Po dobrym pierwszym kwartale w Niemczech również w kwietniu Stellantis sprzedał znacznie więcej pojazdów niż w roku poprzednim. Według wstępnych danych wewnętrznych, nowo zarejestrowanych zostało prawie 32.900 samochodów osobowych i dostawczych wszystkich marek koncernu, co oznacza wzrost na rynku niemieckim o 17,8%. Szczególnie dobrze rozwijała się sprzedaż Peugeota i Citroëna, podobnie jak segment lekkich samochodów dostawczych, w którym Stellantis i jego marki pozostają numerem jeden w Niemczech.
Ciekawe, co w komentarzach napiszą krytykanci Citroëna na wieść, że sprzedaż francuskiej marki tak mocno wzrosła na największym europejskim rynku samochodowym? Tysiące Niemców na pewno mocno się mylą wydając swoje euro, bo paru defetystycznych Polaków zna się przecież lepiej ;-)
Ogólny bilans marek Stellantis w Niemczech po pierwszych czterech miesiącach roku jest również bardzo pozytywny: przy 139,2 tys. sprzedanych aut wynik z poprzedniego roku został przekroczony o 21,6%, a udział w rynku wzrósł o 1,4 punktu procentowego do 13,5%.
Motorami wzrostu w kwietniu były w szczególności marki Peugeot i Citroën: przy 6.150 nowych rejestracji marka spod znaku lwa sprzedała o 55,0% więcej samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych niż w tym samym miesiącu roku poprzedniego i zwiększyła udział w rynku o 0,5 punktu procentowego do 2,3%. Wzrost w Citroënie był jeszcze większy: marka sygnowana szewronami zwiększyła liczbę nowych rejestracji o 79,1% do 6.230 sztuk, a swój udział w rynku o 0,75 punktu procentowego do 2,3%. Bardzo silny wzrost liczby nowych rejestracji odnotowały także Jeep (+61,9%) i DS Automobiles (+128,4%).
Dział lekkich pojazdów dostawczych Stellantis Pro One w dalszym ciągu odnosi sukcesy. Marki Citroën, Fiat Professional, Opel, Peugeot i RAM osiągnęły w kwietniu łączny udział w rynku na poziomie 21,9% (+2,5 punktu procentowego) dzięki bardzo znaczącemu wzrostowi sprzedaży o 56,3% do dobrych 5.400 sztuk. Podobnie jak w poprzednim miesiącu oraz w pierwszym kwartale 2024 roku, Stellantis Pro One był liderem tego segmentu rynku w Niemczech.
„Nasze francuskie marki cieszą się obecnie dużym powodzeniem w Niemczech – podobnie jak cała Grupa Stellantis. Chciałbym tego pogratulować wszystkim pracownikom, a zwłaszcza naszym partnerom branżowym – ponieważ bezpośredni kontakt z klientami jest i pozostaje bardzo ważny” – powiedział we wtorek szef Stellantis Germany Lars Bialkowski przed otwarciem nowego salonu Peugeot u dealera samochodowego Wegener w Berlinie.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Stellantis, archiwum
Najnowsze komentarze