225 KM PHEV, konkurencja Audi A3, BMW 1 i Mercedesa A. Komfort, cisza i dynamika. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-09-20
w Testy, DS - testy i opinie
Czas czytania 8 minut
2k
A A
0
ds 4 e tense 2022 hybryda 225 km eat 8 1 Wiadomości

DS 4 to samochód kompaktowy marki DS Automobiles, który niedawno mieliśmy okazję testować w naszej redakcji w wersji hybrydowej, z napędem PHEV o mocy 225 KM. Jest szybki, zwinny i bardzo komfortowy, bez problemu konkurując między innymi z takimi modelami jak Audi A3, BMW 1 czy Mercedes klasy A.

DS 4 pojawił się na rynku kilka miesięcy temu. Samochód jest produkowany w Niemczech, w fabryce w Russelheim. Do jakości wykonania nie można mieć zastrzeżeń: auto od pierwszego kontaktu sprawia bardzo solidne wrażenie. Dynamiczna, elegancka sylwetka mocno wyróżnia się na ulicy a marka DS Automobiles zadbała o kilka mocnych akcentów: chowające się klamki drzwi czy eleganckie matrycowe reflektory z przodu dodają DS 4 aury pewnego rodzaju wyjątkowości.

ds 4 e tense 2022 hybryda 225 km eat 8 2 scaled Wiadomości

DS 4 ma luksusowe wnętrze

Prawdziwa uczta czeka nas jednak w środku. Skóra, delikatne podświetlenia kabiny, świetnej jakości wykończenia no i design na najwyższym poziomie, graniczący ze sztuką. Przebywanie w kabinie DS 4 to realne zanurzenie się w krainie komfortu, wygody i uczty dla oczu. Nic tu nie jest przypadkowe, wszystko podporządkowano sztuce projektowania. Jest to sytuacja rzadko spotykana w motoryzacji, która często jest powtarzalna i chaotyczna. W DS 4 tego nie znajdziecie.

Fotele są bardzo wygodne, w naszej testowej wersji wyposażono je m.in. w naprawdę znakomity masaż, sterowany z ekrany dotykowego. Możliwości masażu do wyboru jest sporo, uprzyjemnia to podróż i redukuje zmęczenie.

ds 4 masaz foteli 1 scaled Wiadomości

DS 4 i hi-fi Focal Electra

Kupując DS 4 zdecydowanie warto wybrać opcję Focal Electra, czyli zestaw Hi-Fi. Dźwięk jest mocny, ale naturalny, bardzo czysty, detale muzyki wręcz krystalicznie czyste i nawet radio FM, które coraz mniej używamy w samochodzie, działa lepiej niż np. w DS 7. Inżynierowie zrobili tu kawał dobrej roboty, zapewniając nagłośnienie, które cieszy ucho melomana a i osoby nie do końca czujące klimaty związane z muzyką będą zadowolone. Warto podkreślić naturalność dźwięku, bo nie jest to norma w samochodach nawet wysokiej klasy i często można spotkać się w innych markach np. z nadmiernym podbiciem niskich basów, które nie ma nic wspólnego z dobrą jakością muzyki.

Skonfiguruj DS 4 teraz.

System multimedialny

Multimedia działają szybko i pewnie, chociaż warto poświęcić chwilę czasu na właściwe ich skonfigurowanie – możliwości personalizacji są spore. Auto ma też nieduży ekran w środkowej konsoli, tuż za miejscem na prawą rękę, który pozwala na sterowanie a nawet wpisywanie odręcznych liter do nawigacji, jeśli ktoś ma na to ochotę. Nowy system jest bardzo responsywny, działa płynnie, chociaż po starszej wersji z DS 7 wymaga pewnego przyzwyczajenia. Filozofia DS jest po prostu inna. Chwila obcowania z autem pozwala zrozumieć zasadę działania menu. Przydatny jest przycisk Home, który z dowolnego miejsca przenosi nas do menu głównego.

ds 4 e tense 2022 2 scaled Wiadomości
Wnętrze DS 4 to uczta dla oczu

Jazda, spalanie, dynamika, zachowanie na drodze

Jak zachowuje się DS 4 w codziennym użytkowaniu? Wielu dziennikarzy pisze o wzorowym zachowaniu na drodze i wysokim komforcie jazdy. Trudno się z nimi nie zgodzić. Francuskim projektantom udało się stworzyć połączenie pewnego prowadzenia z bardzo wysokim komfortem jazdy. DS 4 może być wyposażony w regulowane zawieszenie, które może pracować w trybie komfort, normal lub sport. Nawet używając tak lubianego przez nas ustawienia komfort nie ma mowy o zbytniej miękkości czy pochylaniu się nadwozia. Jest przyjemnie, amortyzacja działa znakomicie, kamera analizuje drogę i odpowiednio ustawia amortyzatory, można jeździć bardzo dynamicznie i w żadnym momencie nie czuć, by auto wychodziło poza kontrolę kierowcy.

ds 4 e tense 2022 3 scaled Wiadomości
Na spalanie trudno narzekać. Bak paliwa mógłby być większy

Z napędem 225 KM dynamika jest bardzo dobra. Przyspieszanie, wyprzedzanie, to czysta przyjemność. Zwiększona waga hybrydy nie daje się w żadnym stopniu odczuć, raczej stabilizuje nadwozie. Kierownica reaguje natychmiast, auto lubi wchodzić w zakręty a do kompletu jest znakomicie wyciszone.

Układ hybrydowy działa szybko i pewnie, przełączanie jest nieodczuwalne. W czasie całego testu nie zdarzyły się żadne niepokojące zachowania, wyraźnie widać że DS wykorzystuje tu wszystkie doświadczenia z poprzednich modeli całej grupy. Na duży plus zasługuje też wyciszenie, które dobrze tłumi silnik spalinowy. Ten, gdy się włącza, jest słyszalny dopiero przy bardzo wysokich obrotach i jest to dźwięk raczej przyjemny. Dopiero przy limicie obrotów robi się trochę głośniej.

ds 4 e tense 2022 1 scaled Wiadomości
Komfortowo i bezstresowo – DS 4 jedzie prawie sam

Asystent jazdy DS 4

Kolejnym plusem samochodu są nieinwazyjne systemy wspomagania. Asystent pasa ruchu działający z aktywnym tempomatem nie szarpie kierownicą, nie wymusza gwałtownych manewrów. Jeśli coś nagle wyjedzie przed DS 4, np. na autostradzie, auto miękko chociaż zdecydowanie zahamuje. Obsługa systemu jest intuicyjna, informacje można wyświetlać na szybie przed kierowcą.

Ładowalna hybryda

DS 4 225 KM EAT PHEV to auto, które najlepiej sprawdzi się, gdy dysponujemy możliwością ładowania w domu lub w pracy. Wtedy w mieście można korzystać z napędu czysto elektrycznego a zasięg około 50 kilometrów wystarczy na większość codziennych spraw. Jeśli naszym głównym przeznaczeniem są długie trasy, to zapewne polecalibyśmy diesla. Może nie dlatego, że hybryda dużo pali nienaładowana, wręcz przeciwnie, ale jednak wożenie dodatkowych kilogramów przy długich trasach, gdy nie są one wykorzystywane, będzie zbędnym obciążeniem.

Połączenie 1.6 PureTech i napędu elektrycznego

Pod maską pracuje hybryda silnika spalinowego 1.6 oraz napędu elektrycznego. Bateria ma pojemność 12,6 kWh. Spalanie, w zależności od scenariusza użycia, waha się od 1-2 litrów w mieście, przy naładowanym samochodzie w trybie hybrydowym, do ponad 7 litrów na autostradzie przy nienaładowanym akumulatorze. Przyspieszenie według danych fabrycznych to 7,7 sekundy do setki. Wystarczy.

DS 4 – wady

Jakie wady ma DS 4? Na tle konkurencji niewiele. Niewielki bak paliwa ogranicza nieco zasięg na autostradzie. Nie wszystkim spodoba się sterowanie większością funkcji przez ekrany, chociaż dzisiaj to norma. Menu wymaga pewnego przyzwyczajenia. Cena wersji hybrydowej zaczyna się od około 180 tysięcy zł, dla niektórych zastosowań (trasa!) lepszy będzie diesel. Wykorzystanie wszystkich możliwości hybrydy wymaga jednak posiadania ładowarki w domu lub w firmie.

DS 4 – zalety

A plusy? Design to największy wyróżnik DS 4, wysokiej jakości materiały, dobra dynamika, możliwość jazdy w trybie czysto elektrycznym, znakomite wyciszenie i komfort jazdy, komfortowe wnętrze, możliwość zamówienia wyposażenia takiego jak noktowizor, sporo wyposażenia w cenie, za które u konkurencji trzeba płacić dodatkowo, miękko pracująca skrzynia, dostępność, dostępność diesla. Na pochwałę zasługuje też dobra jakość wykonania auta.

DS 4 może się podobać i zdecydowanie warto wpisać go na listę potencjalnych aut, wartych rozważenia, wybrać się na jazdę próbną i samemu ocenić jak się sprawuje. Listę salonów znajdziecie na stronie DSAutomobiles.pl.

Porównanie – dane techniczne DS 4, BMW 1, Audi A3, Mercedes A

DS 4 E-Tense 225 Rivoli
BMW 1
Audi A3 Sporstback-e
Mercedes A hatchback Plugin
długość (mm)
4400
4319
4343
4419
szerokość (mm)
1866
1799
1816
1796
wysokość (mm)
1470
1434
1450
1440
rozstaw osi (mm)
2675
2670
2630
2729
bagażnik (dm3)
390
380
280
310
średnica zawracania (m)
10,8
11,4
11,1
10,6

Cena DS 4 zaczyna się od 124.900 zł brutto, wersja hybrydowa to wydatek co najmniej 181.400 zł brutto (W zależności od wersji wyposażenia).

Dziękujemy DS Automobiles za użyczenie auta do testu.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

ds 4 e tense 2022 2 Wiadomościds 4 e tense 2022 3 Wiadomościds 4 e tense 2022 1 Wiadomościds 4 masaz foteli 1 Wiadomości
2.8 15 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

PureTech 130

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19
ds 8 macron 1 Wiadomości

Czym jeździ prezydent? Różne wybory francuskich głów państwa na przestrzeni lat

2025-05-18

Tokyo E-Prix 2025: DS Automobiles, mistrzowie elektrycznych emocji i walka do końca

2025-05-18

Nowy luksusowy DS 3 będzie SUVem i otrzyma nową platformę

2025-05-18
Tagi: DS AutomobilesDS 4E-Tense
Udostepnij697Tweet436Udostepnij122
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    4120 udostępnienia
    Udostepnij 1648 Tweet 1030
  • 7 najtańszych nowych samochodów Dacia i Renault z fabryczną instalacją LPG. Cennik maj 2025

    1156 udostępnienia
    Udostepnij 462 Tweet 289
  • Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

    355 udostępnienia
    Udostepnij 142 Tweet 89
  • Renault Austral odniósł ogromny sukces. Ponad 200.000 sprzedanych egzemplarzy

    581 udostępnienia
    Udostepnij 232 Tweet 145

Testy samochodów

01. DS 5 styl i oryginalność Wiadomości
Testy

Test: DS 5 1.6 THP 200 KM – pożądanie, styl i awangarda w jednym. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-08-02
Nowy DS 4 E-Tense 225 KM La Premiere 2022
Testy

Test: Nowy DS 4 E-Tense Hybrid 225 KM już na polskich drogach! Niezawodny, dynamiczny i bardzo komfortowy luksus. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-01-22
Renault Megane
Testy

Test: Używany Renault Megane 1.4 TCe 130 KM 2011 Grandtour – idealne auto dla rodziny? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2018-07-30
001. Renault Megane IV Bose TCe 130 Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane IV 1.3 TCe 130 KM – skok o parę poziomów. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-04-16
lancia ypsilon swietuje swoje 40 urodziny styl i innowacja nie sa kwestia rozmiaru nowa lancia ypsilon 1 Wiadomości
Testy

Pierwszy test: nowa Lancia Ypsilon Ibrida LX 100 KM – włoski powrót z przytupem?

autor Tomasz Nowicki
2025-04-06

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”
  • Inny Anonimowy - Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”

Zobacz też

Tim Fallon odchodzi z Rivian, aby pokierować produkcją w Stellantis

Rok paliwa gratis

Poznań Motor Show 2020 opóźniony z powodu koronawirusa

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz