Samochody marki Fiat, tradycyjnie kojarzone z Włochami, coraz częściej produkowane są daleko od tego kraju. Nie tylko w Europie, ale też w Afryce czy Ameryce południowej. Gdzie znajdują się fabryki?
Stellantis, gigant motoryzacyjny powstały z połączenia Fiat Chrysler Automobiles i PSA Group, coraz częściej przenosi produkcję samochodów Fiat za granicę. Nowa elektryczna Panda będzie powstawać na przykład w fabryce w Kragujevacu. Jednak to tylko część większego procesu globalizacji firmy. Rzecznik Stellantis uspokaja, że produkcja obecnej wersji Pandy w fabryce w Pomigliano będzie kontynuowana aż do momentu wprowadzenia nowych modeli. To działanie jest kolejnym krokiem w umiędzynarodowienia działalności firmy, która przeniosła nawet swoją siedzibę holdingową Exor, należącą do rodziny Agnellich, do Holandii.
Zobacz: Wiadomości motoryzacyjne. Codziennie
Przyglądając się ofercie dostępnych modeli Fiata, łatwo zauważyć, że wiele z nich produkowanych jest poza granicami Włoch. Kultowy model Topolino, w pełni elektryczny, powstaje w fabryce PSA w Kenitrze, w Maroku. Nowa Fiat 600, dostępna w wersji hybrydowej i elektrycznej, jest składana w Tychach, w Polsce. To tam również produkowane są modele 500, które do 2019 roku były montowane także w Toluca, w Meksyku.
Fiat Tipo, wprowadzony na rynek w 2015 roku jako następca Bravo, produkowany jest w tureckiej fabryce w Bursie. Model Doblò, zarówno w wersji elektrycznej, jak i spalinowej, powstaje w zakładach w Hiszpanii i Portugalii – odpowiednio w Vigo i Mangualde. Z kolei van E-Ulysse produkowany jest w Hordain, we Francji.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów. Opinie, pomiary, spalanie
Włochy omijają też inwestycje wodorowe. Carlos Tavares kładzie duży nacisk na rozwój technologii wodorowej, ale Symbio, joint venture Stellantis z Forvia i Michelin, nie jest zlokalizowane w Turynie. SymphonHy, pierwsza giga fabryka działa w Saint-Fons we Francji.
Najnowsze komentarze