1.2 PureTech Łańcuch
Wiadomości

Dlaczego Stellantis odrzuca wnioski o rekompensatę w sprawie silników 1.0 i 1.2 PureTech?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15
dacia bigster 1 1 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG. Oferuje możliwości rodzinnego SUV-a w cenie samochodu z niższego segmentu.

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15
Renault Master
Wiadomości

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
peugeot 408 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot nie będzie producentem taniego elektryka za 20 tys. euro – mówi szef marki

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-17
tesla y Wiadomości
Wiadomości

Dramat właściciela. Tesla się zaktualizowała i przestała działać

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
fiat titano ruszyla produkcja w cordoba automotive hub 1 Wiadomości
Wiadomości

Fiat Titano 2.2 MultiJet – ruszyła produkcja w Córdoba Automotive Hub

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-14
Opel Astra
Wiadomości

Bezwypadkowy, używany Opel Astra VI Sports Tourer – diesel z automatem. Przegląd krajowego rynku

autor Gabi Rusek
2025-05-13

Najnowsze komentarze

  • Jan - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Juras - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Dacia Sandero Stepway 0,9 TCe 90 KM – czy niska cena wybacza wszystko? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-02-13
w Testy, Dacia - testy i opinie
Czas czytania 7 minut
782
A A
30
IMG 6196 Wiadomości

Oczywiście lubimy lśniące, pięknie wykończone samochody z mnóstwem dodatków i uwielbiamy zdobycze technologii, które producenci umieszczają na pokładach swoich nowych samochodów, ale czasem spoglądając na cenę mamy po prostu ochotę pukać się w głowę i powiedzieć „oszaleli”? Na rynku nie brakuje propozycji oferowanych w przystępnej cenie. Za niewiele ponad 50 tys. zł możemy znaleźć się w posiadaniu w pełni wyposażonego modelu Dacia Sandero Stepway. Czy niska cena potrafi zrekompensować nam pewne niedociągnięcia?

Dacia Sandero Stepway ostatnio podrożała a z konfiguratora zniknął wariant podstawowy Open oraz 90-konna jednostka benzynowa TCe o pojemności 0,9 litra. Mimo to, model wciąż kusi ceną. Do naszej redakcji trafiła najlepiej wyposażona, nie licząc specjalnej edycji Celebration wersja Laureate, która jeszcze pod koniec zeszłego roku kosztowała z wszystkimi dodatkami 52.410 zł. Obecnie zapłacimy za model więcej. Muszę jednak zaznaczyć, że trzeba tutaj wziąć niewielką poprawkę na pojęcie „najlepiej wyposażona” ponieważ w pojazdach marki Dacia oznacza ono nieco inny poziom komfortu niż chociażby w modelach siostrzanej marki Renault. Lista z wyszczególnieniem co testowy model posiada jest długa, ale zawiera wiele elementów, których w „topowej wersji” spodziewalibyśmy się w standardzie, jak choćby elektrycznie otwierane tylne szyby, podłokietnik, czy ekran dotykowy. W „naszym” egzemplarzu były one dodatkowo płatne. Nie mniej jednak jeśli zależy nam na praktycznym samochodzie w niskiej cenie, Dacia Sandero Stepway wyceniona porównywalnie do Skody Fabii i korzystniej niż jakikolwiek inny model w segmencie, jest warta uwagi.

Mówcie co chcecie, ale Dacia Sandero Stepway ładna jest…IMG 6197 scaled Wiadomości

Dacia Sandero Stepway ze stylistyką a’ la SUV z osłonami zderzaków, nakładkami na nadkola i relingami dachowymi wygląda naprawdę dobrze. Przez wszystkich pasażerów, których miałam okazję wziąć na pokład, była odbierana pozytywnie. Nawet tych, którzy nasłuchali się o Dacii „tego i owego”. Wykończenie jest proste a wyposażenie mało rozbudowane, ale dzięki temu nie będziemy tracić czasu na zastanawianie się: „do czego ten przycisk służy i jak głęboko musimy wejść w menu, aby zmienić kolor ambientowego podświetlenia wnętrza na niebieski”. Podświetlenia dodającego klimatu nie ma, po prostu wsiadamy do samochodu, wkładamy kluczyk do stacyjki, przekręcamy i jedziemy. Tak, kluczyk: Sandero Stepway nie posiada karty bezdotykowego uruchamiania pojazdu, ale element, nie jest dla mnie aż tak istotny z jedną małą poprawką: kluczyk powinien być składany, aby nie czynił spustoszenia w mojej kieszeni.

Model powstał przede wszystkim z myślą o podróżach na krótkich odcinkach i w mieście, ale jak to bywa z większością samochodów osobowych, rzadziej lub częściej będzie służył do wszystkiego. Czy do wszystkiego się nadaje? Jeśli chodzi o jazdę po mieście komfortu nie powinno nam brakować. Pozycja jest wygodna, fotel zapewnia naszym plecom przyzwoite podparcie, ustawimy również wysokość pasów bezpieczeństwa. Na wysokość regulowany jest również fotel oraz kierownica, co u Dacii nie jest taką znowu oczywistością. Wnętrze zostało solidnie wykończone i po raz kolejny mogę docenić je za prosty i funkcjonalny charakter. W zasięgu mojej prawej ręki znajdują się przyciski, cup-holdery i nie musimy specjalnie wyginać się, aby sięgać do ekranu dotykowego. Sandero Stepway posiada też praktyczną półeczkę na desce rozdzielczej pod przednią szybą, na której możemy umieścić nasz smartfon.IMG 6228 scaled Wiadomości

Warto przeczytać!

dacia spring Wiadomości

Ile kosztuje nowa Dacia Spring? Sprawdzamy ceny taniego, miejskiego elektryka – maj 2025

2025-05-19
dacia bigster 2025 1 Wiadomości

7 najtańszych nowych samochodów Dacia i Renault z fabryczną instalacją LPG. Cennik maj 2025

2025-05-18

Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

2025-05-18

Dacia nie goni za gwiazdkami EuroNCAP – i ma ku temu swoje powody

2025-05-17

…i praktyczna

Sandero Stepway jest wyjątkowo przestronny. Dla czterech dorosłych osób miejsca jest w sam raz, czego nie można powiedzieć o wszystkich modelach z tego segmentu. Sporo zmieścimy również w 320-litrowym bagażniku. Mam tylko nadzieję, że wraz z nadejściem kolejnej generacji, w modelu zmieni się otwieranie tylnej klapy. Mało ergonomiczny, brudzący się i ledwo widoczny przycisk nie jest najwygodniejszym sposobem, by dostać się do naszych bagaży. W Dusterze się udało, dlatego w Sandero również powinno zdać egzamin. Oparcia tylnej kanapy składają się w konfiguracji 1/3 i 2/3 aż do uzyskania maksymalnej pojemności bagażnika wynoszącej 1200 litrów.

Niewielkie rozmiary sprawiają, że pojazd jest łatwy do zaparkowania, w czym pomaga system wspomagania parkowania tyłem z kamerą cofania. Obraz wyświetlany na 7-calowym wyświetlaczu systemu multimedialnego Media Nav Evolution jest wyraźny a wyznaczone na ekranie linie pomagają w dokładnym ustawieniu pojazdu. Podczas manewrowania zwrócimy uwagę na niezbyt duże wspomaganie układu kierowniczego, ale łatwo można się do niego przyzwyczaić. W mieście progi zwalniające, czy asfalt gorszej jakości nie powinny doskwierać pasażerom. Zawieszenie Sandero Stepway poradziło sobie komfortowo także z pokonaniem dziurawej drogi poza asfaltem.

Autostrada rajem nie będzie

Pod maską pojazdu znajduje się benzynowa jednostka o pojemności 0,9 litra, która generuje 90 KM mocy oraz 140 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik pracuje równo, cicho i pozwala na swobodną jazdę oraz płynne wyprzedzanie innych pojazdów. Aby ujrzeć na liczniku 100 km/h potrzebujemy 11,1 sekundy. Maksymalna prędkość Sandero Stepway wynosi 168 km/h. Silnik współpracuje z 5-biegową manualną przekładnią, której w kwestii precyzji nie mamy nic do zarzucenia. Silnik płynnie wchodzi na obroty, pojazd budzi się do życia docierając do ok. 2,5 tys. obr/min. Ile wynosi spalanie? Po pokonaniu 700 km dosyć dynamicznej jazdy, komputer pokazywał średnie spalanie na poziomie 7,3 l/100 km. Według danych producenta w cyklu mieszanym Sandero Stepway potrzebuje 6,1-6,5 l/100 km.Dacia Sandero Stepway

Jazda z wyższą prędkością nie będzie rajem dla osoby siedzącej za kierownicą Dacii Sandero Stepway. Dokładność układu kierowniczego nie jest idealna, pojazd ma tendencje do lekkich niestabilności a przy jeździe autostradą przydałoby się lepsze wyciszenie kabiny. Jest to do zaakceptowania, jeśli dystans pokonywany z prędkością 140 km/h nie jest zbyt długi.

Do wielu elementów Sandero Stepway możemy mieć pewne zastrzeżenia, ale niska cena nie bierze się przecież znikąd. Niewielkie mankamenty takie jak: wystający plastik zewnętrznych klamek, niezbyt szybka reakcja ekranu dotykowego, czy brak lusterka na osłonie przeciwsłonecznej kierowcy, po zerknięciu w cennik są do wybaczenia a przy dłuższym obcowaniu z pojazdem przestają przeszkadzać. Dla klientów z ograniczonym budżetem Dacia Sandero Stepway jest więc bardzo rozsądnym wyborem.

Do wycenionej pod koniec ubiegłego roku na 48.300 zł wersji Laureate dodatkowo dodano:

– przedni podłokietnik – 400 zł

– klimatyzację automatyczną – 1000 zł

– system wspomagania parkowania tyłem – 750 zł

– mapa Europy wschodniej  w wersji rozszerzonej – 300 zł

– MEDIA NAV EVOLUTION (system multimedialny: nawigacja, radioodtwarzacz, bluetooth®, z pilotem do sterowania (USB/jack w panelu radia)) – 950 zł

– koło zapasowe dojazdowe – 400 zł

– szyby tylne regulowane elektrycznie – 310 zł

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

IMG 6170 WiadomościIMG 6216 WiadomościIMG 6220 WiadomościIMG 6222 WiadomościIMG 6223 WiadomościIMG 6224 WiadomościIMG 6225 WiadomościIMG 6226 WiadomościIMG 6228 WiadomościIMG 6232 WiadomościIMG 6233 WiadomościIMG 6234 WiadomościIMG 6237 WiadomościIMG 6240 WiadomościIMG 6241 WiadomościIMG 6213 WiadomościIMG 6212 WiadomościIMG 6177 WiadomościIMG 6181 WiadomościIMG 6183 WiadomościIMG 6184 WiadomościDacia Sandero StepwayIMG 6192 WiadomościIMG 6193 WiadomościIMG 6196 WiadomościIMG 6197 WiadomościIMG 6200 WiadomościIMG 6202 WiadomościIMG 6208 WiadomościIMG 6209 WiadomościIMG 6211 WiadomościIMG 6244 Wiadomości
5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: DaciaSandero
Udostepnij276Tweet169Udostepnij47
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
30 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • renault scenic Wiadomości

    Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3113 udostępnienia
    Udostepnij 1245 Tweet 778
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1410 udostępnienia
    Udostepnij 564 Tweet 353
  • Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

    4471 udostępnienia
    Udostepnij 1788 Tweet 1118
  • Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

    617 udostępnienia
    Udostepnij 247 Tweet 154

Testy samochodów

Citroen C4 Grand Picasso 2009 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Picasso 2.0 HDi 150 KM 2011 – przestronny i komfortowy samochód, oszczędny i niezawodny silnik diesla. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2011-07-03
1110 58 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Sandero Laureate 1.6 87 KM MPI 2009 – niedroga i niezawodna alternatywa dla używanego samochodu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2009-03-18
01. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości
Testy

Test: Renault Koleos Initiale Paris 2.0 dCi 175 KM 4×4 X-Tronic. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2017-09-03
Peugeot 308 SW 1.6 Blue HDi
Testy

Test: Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM – ekspert od dalekich niedrogich podróży

autor Małgorzata Kozikowska
2017-05-26
001. Renault Kadjar interesujący SUV o świetnej stylistyce Wiadomości
Testy

Test: Renault Kadjar 1.6 dCi 130 Energy 4×4 – najlepsza wersja SUVa. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-08-23

Najnowsze komentarze

  • Jan - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Juras - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie

Zobacz też

Nowa Dacia Bigster oceniona na 4,5 gwiazdki. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 14/2025

Piknik Dacii – poznaj nowe modele marki Dacia

Duże ułatwienia dla posiadaczy elektryków – za ładowanie zapłacisz kartą

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
30
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz