Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio zdobywa tytuł w kategorii „Importowane sedany/kombi do 100.000 euro” w konkursie sport auto AWARD 2023 z wyraźną przewagą nad rywalami dzięki zdobyciu aż 52,2% głosów. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio po raz siódmy z rzędu zwyciężyła w renomowanym konkursie czytelników niemieckiego magazynu specjalistycznego „sport auto”.
Po raz 31. magazyn „sport auto” zapytał swoich czytelników o najbardziej sportowe pojazdy na rynku niemieckim. Wśród zwycięzców znalazła się Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Sportowy sedan z silnikiem o mocy 382 kW (520 KM) po raz siódmy z rzędu zwyciężył w rankingu aut importowanych w kategorii „Sedany/kombi do 100.000 euro” – uzyskując imponujące 52,2% głosów.
Niccolò Biagioli, dyrektor działu marek premium w Stellantis Germany, odebrał trofeum zwycięzcy dla Alfy Romeo Giulii Quadrifoglio podczas ceremonii wręczenia nagród w Stuttgarcie. Do nagrody „sport auto AWARD 2023” pretendowało 190 modeli pojazdów w 20 kategoriach, a głosy oddało około 9.500 czytelników.
„Uwielbienie niemieckich fanów samochodów sportowych wobec Alfy Romeo Giulii jest nieprzerwane. Niedawno kompleksowo odnowiliśmy technologicznie całą serię, a także topowy model Quadrifoglio. W ten sposób położyliśmy podwaliny pod siódme z rzędu zwycięstwo Alfy Romeo Giulii Quadrifoglio w konkursie „sport auto AWARD”. Jestem bardzo dumny z tego sukcesu. Chciałbym bardzo podziękować czytelnikom „sport auto” za zaufanie” – powiedział Niccolò Biagioli, dyrektor marek premium w Stellantis w Niemczech.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio zachwyca niemieckich fanów motoryzacji od 2016 roku. W tym roku wielokrotnie nagradzany sportowy sedan otrzymał aktualizację techniczną i wizualną. Nowe funkcje obejmują zwiększoną moc silnika V6 biturbo do 382 kW (520 KM) oraz mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Alfa™ Q2 na tylnej osi.
Zmodernizowano także reflektory, każdy podzielony na trzy elementy i wyposażony w technologię matrycową LED.
W pełni cyfrowy wyświetlacz centralny („Cannocchiale”) można skonfigurować z nową, inspirowaną wyścigami grafiką RACE.
Standardowe wyposażenie obejmuje również kontrolę dynamiki jazdy Alfa™ DNA Pro z trybem RACE, ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów ZF© z manetkami zmiany biegów przy kierownicy, wysokowydajny układ hamulcowy Brembo©, aktywne zawieszenie Alfa™ Active Suspension i aktywny przedni spojler Alfa™ Active Front Splitter.
Dodatkowo elementy nadwozia wykonane z aluminium i włókna węglowego (np. maska) zapewniają znaczną redukcję masy.
Podstawowa cena Alfy Romeo Giulia Quadrifoglio wynosi na rynku niemieckim 92.500 euro (zalecana cena detaliczna producenta). W Polsce startuje z poziomu 485.000 zł.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Alfa Romeo / Stellantis
Najnowsze komentarze