Stellantis zakończył mocny pierwszy kwartał 2024 roku w Niemczech, odnotowując w marcu znaczny wzrost liczby nowych rejestracji i udziału w rynku. Według wstępnych danych wewnętrznych, w minionym miesiącu zarejestrowano prawie 41.000 nowych samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych wszystkich marek koncernu, co oznacza wzrost o prawie 9% na spadającym rynku ogółem. Udział w rynku wzrósł o mocne 1,7 punktu procentowego do 14,1%.
W całym pierwszym kwartale Stellantis osiągnął dobrą sprzedaż 106.300 egzemplarzy (+22,8%) i udział w rynku na poziomie 13,9% (+2 punkty procentowe).
Do mocnego wzrostu w marcu przyczyniła się większość marek, przy czym największy wzrost sprzedaży osiągnął Citroën (+83,4%). Wbrew trendowi rynkowemu wzrosty notowała także największa marka Stellantis w Niemczech, Opel. Dzięki wzrostowi sprzedaży o prawie 7% Opel znacząco zwiększył swój udział w rynku.
Gwarancją sukcesu Stellantis w marcu po raz kolejny był segment lekkich pojazdów dostawczych, który jest skupiony w jednostce biznesowej Stellantis Pro One. Ogółem marki Citroën, Fiat Professional, Opel, Peugeot i RAM osiągnęły udział w rynku na poziomie 23,6% (+2,4 punktu procentowego) dzięki mocnemu wzrostowi sprzedaży o 21,4% do dobrych 6.400 sztuk. Dzięki temu Stellantis Pro One stał się liderem rynku – zarówno w marcu, jak i w całym pierwszym kwartale z udziałem w rynku na poziomie 22,7% (+3,4 punktu procentowego).
„W pierwszych trzech miesiącach 2024 roku osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki i rozwinęliśmy się w niemal wszystkich markach i obszarach. Udało nam się zakończyć nasz „szybki start” roku” – powiedział szef Stellantis Germany Lars Bialkowski. – „Oczywiście chcemy kontynuować ten udany kurs w miarę upływu roku. Liczne nowe modele, takie jak Peugeot 3008 czy Citroën ë-C3, pomogą nam w dalszym poszerzaniu naszej pozycji rynkowej. W nadchodzące miesiące wchodzimy z dużą pewnością siebie i motywacją”.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; grafika; Stellantis, zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze