Stoisko Peugeot zajmowało sporą część hali na genewskich targach motoryzacyjnych. Tym razem nie było rewolucji i nowego modelu. Zamiast tego odświeżenie gamy i nowe technologie. Oraz kilka modeli koncepcyjnych. Zmienione samochody to przede wszystkim odświeżony Peugeot 208 z nowym silnikiem 1.6 HDi o najlepszych parametrach w swojej klasie. Nie zabrakło również skuterów.
Zacznę od tego, co zwracało największą uwagę. Na pewno był to Peugeot 2008 DKR. I warto pochwalić firmę za autentyczność. Zamiast sterylnego auta otrzymaliśmy samochód, który wystawiono w Genewie jeździł już po trudnych trasach rajdowych, widać więc było jak takie warunki mogą na niego wpłynąć.
Oprócz 2008 DKR pojawił się Peugeot Quartz, a więc koncepcyjny samochód przyszłości, w którym zastosowano między innymi… bazalt. Składane stopnie czy brak środkowego słupka to pokaz pomysłów inżynierów. Pod maską 500 koni mechanicznych, na które pracują trzy silniki, dwa elektryczne i jeden spalinowy. Każdy z pasażerów ma swój własny indywidualny fotel. Do kompletu technologii dołożono jeszcze zawieszenie pneumatyczne z regulowanym prześwitem. Aż szkoda, że to tylko koncept. Nie zabrakło również modelu Onyx, który miał swoje oddzielne i mocno wyróżnione miejsce.
Zejdźmy jednak na ziemię. Nowością, którą najbardziej promował Peugeot, był oczywiście nowy silnik 1.6 Blue HDi 100, reklamowy jako najlepszy w swojej klasie. Najniższa emisja dwutlenku węgla – 79g na kilometr i świetne parametry, wpływające na przyjemną jazdę, to powód by zastanowić się nad tą jednostką napędową. Silnik 1.6 BlueHDi pojawił się w Peugeot 208, ale trafi również pod maskę 308, 2008, 3008 i 5008. Jednostkę wykonano w wielu wersjach, od 75 do 120 KM, także z systemem Stop&Start. Warto podkreślić, że producent zadbał o bardzo płynną pracę tego ostatniego systemu, dzięki czemu jest nieodczuwalna w kabinie.
Peugeot 208 przeszedł również delikatny facelifting. Zmiany Objęły modyfikację przedniego i tylnego zderzaka oraz wyposażenia. Pojawiły się między innymi nowe kolory, nowe lampy LED. System samochodu zyskał nowe oprogramowanie, w tym funkcję Mirror Screen, a więc możliwość podłączenia swojego telefonu i pracy na dużym ekranie samochodu. Nowa wersja GT Line nawiązuje nieco do modelu GTi. Ogólnie poprawki są bardzo udane i w mojej ocenie nie zepsuły samochodu. A większa ilość opcji przy zamówieniu to dobry pomysł, by przyciągnąć więcej klientów. Samochód trafi do salonów ciągu trzech miesięcy.
Na stoisku Peugeot prezentowano prawie całą gamę modelową, były więc modele 108, 308, 308 SW, 508 czy RCZ. W specjalnych gablotach można było zobaczyć pracujące silniki z gamy HDi oraz THP. Dla miłośników dwóch (a czasem nawet trzech!) kółek przygotowano kilka nowoczesnych skuterów. Więcej zdjęć znajdziecie jak zawsze pod artykułem.
Najnowsze komentarze