Po ponad 12 latach sukcesów handlowych i ponad milionie samochodów sprzedanych w 45 krajach na świecie, Renault odnawia Mastera. Nowy model wejdzie do sprzedaży na polskim rynku w maju 2010 roku.
Zdecydowany design Nowego Renault Mastera zapowiada nowe tendencje stylistyczne, które pojawią się w furgonach Renault.
Kabina samochodu jest wyposażona w największą ilość funkcjonalnych schowków na rynku. Zostały one zaprojektowane specjalnie na różne przedmioty potrzebne na co dzień w pracy.
Nowy Renault Master ma ambicję stać się liderem w segmencie pod względem poziomu komfortu. Dlatego też całkowicie zmieniono ergonomię miejsca kierowcy, poszerzono widoczność oraz wprowadzono różne elementy wyposażenia podnoszącego komfort.
Spalający o 1 l/100 km mniej w stosunku do obecnego Mastera i mogący się poszczycić zużyciem paliwa w cyklu mieszanym na poziomie od 7,1 l/100 km (187g CO2/km), Nowe Renault Master z napędem przednim jest liderem pod względem spalania deklarowanego (NEDC). Koszty obsługi technicznej auta są o 40% niższe niż w przypadku jego poprzednika i należą do najniższych na rynku.
Nowa wersja z napędem tylnym opracowana w 100% przez Renault jest wyposażona w konstrukcję samonośną zapewniającą lepsze właściwości jezdne oraz większe możliwości ładunkowe. Gama wzbogaciła się o nową długość L4 (o pojemności użytecznej do 17 m³), wersję 3,5 t i 4,5 t z bliźniaczymi kołami tylnymi oraz nowe możliwości zabudowy.
Nowe Renault Master jest wyposażone w nowy silnik 2,3l dCi, opracowany specjalnie dla potrzeb samochodów dostawczych. Oferta silnikowa obejmuje trzy poziomy mocy (dCi 100, dCi 125 i dCi 150) i jest taka sama w wersjach z napędem przednim (z silnikiem montowanymi poprzecznie) i w wersjach z napędem tylnym (montowanym wzdłużnie).
ZDECYDOWANA STYLISTYKA
Nowe Renault Master to przede wszystkim solidny wygląd oraz wysoka jakość typowa dla standardów obowiązujących w gamie furgonów Renault. Lakierowana osłona chłodnicy i duże, pełne ekspresji światła podkreślają zdecydowany, śmiały przód. Mocno wyprofilowane błotniki i drapieżna maska wyrażają moc samochodu. Z tyłu można zobaczyć asymetrycznie wyprofilowaną szybę, stanowiącą znak rozpoznawczy Mastera. Trzy trójkątne, widoczne z daleka światła stopu stanowią charakterystyczny element rozpoznawczy tego modelu.
Solidna konstrukcja Nowego Mastera jest widoczna w prawidłowych proporcjach, imponującym i doskonale zabezpieczającym samochód zderzaku oraz dużych rozmiarów bocznych listwach ochronnych. Tylne światła, szersze niż w poprzedniej wersji sprawiają, że samochód wydaje się bardziej stabilny. Szerokie klamki drzwi są ergonomiczne i zdecydowanie sztywniejsze.
Dokładniejsze spasowanie elementów, światła o podwójnym układzie optycznym oraz kierunkowskazy wbudowane w lusterka boczne zapewniają rzeczywiste bezpieczeństwo i przypominają rozwiązania typowe dla samochodów osobowych wyższej klasy.
Kabina została całkowicie zmieniona. Wydłużono ją o 5,7 cm w celu zapewnienia wyższego komfortu, zwłaszcza dla osób wysokiego wzrostu. Rozwiązanie wnętrza zostało podyktowane dążeniem do zapewnienia ergonomii i dużej ilości praktycznych schowków. Wysokiej jakości, solidna deska rozdzielcza jest utrzymana w dwóch odcieniach, które odnajdujemy również na płatach drzwi. Wszystkie schowki i przełączniki są umieszczone idealnie w zasięgu ręki i nie przeszkadzają w prowadzeniu samochodu. Dużo uwagi poświęcono również jakości materiałów i montażu: materiały i tkaniny zostały odpowiednio dobrane, aby spełniały wymaganie trwałości podczas intensywnego użytkowania w związku z prowadzoną działalnością.
Proponowane są trzy wystroje wnętrza:
– tkanina ciemnografitowa,
– ciemnoniebieska tonacja z pomarańczowymi akcentami kolorystycznymi,
– skóra ekologiczna (opcja zapewniająca jeszcze większą wytrzymałość przy bardziej intensywnym użytkowaniu).
NOWY RENAULT MASTER – LIDER POD WZGLĘDEM FUNKCJONALNYCH SCHOWKÓW I ZAPEWNIENIA KOMFORTU KIEROWCY
Samochód został stworzony dla osób, dla których kabina jest miejscem pracy. Praktyczne rozwiązania zapewniają komfortową jazdę.
Pełnowartościowe miejsce do pracy w kabinie
W Nowym Renault Master zostały wprowadzone dwa znaczące, innowacyjne rozwiązania poprawiające warunki pracy:
– wysuwany stolik na dokumenty chowany w desce rozdzielczej i nie przesłaniający widoczności. Można do niego przypiąć listy przewozowe lub inne dokumenty.
– składany, obrotowy stolik, który można przesunąć do kierowcy, umieszczony w oparciu środkowego siedzenia. Po złożeniu siedzenia oparcie zamienia się w biurko. Wbudowany obrotowy stolik jest przystosowany do pisania lub postawienia notebooka. Jest również wyposażony w dwa uchwyty na kubki i miejsce na przybory biurowe.
Liczne, praktyczne schowki zaprojektowane z myślą o konkretnych potrzebach
Nowe Renault Master dysponuje największą liczbą schowków w kabinie w segmencie dużych furgonów. Są to praktyczne, ergonomiczne schowki przeznaczone na przedmioty codziennego użytku:
– półka pod dachem na całej szerokości kabiny,
– miejsce na tachograf nad przednią szybą,
– schowek na okulary,
– miejsce w desce rozdzielczej na notebook i/lub dokumenty A4,
– duża kieszeń nad zamykanym schowkiem w desce rozdzielczej,
– miejsce na dokumenty A4 na desce rozdzielczej,
– uchwyt na telefon z gniazdem 12V do ładowania, miejsce na żetony, karty lub odcinki opłat za autostradę umieszczone obok kierownicy,
– miejsce na odtwarzacz mp3 w pobliżu drugiego gniazda 12V oraz złącza audio,
– 4 uchwyty na puszki i przenośna popielniczka,
– duży (chłodzony w wersjach z klimatyzacją) schowek w desce rozdzielczej o poj. 7,6 l, mogący pomieścić 2 półtoralitrowe butelki lub 1 butelkę dwulitrową,
– duża, podzielona na części kieszeń w drzwiach z miejscem na butelkę o poj. 1,5 l,
– duży schowek pod kanapą dostępny po podniesieniu siedzenia (brak przegród umożliwia schowanie większych przedmiotów),
– różne schowki na klucze, rękawiczki, składany parasol, itp.
Komfortowe i ergonomiczne miejsce kierowcy
Bardziej odchylone oparcie siedzenia kierowcy i kierownica o mniejszej średnicy i bardziej pionowym ustawieniu, typowa dla mniejszych samochodów, zbliżają pozycję ciała kierowcy do tej, jaką spotykamy w samochodach osobowych. Kierowca może dostosować pozycję ciała dzięki licznym możliwościom regulacji siedzenia oraz wysokości kierownicy.
Fotel, kierownica i pedały są ustawione idealnie w jednej linii co zmniejsza wysiłki kierowcy zmierzające do poprawy pozycji ciała na długich trasach. Kabina została wydłużona o 5.7 cm, co w większości wykorzystano do zwiększenia ilości miejsca na nogi.
Widoczność w Nowym Renault Masterze należy do najlepszych na rynku. Nowy kształt przedniej szyby i szyb bocznych, opadająca linia maski oraz podniesione o 49 mm siedzenie kierowcy pozwoliły poprawić widoczność o 1,3° w pionie oraz o 7,2° na boki.
Wyposażenie zapewniające komfort typowy dla samochodów osobowych
Nowe Renault Master oferuje wyposażenie wywodzące się z segmentu samochodów osobowych, dzięki czemu jazda staje się przyjemniejsza i bardziej komfortowa. Samochód zapewnia:
– Klucz hands free pozwalający na zablokowanie lub odblokowanie zamków drzwi bez wyciągania kluczyka, za pomocą naciśnięcia na przyciski umieszczone w klamkach drzwi przednich i tylnych. Jest to bardzo praktyczne rozwiązanie przy częstych operacjach załadunku i wyładunku.
– Statyczne światła doświetlające zakręty, które poszerzają wiązkę światła podczas pokonywania zakrętów i manewrów parkowania.
– Nową automatyczną klimatyzację o znacznie wyższej sprawności działania: szybkie osiąganie pożądanej temperatury, cichą pracę wentylacji, lepsze rozłożenie nawiewu, ogrzewanie o zwiększonej mocy dla krajów o zimnym klimacie, lepszą izolację termiczną, dzięki dostępnemu w standardzie obiciu przegrody w wyższych wersjach.
– Pełne wyposażenie audio obejmujące 4 różnej klasy odtwarzacze. W skład najwyższej klasy oferty wchodzi radioodtwarzacz CD/mp3 z telefonicznym zestawem głośnomówiącym Bluetooth oraz złącza do urządzeń multimedialnych USB i iPod. Pilot umieszczony pod kierownicą umożliwia wybór płyt i utworów, których tytuły wyświetlają się na ekranie.
– System nawigacji Carminat TomTom® z funkcją IQ Route™*. Oddzielny ekran umieszczony nad przednią szybą pozwolił na wygospodarowanie miejsca w desce rozdzielczej na inne schowki. Można go przekręcić na prawo lub lewo, aby był lepiej widoczny dla kierowcy.
– Podgrzewane siedzenia dostępne w opcji (w zależności od rynku).
– Kamerę cofania (dostępną w ofercie akcesoriów).
– Pełną przegrodę dostępną w standardzie, zapewniającą lepszą izolację akustyczną oraz zabezpieczenie towarów znajdujących się w części ładunkowej.
* IQ Routes™ firmy TomTom® oblicza najszybszą trasę z uwzględnieniem rzeczywistych prędkości zmierzonych na drogach. Jest to możliwe dzięki bazie danych TomTom® stale wzbogacanej przez miliony użytkowników dróg o dane dotyczące przejechanych tras. Dane te pozwalają na obliczenie optymalnej trasy w zależności od dnia i godziny, o której pokonujemy drogę.
NAJNIŻSZE NA RYNKU KOSZTY EKSPLOATACJI
Całkowity koszt użytkowania (TCO: Total Cost of Ownership) ma często decydujące znaczenie przy podejmowaniu decyzji o zakupie dużego furgonu. Firma Renault skoncentrowała się więc na obniżeniu dwóch najważniejszych pozycji składowych TCO, którymi są zużycie paliwa i koszty obsługi pojazdu. W tym celu Nowe Renault Master zostało wyposażone w nowy silnik 2,3l dCi (M9T) wykazujący się wysokimi osiągami, a jednocześnie ograniczonymi kosztami eksploatacji.
Nowy silnik 2,3 dCi: skuteczny i ekonomiczny downsizing
Silnik ten, zaprojektowany z uwzględnieniem specyficznych wymogów samochodu dostawczego, jest nową odmianą silnika 2,0 dCi (M9R). Z pojemności skokowej mniejszej od silnika G9U (2,5l dCi) uzyskano wyższy moment obrotowy (+30 Nm). Jednostka posiada trzy poziomy mocy (dCi 100, dCi125 oraz dCi150) i będzie oferowana we wszystkich wersjach samochodu z przednim napędem w ustawieniu poprzecznym oraz w samochodach z tylnym napędem, ułożonym wzdłużnie.
Lider pod względem deklarowanego zużycia paliwa w wersjach z przednim napędem
Nowe Renault Master jest doskonałym przykładem postępu osiągniętego przez Renault w zakresie zmniejszenia zużycia paliwa w samochodach dostawczych. Spalanie zostało obniżone średnio o 1 l/100km w samochodach z napędem na przednią oś oraz do 2,7 l/100km w wersjach z tylnym napędem w porównaniu do pojazdów poprzedniej generacji. Wyniki te plasują Nowe Renault Master na czołowej pozycji w zakresie spalania deklarowanego (NEDC) w wersji z przednim napędem. Najniższe zużycie paliwa w Nowym Renault Master wynosi 7,1L l/100 km (187g CO2/km), a najważniejsza wersja w gamie tego modelu (L2H2 125 KM) spala 7,8 l/100 km. Takie obniżenie zużycia paliwa przekłada się na oszczędności 1300€* przy przebiegu 150 000 km (*przy przyjęciu ceny 0,87€ netto za litr oleju napędowego). Renault Master może więc pokonać dystans ponad 1400 km na jednym baku paliwa, czyli prawie o 200 km więcej niż jego poprzednik.
Koszty obsługi należące do najniższych na rynku
Koszty obsługi pojazdu obniżono o 40% w porównaniu do poprzedniej wersji modelu Master. Stanowi to oszczędność rzędu 500€ przy przebiegu 150 000 km lub w okresie 4 lat. Było to możliwe dzięki wprowadzeniu następujących zmian:
– wydłużenie okresów między kolejnymi wymianami oleju silnikowego do 40.000 km lub do 2 lat (w zależności od tego, który warunek zostanie spełniony jako pierwszy), czyli o 10.000 km lub jeden rok dłużej niż poprzednio.
– zastosowanie bezobsługowego łańcucha rozrządu.
– zwiększenie o 20% trwałości klocków i tarcz hamulcowych. Nowy Master jest wyposażony w kontrolkę zużycia hamulców umieszczoną na desce rozdzielczej.
– wydłużenie żywotności płynu chłodzącego, który może teraz być eksploatowany do przebiegu 160.000 km zamiast 120.000 km w poprzednim modelu.
Całkowity koszt użytkowania uległ w ten sposób zmniejszeniu o 1800€ przy przebiegu 150.000 km lub w okresie 4 lat eksploatacji (w zależności od tego, który warunek zostanie spełniony jako pierwszy, przyjęto cenę 0,87€ netto za litr oleju napędowego), co stanowi oszczędność 37€ miesięcznie.
SZEROKA GAMA WERSJI DZIĘKI NOWEJ OFERCIE POJAZDÓW Z NAPĘDEM TYLNYM
Znacznie bogatsza gama pojazdów
Wprowadzenie tylnego napędu do gamy sprawiło, że Nowe Renault Master staje się samochodem, oferującym w segmencie dużych furgonów dwa rodzaje napędu: przedni i tylny. Gama została rozszerzona o:
– nową długość nadwozia L4 oferującą pojemność przestrzeni ładunkowej do 17 m³ i długość przedziału ładunkowego sięgającą 4,38 m.
– wersje o DMC 3,5 t i 4,5 t z bliźniaczymi kołami z tyłu, do przewożenia ładunków o większej masie. Dopuszczalna masa przyczepy ulega zwiększeniu do 3 t, dzięki czemu DMCZ* wzrosła do 7,5 t.
* Dopuszczalna Masa Całkowita Zestawu
– Nowe możliwości zabudów i montażu nadwozia.
W ten sposób Nowe Renault Master oferuje niezwykle bogatą gamę obejmującą w ofercie fabrycznej ponad 350 wersji:
– 40 rodzajów nadwozia (furgon, kombi, minibus, podwozie i platforma z kabiną itp.);
– 4 długości pojazdu (3 rozstawy osi i 2 długości tylnego zwisu);
– 3 wysokości nadwozia;
– podwójną ofertę napędu przedniego i tylnego (z kołami pojedynczymi i podwójnymi);
– 4 D.M.C.: 2,8t, 3,3t, 3,5t (tylne koła pojedyncze i bliźniacze) oraz 4,5t (tylne koła bliźniacze).
Nowe możliwości transformacji
W poprzedniej wersji Renault Mastera 35% furgonów i oczywiście 100% podwozi było zabudowywanych. Montaż nadwozi i zabudów specjalistycznych w Nowym Renault Masterze jest ułatwiony dzięki wprowadzeniu fabrycznego wyposażenia pojazdów bazowych oraz specyficznych opcji wykorzystywanych przez producentów zabudów. Przykładowo, możliwość demontażu tylnej belki poprzecznej pozwala na łatwiejsze dostosowanie długości tylnego zwisu pojazdu podczas montażu nadwozia. Nowa oferta wersji Nowego Renault Mastera z tylnym napędem umożliwi zwiększenie udziału tego samochodu w segmencie pojazdów skrzyniowych, wywrotek i wersji do przewozów wielkoprzestrzennych.
Nowa oferta samochodu z tylnym napędem i nadwoziem samonośnym
W przeciwieństwie do poprzedniego modelu Mastera Maxi z tylnym napędem, który zbudowany był na niezależnej ramie podwozia, Nowe Renault Master z napędem na tylną oś jest konstrukcją samonośną (podwozie jest zintegrowane z nadwoziem) o dużej wytrzymałości. Ten rodzaj nadwozia posiada liczne zalety: pozwala na zmniejszenie masy pojazdu, ograniczenie spalania i emisji CO2 oraz polepszenie zwrotności i obniżenie progu ładunkowego przy jednoczesnym zwiększeniu ładowności samochodu.
Nowe Renault Master z tylnym napędem będzie wyposażone w standardzie w system ESP, dostosowujący swe działanie do warunków jazdy i system ASR (zapobiegający poślizgowi kół napędzanych), co gwarantuje lepsze trzymanie się drogi i stabilne zachowanie samochodu w czasie jazdy z uwzględnieniem jego obciążenia. Dostępna w opcji blokada mechanizmu różnicowego ułatwia poruszanie się po grząskiej lub śliskiej nawierzchni.
Część ładunkowa dostosowana do indywidualnych potrzeb klienta
Cztery długości pojazdu i trzy wysokości nadwozia umożliwią zaoferowanie 10 różnych pojemności części ładunkowej – od 8 do 17 m³.
napęd przedni |
napęd przedni |
napęd przedni |
napęd tylny |
napęd tylny |
|
L1 |
L2 |
L3 |
L3 |
L4 |
|
H1 |
8 m³ |
||||
H2 |
9 m³ |
10,8 m³ |
13 m³ |
12,4 m³ |
14,9 m³ |
H3 |
12,3 m³ |
14,8 m³ |
14,2 m³ |
17,0 m³ |
Koło zapasowe jest teraz umieszczone pod samochodem, co uwolniło dodatkową przestrzeń w przedziale ładunkowym.
Drzwi i dostęp do przedziału ładunkowego zostały starannie zaprojektowane:
– boczne drzwi przesuwne są szersze o 17 cm i należą do najszerszych na rynku.
– oferowane są również drzwi odsuwane z drugiej strony nadwozia, umożliwiające załadunek towaru z obu stron samochodu.
– z tyłu załadunek ułatwia nisko umieszczony próg – jeden z najniższych na rynku: 548 mm w wersji z przednim napędem i 674 mm w wersji z napędem na tylną oś (w tych wersjach seryjnie montowany jest dodatkowy stopień).
BEZPIECZEŃSTWO JEDNYM Z GŁÓWNYCH PRIORYTETÓW
Bezpieczeństwo jest priorytetem dla Renault, dlatego też Nowy Master został wyposażony w liczne elementy plasujące ten samochód wśród najbezpieczniejszych w segmencie.
W zakresie bezpieczeństwa biernego, Nowe Renault Master oferuje:
– komplet poduszek powietrznych: czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera,
– pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia.
Natomiast najwyższy poziom bezpieczeństwa czynnego w Nowym Renault Masterze zapewniają:
– Najkrótsza w tym segmencie rynku droga hamowania: 44,7 m w wersjach z przednim napędem i 46,6 m w wersjach z tylnym napędem (hamowanie ze 100 km/h do 0 na nawierzchni o dobrej przyczepności i z ładunkiem).
W celu uzyskania takich wyników, Nowe Renault Master zostało wyposażony w tarcze hamulcowe wentylowane z przodu (o średnicy 302 mm) i tarcze pełne z tyłu (o średnicy 305 mm). Podobnie jak poprzednia wersja, pojazd posiada systemy zapewniające optymalną skuteczność hamowania: ABS z układem wspomagania nagłego hamowania oraz system kontroli momentu obrotowego silnika (MSR).
– System ESP znalazł się w seryjnym wyposażeniu samochodów z napędem tylnym, jest również dostępny w opcji w wersjach z napędem przednim.
– Statyczne światła doświetlające zakręty.
Zabezpieczenie przewożonego ładunku zapewnia:
– Pełna lub przeszklona przegroda (montowana w standardzie).
– Drewniana podłoga przedziału ładunkowego do standardowych warunków eksploatacji (grubość 10 mm) oraz do intensywnego użytkowania (grubość 15 mm) – dostępna w ofercie akcesoriów.
– Drewniane okładziny ścian bocznych nadwozia (dostępne w ofercie akcesoriów).
USŁUGI DLA PROFESJONALISTÓW − RENAULT PRO+
Dla klientów wykorzystujących samochód do celów zawodowych, pojazd jest narzędziem pracy. Dlatego też sieć serwisowa zapewniająca obsługę tych pojazdów musi spełniać wysokie wymagania w zakresie jakości świadczonych usług. W 1999 roku Renault było prekursorem w stworzeniu specjalnej sieci obsługi firm wspierającej odnowę gamy samochodów dostawczych marki.
Obecnie Renault powraca do tego tematu i rozwija ofertę usług dla firm, wprowadzając nowe standardy obsługi pod szyldem: Renault Pro+.
Renault Pro+ to zakłady serwisowe przeznaczone dla firm i spełniające specyficzne, indywidualne oczekiwania i wymagania klientów z różnych branż, kierujące się pięcioma zasadami:
– Profesjonalizm wyspecjalizowanych zespołów sprzedawców i pracowników serwisu, szkolonych przez Renault.
– Widoczna ekspozycja samochodów użytkowych z gamy Renault, w tym samochodów zabudowanych.
– Bliski dostęp w jednym obiekcie do wszelkich usług, związanych z wykorzystaniem samochodu do celów zawodowych: zakup samochodu nowego lub używanego, oferta akcesoriów i specjalnego wyposażenia, zabudowy i nadwozia, finansowanie, umowy serwisowe, wynajem samochodów itd.
– Reaktywność dzięki elastycznej organizacji serwisu, jego wyposażeniu i narzędziom przystosowanym do obsługi pojazdów o masie całkowitej do 7 ton, co pozwala na szybkie przyjęcie klienta do serwisu, wykonanie usługi w krótkim czasie, dotrzymanie ustalonych terminów obsługi i napraw, umożliwiające klientowi sprawne prowadzenie działalności bez przerw.
– Rentowność poprzez spełnienie specyficznych wymagań różnych branż transportowych: dzięki Renault Pro+ klienci mogą poświęcać swój czas na rozwijanie prowadzonej działalności.
Karta Klientów Renault Pro+ formalnie ujmuje w dwunastu punktach najważniejsze zasady sprzedaży i obsługi posprzedażnej świadczonych przez koncesjonerów Renault.
W 2009 roku powstało 66 punktów Renault Pro+ w 14 krajach. W 2010 roku nastąpi szybki rozwój tej sieci w Europie i poza jej granicami. Celem jest stworzenie do 2012 roku sieci 400 punktów Renault Pro+, w pełni przygotowanych do obsługi klientów instytucjonalnych Renault.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze