Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Partnerzy
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy

Luksusowy kompakt DS 4. Komfort, cisza i dynamika. Opinie, spalanie,

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-09-20
w Testy, DS - testy i opinie
Czas czytania 8 minut
1.4k 14
A A
0

Warto przeczytać!

Test: Citroën C3 Aircross 1.2 130 KM EAT6 – wielki miejski crossover. Opinie, spalanie, zalety i wady

Test: Peugeot 408 GT 1.2 130 KM – prawdopodobnie najlepszy samochód w swojej klasie. Opinie, spalanie, zalety i wady.

Test: Peugeot 308 SW BlueHDi 130 KM – ile pali na autostradzie i w mieście? Oszczędne kombi dla rodziny

Test: Citroën C5 X PHEV 225 Shine Pack – jazda majestatyczna

DS 4 to samochód kompaktowy marki DS Automobiles, który niedawno mieliśmy okazję testować w naszej redakcji w wersji hybrydowej, z napędem PHEV o mocy 225 KM. Jest szybki, zwinny i bardzo komfortowy, bez problemu konkurując między innymi z takimi modelami jak Audi A3, BMW 1 czy Mercedes klasy A.

DS 4 pojawił się na rynku kilka miesięcy temu. Samochód jest produkowany w Niemczech, w fabryce w Russelheim. Do jakości wykonania nie można mieć zastrzeżeń: auto od pierwszego kontaktu sprawia bardzo solidne wrażenie. Dynamiczna, elegancka sylwetka mocno wyróżnia się na ulicy a marka DS Automobiles zadbała o kilka mocnych akcentów: chowające się klamki drzwi czy eleganckie matrycowe reflektory z przodu dodają DS 4 aury pewnego rodzaju wyjątkowości.

DS 4 ma luksusowe wnętrze

Prawdziwa uczta czeka nas jednak w środku. Skóra, delikatne podświetlenia kabiny, świetnej jakości wykończenia no i design na najwyższym poziomie, graniczący ze sztuką. Przebywanie w kabinie DS 4 to realne zanurzenie się w krainie komfortu, wygody i uczty dla oczu. Nic tu nie jest przypadkowe, wszystko podporządkowano sztuce projektowania. Jest to sytuacja rzadko spotykana w motoryzacji, która często jest powtarzalna i chaotyczna. W DS 4 tego nie znajdziecie.

Fotele są bardzo wygodne, w naszej testowej wersji wyposażono je m.in. w naprawdę znakomity masaż, sterowany z ekrany dotykowego. Możliwości masażu do wyboru jest sporo, uprzyjemnia to podróż i redukuje zmęczenie.

DS 4 i hi-fi Focal Electra

Kupując DS 4 zdecydowanie warto wybrać opcję Focal Electra, czyli zestaw Hi-Fi. Dźwięk jest mocny, ale naturalny, bardzo czysty, detale muzyki wręcz krystalicznie czyste i nawet radio FM, które coraz mniej używamy w samochodzie, działa lepiej niż np. w DS 7. Inżynierowie zrobili tu kawał dobrej roboty, zapewniając nagłośnienie, które cieszy ucho melomana a i osoby nie do końca czujące klimaty związane z muzyką będą zadowolone. Warto podkreślić naturalność dźwięku, bo nie jest to norma w samochodach nawet wysokiej klasy i często można spotkać się w innych markach np. z nadmiernym podbiciem niskich basów, które nie ma nic wspólnego z dobrą jakością muzyki.

Skonfiguruj DS 4 teraz.

System multimedialny

Multimedia działają szybko i pewnie, chociaż warto poświęcić chwilę czasu na właściwe ich skonfigurowanie – możliwości personalizacji są spore. Auto ma też nieduży ekran w środkowej konsoli, tuż za miejscem na prawą rękę, który pozwala na sterowanie a nawet wpisywanie odręcznych liter do nawigacji, jeśli ktoś ma na to ochotę. Nowy system jest bardzo responsywny, działa płynnie, chociaż po starszej wersji z DS 7 wymaga pewnego przyzwyczajenia. Filozofia DS jest po prostu inna. Chwila obcowania z autem pozwala zrozumieć zasadę działania menu. Przydatny jest przycisk Home, który z dowolnego miejsca przenosi nas do menu głównego.

Wnętrze DS 4 to uczta dla oczu

Jazda, spalanie, dynamika, zachowanie na drodze

Jak zachowuje się DS 4 w codziennym użytkowaniu? Wielu dziennikarzy pisze o wzorowym zachowaniu na drodze i wysokim komforcie jazdy. Trudno się z nimi nie zgodzić. Francuskim projektantom udało się stworzyć połączenie pewnego prowadzenia z bardzo wysokim komfortem jazdy. DS 4 może być wyposażony w regulowane zawieszenie, które może pracować w trybie komfort, normal lub sport. Nawet używając tak lubianego przez nas ustawienia komfort nie ma mowy o zbytniej miękkości czy pochylaniu się nadwozia. Jest przyjemnie, amortyzacja działa znakomicie, kamera analizuje drogę i odpowiednio ustawia amortyzatory, można jeździć bardzo dynamicznie i w żadnym momencie nie czuć, by auto wychodziło poza kontrolę kierowcy.

Na spalanie trudno narzekać. Bak paliwa mógłby być większy

Z napędem 225 KM dynamika jest bardzo dobra. Przyspieszanie, wyprzedzanie, to czysta przyjemność. Zwiększona waga hybrydy nie daje się w żadnym stopniu odczuć, raczej stabilizuje nadwozie. Kierownica reaguje natychmiast, auto lubi wchodzić w zakręty a do kompletu jest znakomicie wyciszone.

Układ hybrydowy działa szybko i pewnie, przełączanie jest nieodczuwalne. W czasie całego testu nie zdarzyły się żadne niepokojące zachowania, wyraźnie widać że DS wykorzystuje tu wszystkie doświadczenia z poprzednich modeli całej grupy. Na duży plus zasługuje też wyciszenie, które dobrze tłumi silnik spalinowy. Ten, gdy się włącza, jest słyszalny dopiero przy bardzo wysokich obrotach i jest to dźwięk raczej przyjemny. Dopiero przy limicie obrotów robi się trochę głośniej.

Komfortowo i bezstresowo – DS 4 jedzie prawie sam

Asystent jazdy DS 4

Kolejnym plusem samochodu są nieinwazyjne systemy wspomagania. Asystent pasa ruchu działający z aktywnym tempomatem nie szarpie kierownicą, nie wymusza gwałtownych manewrów. Jeśli coś nagle wyjedzie przed DS 4, np. na autostradzie, auto miękko chociaż zdecydowanie zahamuje. Obsługa systemu jest intuicyjna, informacje można wyświetlać na szybie przed kierowcą.

Ładowalna hybryda

DS 4 225 KM EAT PHEV to auto, które najlepiej sprawdzi się, gdy dysponujemy możliwością ładowania w domu lub w pracy. Wtedy w mieście można korzystać z napędu czysto elektrycznego a zasięg około 50 kilometrów wystarczy na większość codziennych spraw. Jeśli naszym głównym przeznaczeniem są długie trasy, to zapewne polecalibyśmy diesla. Może nie dlatego, że hybryda dużo pali nienaładowana, wręcz przeciwnie, ale jednak wożenie dodatkowych kilogramów przy długich trasach, gdy nie są one wykorzystywane, będzie zbędnym obciążeniem.

Połączenie 1.6 PureTech i napędu elektrycznego

Pod maską pracuje hybryda silnika spalinowego 1.6 oraz napędu elektrycznego. Bateria ma pojemność 12,6 kWh. Spalanie, w zależności od scenariusza użycia, waha się od 1-2 litrów w mieście, przy naładowanym samochodzie w trybie hybrydowym, do ponad 7 litrów na autostradzie przy nienaładowanym akumulatorze. Przyspieszenie według danych fabrycznych to 7,7 sekundy do setki. Wystarczy.

DS 4 – wady

Jakie wady ma DS 4? Na tle konkurencji niewiele. Niewielki bak paliwa ogranicza nieco zasięg na autostradzie. Nie wszystkim spodoba się sterowanie większością funkcji przez ekrany, chociaż dzisiaj to norma. Menu wymaga pewnego przyzwyczajenia. Cena wersji hybrydowej zaczyna się od około 180 tysięcy zł, dla niektórych zastosowań (trasa!) lepszy będzie diesel. Wykorzystanie wszystkich możliwości hybrydy wymaga jednak posiadania ładowarki w domu lub w firmie.

DS 4 – zalety

A plusy? Design to największy wyróżnik DS 4, wysokiej jakości materiały, dobra dynamika, możliwość jazdy w trybie czysto elektrycznym, znakomite wyciszenie i komfort jazdy, komfortowe wnętrze, możliwość zamówienia wyposażenia takiego jak noktowizor, sporo wyposażenia w cenie, za które u konkurencji trzeba płacić dodatkowo, miękko pracująca skrzynia, dostępność, dostępność diesla. Na pochwałę zasługuje też dobra jakość wykonania auta.

DS 4 może się podobać i zdecydowanie warto wpisać go na listę potencjalnych aut, wartych rozważenia, wybrać się na jazdę próbną i samemu ocenić jak się sprawuje. Listę salonów znajdziecie na stronie DSAutomobiles.pl.

Porównanie – dane techniczne DS 4, BMW 1, Audi A3, Mercedes A

DS 4 E-Tense 225 Rivoli
BMW 1
Audi A3 Sporstback-e
Mercedes A hatchback Plugin
długość (mm)
4400
4319
4343
4419
szerokość (mm)
1866
1799
1816
1796
wysokość (mm)
1470
1434
1450
1440
rozstaw osi (mm)
2675
2670
2630
2729
bagażnik (dm3)
390
380
280
310
średnica zawracania (m)
10,8
11,4
11,1
10,6

Cena DS 4 zaczyna się od 124.900 zł brutto, wersja hybrydowa to wydatek co najmniej 181.400 zł brutto (W zależności od wersji wyposażenia).

Dziękujemy DS Automobiles za użyczenie auta do testu.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.6 11 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DS 4DS AutomobilesE-Tense
Udostepnij478Tweet299Udostepnij84
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Hydropneumatyka Citroëna bez tajemnic. Jedyne takie szkolenie dla mechaników i warsztatów: 24-26 marca 2023. Zgłoś się teraz
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more