środa, 6 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Dacia Jogger na pięć gwiazdek! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 06/2022

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-06-08
w Przeglad Prasy
Czas czytania 7 minut
175 8
2
157
UDOSTĘPNIEŃ
522
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022

Peugeot 408 się spodobał! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2022

Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022

To może być ciekawe wydanie miesięcznika AUTO MOTO, bo już na okładce zapowiada on Poradnik kupującego używane francuskie SUV-y i crossovery. Poza tym na stronie tytułowej jest też zapowiedź testu Dacii Jogger, a w starciu kompaktów bierze udział nowy Peugeot 308. Ale że nie oceniamy pism po okładkach, więc zapraszamy po szczegóły do stronniczego przeglądu prasy.

AUTO MOTO nr 06 (313) z VI.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 7,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 9,5 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Aircross, C3 Picasso, C4, C4 Aircross, C4 SpaceTourer, C5, C5 Aircross, DS3, 3 Crossback, 4 Crossback, 7 Crossback, 206, 207, 208, 2008, 308, 3008, 4007, 4008, 5008, Captur, Clio, Kadjar, Koleos, Scenic, Dokker, Duster, Jogger, Lodgy, Logan, Sandero, Crossland X

Pierwsza wzmianka poświęcona francuskim samochodom pojawia się na stronie 9. To krótka informacja o tym, że Citroën kończy produkcję Grand C4 SpaceTourera.

Siedem aut kompaktowych stanęło w szranki do niemieckiego testu benzyniaków segmentu C. Polskie AUTO MOTO przedrukowało ten materiał na stronach 20-31. Znamienne, że trzy auta z tej siódemki pochodzą z koncernu VAG. To Audi A3, Seat Leon i Volkswagen Golf. Naprzeciwko nich stanęły BMW 118i, Kia Ceed, Mercedes A200 i Peugeot 308. Pod maskami, jako się rzekło, benzyniaki współpracujące ze skrzyniami automatycznymi. Najniższą mocą dysponuje auto francuskie – tylko 130 KM. Nieco więcej (136 KM) dostarcza BMW. Modele od VAG-a mają do dyspozycji po 150 KM, Kia generuje 160 KM, a Mercedes może się pochwalić mocą 163 KM.

Kia jest wyraźnie najtańsza z ceną bazową 9 jako jedyna nie przekracza nie tylko progu 100.000 zł, ale nawet 90.000 zł. Volkswagen z Seatem idą łeb w łeb i nieco wyprzedzają Peugeota. Marki premium są już wyraźnie droższe. Kia odstaje za to wyposażeniem.

Peugeot okazał się samochodem całkiem przestronnym i ma największy bagażnik – jako jedyny przekracza tu wartość 400 litrów. Po złożeniu kanapy zresztą też kufer 308-ki jest największy. Również ładowność jest największa, ale cóż z tego – w tej kategorii noty 308-ki są najniższe (acz ex aequo z Kią i BMW), bo… masa ewentualnej przyczepy jest najniższa. Pytanie, jakie to ma znaczenie w realnym życiu. Ładowność na co dzień jest istotna, ale masa przyczepy? No bez przesady!

Spodobała się za to praca zawieszenia i oferowany przez nie komfort. Pochwalono również fotele, choć uznano zaraz, że na torze podtrzymanie boczne mogłoby być lepiej. Kolejna bzdura – dziesiątki tysięcy kierowców nigdy nie pojawi się tym autem na żadnym torze. Oczywiście silnik o najniższej mocy w teście też nie mógł zachwycić niemieckich dziennikarzy. Za to zapewne musieli to auto poganiać dość mocno, bo 308-ka wyżłopała najwięcej paliwa w stawce.

Peugeot za to zachwyca hamulcami, zwłaszcza zimnymi, ma też znakomitą trakcję, ale skrytykowano go z powodu rygorystycznie działającego ESP. Hello, czas się obudzić – oceniacie samochody z homologacją drogową i próby przypisywania im sportowych właściwości są zwyczajnie głupie. Dziś ważne jest bezpieczeństwo, tym bardziej, że samochody są powszechnie dostępne i trafiają często w ręce mocno niedoświadczonych kierowców. Już lepiej, żeby ESP powściągnęło emocje u takiego kogoś, niż miałoby doprowadzić do tragedii.

Ostatecznie Peugeot wylądował dokładnie w środku stawki – na czwartym miejscu, ex aequo z Audi. Pokonał wprawdzie BMW i Mercedesa, ale zrobił to ceną i wyposażeniem. Uległ zwycięskiemu Volkswagenowi, Kii oraz Seatowi.

Kolejny interesujący nas materiał znajdziecie na stronach 34-37. To test Dacii Jogger ze 110-konnym silnikiem. Najpierw Redaktor Laska przypomniał, jakie modele Dacia wypuszczała w XXI wieku: Logana, Sandero i w końcu wielki przebój – Dustera. Najnowsze dziecko marki nazywa się Jogger i zastąpi w gamie Logana MCV, osobową wersję Dokkera i Lodgy. Jogger może mieć pięć lub siedem miejsc, a na wszystkich zapewnia sporo miejsca. Ma spory prześwit, wielki rozstaw osi, off-roadową stylistykę i jest lekki, więc do napędu wystarczają silniki o niedużych mocach (100-110 KM). Szerokie i wysokie drzwi ułatwiają wsiadanie i wysiadanie, choć AUTO MOTO utyskuje na dźwięk zamykaniu towarzyszący.

Przyzwoicie wypada ocena przestronności, niezłe noty zebrały materiały wykończeniowe i spasowanie elementów kokpitu, ale skrytykowano wykończenie bagażnika oraz roletę.

Dynamika w zakresie prędkości rozwijanych w mieście jest niezła, powyżej trochę siada, ale i tak tragedii nie ma. W razie potrzeby należy się uciekać do redukcji, a że skrzynia dobrze działa, to nie jest to problemem. Spalanie też okazuje się rozsądne, zwłaszcza, gdy jeździ się rozsądnie.

Autor uznaje, że ceny samochodu na tle innych marek są atrakcyjne, a realnych konkurentów na rynku brak. I najlepsze – Jogger otrzymał maksymalną notę pięciu gwiazdek! Brawo!

Zobacz też nasz test Dacii Jogger w wersji z LPG

W dziale aut używanych czerwcowe AUTO MOTO dokonało przeglądu francuskich propozycji w zakresie SUV-ów i crossoverów. Cały ten materiał znajdziecie na stronach 50-57. Opisano Citroëna C4 Aircross (przy okazji wspomniano Peugeota 4008), Citroëna C-Crossera (wspomniano też bliźniaczego Peugeota 4007), Citroëna C5 Aircross (tu jest odniesienie do C5), Citroëna C3 Aircrossa (pojawiła się wzmianka o Citroënie C3 Picasso i Oplu Crosslandzie X), Dacię Duster, Dacię Sandero Stepway (pierwsza i druga generacja), DS 3 Crossbacka (przypomniano Citroëna DS3), DS 4 Crossbacka (tu wystąpiła wzmianka o C4) i DS 7 Crossbacka, Peugeota 207 Outdoor (wzmianka o 206 SW), Peugeoty 3008 obu generacji, Peugeota 2008 I generacji (wzmianka o miejskim 208), Renault Captura I generacji (odniesienie do Clio), Renault Scenic’a II Conquest, Renault Scenic’a RX4, Renault Scenic’a III XMOD, Renault Kadjara i Renault Koleosa I generacji (odniesienie do Nissana X-Traila). Generalnie wszystkie te samochody są chwalone, choć zdecydowana większość z nich była przez motogazetki mocno krytykowana, kiedy były oferowane na rynku pierwotnym.

Na stronach 64-69 AUTO MOTO rozważa, czy zakup diesla jest jeszcze sensownym posunięciem/ Mowa, rzecz jasna, o samochodach osobowych. Już na początkowych stronach mamy dwa zdjęcia, a na każdym z nich dwie Dacie Duster. Do ilustracji reszty materiału również posłużyły fotki Dusterów. Dopiero pod koniec materiału pojawiły się malutkie fotografie innych aut, w tym Alfy Romeo Giulii oraz Peugeotów 508 i 3008.

Maserati, to legendarna marka, która wchodzi w skład koncernu Stellantis, dlatego wspominam, że model MC20 został wręcz entuzjastycznie opisany na stronach 76-81. Pod koniec materiału opisano krótko także SUV-a Grecale.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w datowanym na czerwiec numerze AUTO MOTO.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.3 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 20082062072083 Crossback30083084 Crossback4007400850087 CrossbackAlfa RomeoAUTO MOTOC3 AircrossC3 PicassoC4C4 AircrossC4 SpaceTourerC5C5 AircrossCapturCitroenClioCrossland XDaciaDokkerDS AutomobilesDS3DusterGiuliaGrecaleJoggerKadjarKoleosLodgyLoganMaseratiMC20NissanOpelPeugeotRenaultSanderoScenicużywaneX-Trail
Udostepnij63Tweet39Udostepnij11
Poprzedni

DS Automobiles zmienia nazwy swoich popularnych modeli

Następny

Citroën wprowadza duże podwyżki. C4 zaczyna się od blisko 100 tysięcy!

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Citroën wprowadza duże podwyżki. C4 zaczyna się od blisko 100 tysięcy!

Piąte w tym sezonie podium Jean-Érica Vergne – w inauguracyjnym E-Prix Dżakarty!

Marka Opel pierwszym partnerem programu Karta Dużej Rodziny, oferującym samochody w pełni elektryczne

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Krzysztof - Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Michał Z. - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Dawid - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • seb - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Piotr001 - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • adalb - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • eliza - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • adalb - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Anonimowo - Otwarcie zamówień na całą gamę nowego Nissana ARIYA w Polsce – pełny cennik ujawniony
  • Trjku - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii
  • BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.