Do serwisów Stellantis a więc ASO marek Citroën, DS Automobiles, Fiat, Peugeot i Opel, trafiła nowa instrukcja serwisowa, związana z awariami silnika 1.2 PureTech.
Według producenta problem nadmiernego zużycia oleju w silnikach 1.2 PureTech Turbo może mieć dwie przyczyny:
- w wersjach Euro 6.1 produkowanych od kwietnia 2014 r. do lipca 2018 r. jest on związany z przepuszczaniem oleju przez pierścienie tłokowe, które występuje w szczególności w warunkach miejskich na niedogrzanym silniku),
- w wersjach Euro 6.2 i 6.3 (od lipca 2018 r. do lutego 2023 r.) problem rozwiązuje się poprzez wymianę separatora oleju, który jest wadliwy.
Zobacz więcej artykułów na temat silnika 1.2 PureTech
Naprawa silnika 1.2 PureTech Euro 6.1
Środek zaradczy polega na rozpyleniu aerozolu do cylindrów w celu oczyszczenia rowków pierścieni tłokowych. Produkt, o którym mowa to Tunap 135 Piston Cleaner. Najpierw przeprowadza się test, weryfikujący zużycie oleju.
Procedura testowa:
- Spuszczenie całego oleju z silnika i zalanie go 3,25 litra nowego oleju,
- Przejechanie samochodem 1000 kilometrów (klient),
- Zlanie oleju i dokładny pomiar zużycia,
- Jeśli zużycie oleju przekracza 0,30 l/1000 km, serwis zrealizuje procedurę naprawczą.
Procedura naprawcza dla silnika 1.2 PureTech Euro 6.1
- Wykręcenie świec zapłonowych i weryfikacja położenia tłoków,
- Zastosowanie sześciu (po 2 na każdy cylinder) 5-sekundowych rozpyleń aerozolu,
- Przerwa 30 minut na zadziałanie aerozolu,
- Kolejne zastosowanie sześciu (po 2 na każdy cylinder) 5-sekundowych rozpyleń aerozolu,
- Wymiana świec zapłonowych.
Wymagane jest użycie okularów ochronnych, maski, rękawic oraz dobra wentylacja pomieszczenia. Nie można przekroczyć dawki środka z uwagi na możliwy negatywny wpływ na silnik.
Co zrobić, gdy czyszczenie nie przyniosło efektów?
W przypadku, gdy procedura naprawcza nie przyniosła rezultatów, producent przewiduje dalsze czynności serwisowe, które mogą polegać między innymi na
- weryfikacji stanu ścianek cylindrów,
- wymianie separatora oleju,
- wymianie tłoków oraz skrzyni korbowej.
Poprzednia procedura przewidywała wymianę całego silnika.
Sprawa silników 1.2 PureTech trafi do prokuratury i sądu? „Karny zarzut oszustwa”
Najnowsze komentarze