Stworzony w 2019 roku Manifest Wnętrz M.i. 19 został wykorzystany jako laboratorium do zaprojektowania HMI (Human Machine Interfaces) oraz architektury wnętrza DS AERO SPORT LOUNGE (ASL) Concept, zaprezentowanego w 2020 roku. Projekt wnętrza M.i. 19 jest inspirowany światem mebli, z wyłożoną drewnem deską rozdzielczą z szufladami do przechowywania. Ma formalny, salonowy charakter. Czarne wnętrze kabiny M.i. 19, z aksamitnymi fotelami i grubą wykładziną, jest zgodne z zasadami luksusu. W górnej części deski rozdzielczej i na drzwiach zastosowano skórę – projektowanie luksusowych wnętrz jest sztuką.
W pierwszych generacjach DS 7 i DS 3, a także DS 9, ekran przyrządów miał trzy strefy wyświetlania w kształcie pionowych piramid, przypominających czarny kryształ. Było to zerwanie z tradycyjnymi okrągłymi kodami innych marek. Futurystyczna typografia rodem z gier wideo przywodziła na myśl osiągi, a nawet sportowy charakter.
Zobacz: Wiadomości na temat samochodów DS Automobiles. Aktualne, ciekawe, codziennie
Wraz z elektryfikacją gamy, grafika na ekranach ewoluowała w kierunku niebieskawych odcieni. Motywy zostały zredukowane do konturów trzech piramid, dając efekt światłocienia: szczeliny tworzą kształty, zastępując sam (solidny) kształt.
W DS 4 awatary mogą być używane do personalizacji ekranu informacyjnego. Dla użytkowników stworzono osiem personalizacji. Cyzelowane i fasetowane poziome piramidy nawiązują do świata Clous de Paris, podkreślając widżety.
Zobacz: Testy samochodów DS Automobiles. Pomiary, opinie, spalanie
„Moja praca to UX Designer, z literą U jak użytkownik i X jak doświadczenie. Moim celem jest nadanie znaczenia zmysłom: nadanie znaczenia alchemii, którą tworzymy między użytkownikami a ich samochodem, odwołując się do ich wzroku za pomocą ekranów i oświetlenia (oświetlenie), ich słuchu za pomocą dźwięków i ich dotyku za pomocą materiałów” – mówi Marie Jaspart, kierownik ds. projektowania UX i Clément PORÉE – projektant wnętrz. „Określam również strefę każdej funkcji dla kierowcy, zgodnie z jego wizją, oraz dla pasażerów. W DS Automobiles dostęp do funkcji komfortu odbywa się głównie przez drzwi. Ściśle współpracuję z projektantem UI (User Interface), który specjalizuje się w grafice i animacjach ekranowych.”
„Moją rolą jest sprawianie, by informacje wyglądały elegancko na ekranach, takich jak zestawy wskaźników i interfejsy dotykowe. Moje kreacje graficzne muszą sprawić, że ludzie zapomną o ścisłych ramach ekranu, który jest bardzo kwadratowy i ma ograniczony rozmiar. To, co jest wyświetlane, musi tworzyć świat unikalny dla DS Automobiles, taki jak odniesienia do motywów Clous de Paris, które są znakiem rozpoznawczym tożsamości DS, oraz animacje świetlne – lub Digital Art – które przyczyniają się do Art of Travel.” – dodaje Loic Bethegnies, projektant interfejsu użytkownika. „Wyobrażam sobie grafikę tła, która pojawia się na ekranie. Od DS 7 rozwijamy motywy trójkątów, symbolizujące piramidę w Luwrze. Kształt ten nawiązuje do giloszowania Clous de Paris ze świata zegarmistrzostwa, które pojawia się na projektach wnętrz. Animacja ekranów stanowi 50% mojej pracy. W modelach marki są one płynne i płynne, z progresywnym wyświetlaniem informacji. Tworzę również cyfrowe kolory, które harmonizują z materiałami kabiny”.
Zobacz: Nowe samochody DS Automobiles
W manifeście M.i. 19, a następnie koncepcji DS AERO SPORT LOUNGE, informacje i animacje świetlne – lub Digital Art – są wyświetlane na materiale. Interfejsy zostały uproszczone dla użytkowników, którzy mają dostęp do ustawień na dwóch bocznych ekranach o wysokiej rozdzielczości.
W manifeście M.i. 21, Digital Art na centralnym przezroczystym ekranie panoramicznym jest jeszcze bardziej zaawansowany. Jednocześnie wzór Clous de Paris stał się bardziej precyzyjny i krystaliczny. Zastosowany na każdym suwaku i pokrętle sterującym, oznacza wszystko, co wchodzi w interakcję z tożsamością DS.
„Pierwszą intencją M.i. 19 było rozszerzenie i nadanie priorytetu interfejsom HMI. Wszystkie indywidualne ustawienia są dostępne za pośrednictwem ekranów dotykowych o wysokiej rozdzielczości w drzwiach, takich jak dublowanie telefonu lub lusterko wsteczne. Wspólne informacje są wyświetlane centralnie na desce rozdzielczej, takie jak mapy, systemy informacyjno-rozrywkowe i cyfrowe efekty wizualne.” – opowiada Luc Quirin – projektant wnętrz M.i. 19 – „Przyjęliśmy wizualne kody luksusowych mebli, z szufladami ukrytymi w drewnianej desce rozdzielczej i schowkiem na książki w drzwiach po stronie pasażera. Z M.i. 19 sprawiliśmy, że statyczny obiekt – mebel – stał się dynamiczny, zachowując jednocześnie cel stworzenia statusu. Rezultatem M.i. 19 jest ponadczasowe wnętrze. Kolejny manifest, M.i. 21 jest bardziej nowoczesny, dzięki półprzezroczystym materiałom, ale także bardziej efemeryczny, przyjmując kody haute couture.”
„Aby zilustrować wizję L’Art du Voyage (sztuka podróży – przypisek redakcji) wnętrza naszych przyszłych modeli DS będą oferować ultra-zmysłowe, wciągające wrażenia, ze spektakularnym oświetleniem, nowym systemem dźwiękowym DS Auditorium i unikalną koncepcją animacji Digital Art. Wszystkie te elementy będą zaaranżowane jak choreografia zmysłów, aby stworzyć doświadczenie, które jest zarówno spokojne, jak i naładowane emocjonalnie!” – podsumowuje Thierry METROZ, Dyrektor Designu DS Automobiles
Najnowsze komentarze